Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Apupoika - 05.06.2014, 11:35:38
-
Töistä tyytyväisenä palatessani hyytyi auto tien varteen, pa-mittari näytti että ainetta on tankissa vaikka juuri auto hyytyi. Alustavien tutkimisten ja johdon heiluttelujen jälkeen saatiin mittariin pientä liikettä. Pistoke irti anturilta -> mittari tipahti nollaan, ja pisto ollessaan kiinni nousi taas jumittuneeseen kohtaan vaivailloisesti.
Anturi tankissa antaa täytenä 6Ω ja tyhjänä 120Ω, kaiketi toimii anturi lukujen perusteella. Ihmetystä herättää mittarille menevistä piuhoista mitattu ~80Ω, kuuluuko olla? Oikosulku? :idiot2:
Onko tullu muilla ongelmia ko. asian suhteen?
-
Pa-mittari toimii taas kuin ajatus, vika oli todennäköisesti mittarin takana olevassa liittimessä sillä pinnejä kun viritti uuteen uskoon niin lukemat palasivat :D. Pa-mittarin liittimet ovat oikean puolimmaisessa isossa-liittimessä. Yläpuolella 3. oikealta ja alapuolella 5. vasemmalta jos oikein muistan, tämä tietona muille jos ongelmaa on. Ärsyttävä vika mutta suht yksinkertainen korjata ja paikallistaa jos vähänkään osaa yleismittaria käyttää. :)