Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: jv70 - 03.06.2014, 08:33:35
-
Kertokaas viisaammat kun tuossa on auton tehot alkanut kiinnostamaan verrattuna ahtopaineisiin. Niin mitäs voisi olla tehot/vääntö kun ahdot 1,55bar? Ja auto V70 2,4D 175hp
-
Kertokaas viisaammat kun tuossa on auton tehot alkanut kiinnostamaan verrattuna ahtopaineisiin. Niin mitäs voisi olla tehot/vääntö kun ahdot 1,55bar? Ja auto V70 2,4D 175hp
Ihan suoraan sitä ei pysty laskemaan kun ahtopaineiden nosto nostaa pakopainettaki, joka taas rajottaa maksimitehoa. Mutta karkiasti paineen noustessa tuplasti teho voi nousta neljänneksen. Pakopaineita saa järkevämmäks helpoimmin paremmin virtaavalla putkistolla.
-
Ja dieselissä ne ahdot ei ole niin merkittävässä roolissa kuin bensiinimoottorissa, ennemmin seuraisin toteutuneen syötön määrää niin se kertoo enemmän. Dieseliin voi lisätä syöttöä vaikka ahto olisi normaali ja syntyy enemmän voimaa, mutta ei savua (tiettyyn rajaan saakka) mm. Tehoboksit, diesel käy muutenkin ilmaylimäärällä.