Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Jarham - 08.06.2014, 01:59:04

Otsikko: Moottorin ohjauksen vaihto
Kirjoitti: Jarham - 08.06.2014, 01:59:04
Minkälainen projekti olisi vaihtaa koko moottorin ohjaus  mk1 t5  v70 alkuperäisen boschin tilalle?
Otsikko: Vs: Moottorin ohjauksen vaihto
Kirjoitti: hessua - 09.06.2014, 20:38:13
Uteliaisuuttani kysyn miksi haluat motronicin vaihtaa?
Otsikko: Vs: Moottorin ohjauksen vaihto
Kirjoitti: Jarham - 10.06.2014, 21:25:42
Tätä periaatteessa ihan vaan uteliaisuuttani kysyin.. Että onko moisen joku toiseen vaihtanut.  Luultavasti jos moottorin ohjauksen vaihtaa purkuautosta joutuu ajoneston sopeuttamaan.   

Pieni pelko että itellä tässäkin vikaa.. Joskus tehnyt niin kun kylmänä yrittää käynnistää. Flekti rupeaa huutamaan ja bensaa saa mutta kipinä kateissa.. Moottorinohjauksen ja - navan kun käyttää irti saattaa ruveta taas toimimaan.. Saattaa toimia pitkiäkin aikoja ( esim vuoden, kuukausia ... )
Otsikko: Vs: Moottorin ohjauksen vaihto
Kirjoitti: hessua - 15.06.2014, 22:08:42
Ai tarkoitat että vaihtaisit toisesta Volvosta samanmoisen boksin?

En tiedä mistä alkaen se ajoneston siru tulee sinne boksiin, mutta kasipätkässä niitä ei ainakaan ole boksissa. Taas kakkoskopan seitenkympissä jo on. Eli jos ecuboksissa ei sirua ole, se käy heittämällä paikalleen toisesta vastaavasta, ainakin omissa kokeiluissa on käynyt.
Ajonestollisessa boksissa taas on luullakseni vaihtoehtoina vaihtaa omasta vanhasta boksista ajoneston sirun vaihtoboksiin tai vaihtaa samasta luovuttaja autosta, josta boksikin on myös virtalukon. Tai sitten kaippa ne ohjelmoikin niitä vanhojen avaimien kanssa yhteensopiviksi?