Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: vaihtoehto - 25.04.2011, 20:21:04
-
joo tuossa jo jonkun aikaa oon miettiny että mistä vois johtua tuo epämääränen lonksuminen väliläl.
kovempaa kun kanttaa vasemmalle niin kuuluu konksahhus, välillä liikenteeseen lähtiessä kuuluu lonksahus,sammuttaessa välillä kuluu lonksahhus. voisko tuo johtua kartaanin tukikumista? vaikka se ei nyt ihan tiensä päässä ole, suht ok kuntonen näyttää se kumi olevan
-
Villinä veikkauksena toisin tarkistaa moottorin tukikumit.
-
kumit on ok
käytin tännään leimalla ja purkutuomiohan sieltä tuli. kummatkin etuiskarit ihan paskana. ja siitä kysymistä onkin että käykö 700 ja 900 etuiskarit toisiinta ja käykö sedanin iskarit farkkuun. en oo vielä kerenny perehtymään enempää asiaan niin ajattelin kysellä
-
Iskarit on kautta linjan samaa kauraa. Eroa ei edes ole uudessa tai vanhassa tolpassa. Helpoin tie on tosin vaihtaa koko tolppa. Jousissa on eroja, tuntuu löytyvän vähän kaikkea, kierrosluku vaihtelee, langanpaksuuskin vaihtelee muutaman millin, riippuen kuka sen on myynyt. Dieseliin periaatteessa kuuluu kierroksen-kaksi pidemmät jouset kuin bensaan.
Takajousissa ainakin motonet tarjoaa kolmea vaihtoehtoa: Sedan, sedan kuorma yhtäkuin farkun vakio ja farkun kuorma. Näissäkin tosin lienee päivän mukaan vaihtelua.
-
joo niin tuo ku motonetistä kahtel niin näytti että kaikissa on samat iskarit mutta jouset eri. romikselta kävin hakemassa taakse suht hyvä kuntoset sacs:in iskarit jotka ol 740sedan dieselissä. kuormajouset ja etutolpat piti tilata motonetistä, sieltä mistä halvimmalla saa vaikka ne ei kestäkkään välttämättä
-
nyt kun vaihto iskarit ja jouset ( vähän lyhennetty) niin silti tullee se lonkse ja vähän kovempana
-
missä kunnossa etukallistusvakaajan U malliset kiinnikkeet ja onko siellä kumi vielä välissä?
-
kummallekkin puolen vaihoin päät ku katsastusinsinööri niin tahtoi leimalle...ehkä pien väljyys on
-
kummallekkin puolen vaihoin päät ku katsastusinsinööri niin tahtoi leimalle...ehkä pien väljyys on
tarkoitan niitä rautoja joilla kallistusvakaaja on vedettynä runkoon kiinni.
(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/myydaan/850%20-%20V70%20osat/850vakaajanrenksut.jpg)
näyttää näiltä ja on runkopalkkiin pultattu, tangon ja tuon raudan välii tulee halkeava kumirinkula.
-
kyllä kumit löytyy nuitten välistä mutta pien väljyys niissä on...pittää kummia ehtiä ja laittaa tiiviiks nuo
-
kyllä kumit löytyy nuitten välistä mutta pien väljyys niissä on...pittää kummia ehtiä ja laittaa tiiviiks nuo
omassa oli kulunut se renkaanpuoleinen alue siitä kumista, laitoin sen toisteppäin ja vähän jotain toista kumia ympärille, loppu se renkaan värähtely jos niitä potki.
-
joo selvis tuo ihme paukekkin mistä se tulee. jonkun aikaa montulla riehuttuani huomasin etttä se ääni kuuluu enemmän laatikon kohdalta ja sitten ku sain konetta heilutettua niin huomasin että laatikon tukikumin kiinnitys on ihan pikkusen irti. sopivaan momenttiin kirin niin ei kuulu pauke ennää