Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: stuge - 03.06.2014, 03:38:24
-
B230ft Päätymallin jakaja poistettu, tulpattu. Hammastettu apuakseli laitettu, janyt täytys tietää että mihin pyörijän kuuluu osoittaa ykk:ssa? Täytyykö olla just 1. Kohalla? Näissähän sytkä ei ole säädettävissä.
-
Joo
-
ok. vaihdoin jakajan pyörijän ( vanha oli halki ) , ja pistin ykk:ssa osoittamaan 1. tulppaa. hörähti käymään, ja kävi huonoa tyhjäkäyntiä about 500rpm noin 30 sek, jonka jälkeen sammutin ja luin vikakoodit. antoi 1-2-3 eli moottorin lämpöanturi viallinen? tsekkasin anturille päin, ja liitin oli irti :facepalm: pistin liittimen kiinni, ja nyt ei sitten käy enään edes huonosti. hörähtää, käy ehkä sekunnin ja sammuu. auttakaas nyt tyhmää, voiko ecun lämpöanturin viallisuus aiheuttaa ko. oireita? auto on siis vm90 240, b230f->b230ft, turbon sytkä ja bensapurkeilla missä tonin lastut.
-
Voihan sen tarkistaa ajoituslampulla onko oikein. Vaparissa ainakin tais olla 7° tyhjäkäynnillä ennakkoa
-
joo, täytyy hakea lamppu että voi tarkistaa. kun jakajan painaa paikoilleen, pyörijä pyörähtää 60astetta vastapäivään asennosta missä se oli aluksi, niin ihan tarkkaan keskelle 1. tulpanjohtoa sitä ei saa helposti..
tuli tässä iha btw mieleen että mulla ei oo putkisto vielä valmis, ja näin ollen ei oo lambdakaan paikoillaan…. voiko käyntiongelmat johtua siitä ettei ole lambdaa antamassa arvoja ohjaukselle?
-
Vaikeasti lähtee käymään ilman lambdaa, mutta vaikeasti. Eli vaikuttaa se.