Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: opelz22se - 09.06.2014, 13:10:52
-
Auto nykii ja pätkii. Välillä sammuu. Paikallaan auto tuntuis toimivan ok mutta kun ajamaan lähtee mitä enemmän painaa kaasua sitä enemmän pätkii. Käytännössä autolla voi jotenkin ajaa mutta ei se yli 60km/h mene.
Autoon uusittu : Bensapumppu,laturi,virranjakaja + pyöriä, tulpat + johdot , puola. Vika ei ole korjaantunut.
Vikakoodin luku pistokkeesta A2 antaa 1-1-3 ???
Itse en tiedä mitä seuraavaksi tekisin?
-
-Polttoaineenpaine kunnossa?
-Ilmavuotoa
-Ilmamäärämittari rikki.
-
Painetta ei oo mitattu. venttiilistä kun painaa niin tulee kyllä bensaa.
voiko lambdassa olla vika?
Niin se vielä että polttoaine syttyy putkessa sen verran paukuttaa
-
Onko tässä edes ilmamäärämittaria?
Tilasin boschin mittarin joka tulee putsarin letkujen väliin mutta ei tässä autossa sellaista ole...
-
10 tappisessa ei ole IMM:a, vaan imuilmanlämpötilantunnistinvaimikäseoli...
-
10 tappisessa ei ole IMM:a, vaan imuilmanlämpötilantunnistinvaimikäseoli...
MAP-anturi eli imusarjan painetunnistin. On siinä toki tuo imuilman lämpöanturikin.
Olitkin näköjään jo vaihtanut bensapumpun eli seuraavaksi sitten lambda vaihtoon.
-
Ajoitus pahasti pielessä; polttaa putkessa.
Onko sama kylmänä / lämpimänä? Eliminoidaksemme lämpötila-anturin mahdollisen viallisen toiminnan.
Tuliko vika virranjakajan vaihdon jälkeen?
Kampiakselin YKK-anturi / nokka-akselin pyörimisenanturi ei anna ehkä signaalia kovemmilla kierroksilla enää hyvin - puhdista ne. Vuotaako öljyä nokka-akselin kuskin ppuoleisesta päästä, anturiin, stefan läpi?
Tuolta kuvia sijainneista.
http://www.tracystruesoaps.com/tutorials/850hg/p5.html
-
lambda vaihdettu.Ei vaikutusta.
Virranjakaja vaihdettiin vian ilmetessä.
Vika on myös kylmänä.
Sitä joutuu myös sahaamaan ennenku lähtee käyntiin.
Johtoja ja liittimiä tarkistettu ja puhdistettu vaihdelaatikon puolelta. Ei vaikutusta
-
Nokka-akselin anturi tarkastettu ja putsattu eikä ollut öljyvuotoa.
Mitään ei vaikuttanut
-
Nokka-akselin anturi...oliko kampiakselinanturinkin vastus oikealla tasolla?
-
Vika löytyi bensapumpusta.
-
Hyvä, että ilmoitit mistä vika löytyi - se jää monelta tekemättä; siitä pisteet!
Mites tuo vika nyt menikään - avauksessa kerroit, että bensapumppu oli vaihdettu. Ja nyt sitten vika löytyi edelleenkin bensapumpusta?
-
Hyvä, että ilmoitit mistä vika löytyi - se jää monelta tekemättä; siitä pisteet!
Mites tuo vika nyt menikään - avauksessa kerroit, että bensapumppu oli vaihdettu. Ja nyt sitten vika löytyi edelleenkin bensapumpusta?
Niinpä ja kehotettiin mittaamaan myös bensanpaineet...
-
Boschin bensapumpussa ei tullut mukana uutta letkua. tässä uudessa pumpussa letkuliitos on lyhyempi joten vanha letku jää kireälle.
Siitä syystä letku oli hiukan päässyt liikkumaan ja falskas välistä.
Vika kyllä löytyi paineet mittaamalla mutta sillä hetkellä ei mittaria ollut. Painetta tuli n.2bar