Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: stuge - 02.06.2014, 03:14:19
-
Moi! Eli volvo 240 b230f korvattu b230ft moottorilla. IMMun piuhoja jatkettu imupuolelle, ja kaasuläpältä pitää katkasta täyskaasurikastimen piuha. Kysymys kuuluukin, mikä niistä kolmesta vedetän poikki? Korjausoppaan kuvista ja sähkökaavioista tutkin, ja tulin siihen tulokseen että nro 3 eli sinivalkoinen tulisi poistaa. Joku on tämän toimenpiteen varmasti tehnyt, ja voisikin neuvoa että meneekö metsään:)
Toinen kysymys, paljonko pitää olla sytytyksessä ennakkoa?
-
Täyskaasukärkien, helppo tarkistaa ja mitata läppäkytkimeltä. En itse muista piuhaa ulkoa.
-
Tai nyppää LH:n liittimestä pinni 3 irti kylmästi, niin saat sen täyskaasun pois käytöstä.
Osassa binejä täyskaasurikastus ei ole käytössä (ainakin 954/962).
Tai sitten ryhdyt itsekkin LH:n säätäjäksi, niin se täyskaasun olemassa olo ei haittaa ja saat käyttöösi pari pientä juttua. :juhau: