Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: La_x - 13.06.2014, 18:25:15

Otsikko: 850/70 Sarjalaisen vetoakseleista.
Kirjoitti: La_x - 13.06.2014, 18:25:15
Apuva, S70:sestä vipottaa kuskin puolen vetarin sisempi nivel aivan saatanasti, ilmenee älyttömänä täristyksenä, erityisesti nyt kun alla on 18" kiekot.

Elikkäs juuh, mistä peleistä sopii vetoakseli kokonaan tai mistä osista saan kasattua vetarin kun autona on S70 2,4T Automaatti? Onko turbossa eri nivel/vetoakseli kuin vaparissa ja mites diisseli? Ja entäs sit kun toi oma on tomaattilootalla, niin meneekö manuaalin vetari?
Otsikko: Vs: 850/70 Sarjalaisen vetoakseleista.
Kirjoitti: ESE - 13.06.2014, 19:03:42
ei mee manuaalin vetari automaattiin...joudut varmaan koko helkutin vetoakselin hankkii...mulla parasta aikaa auto pajalla odottamassa osia...
Otsikko: Vs: 850/70 Sarjalaisen vetoakseleista.
Kirjoitti: La_x - 16.06.2014, 22:25:20
Kiitoksia tästä!

Kertokaas joku fiksumpi,  et onko näissä mitään huomioitavaa kun vaihdan koko vetarit? Corollaan joskus vaihdoin ulommat nivelet ja käytin koko vetarit irti, niin tässä varmaan samalla tavalla?  Silloin otin raidetangon päästä irti et saa taivutettua tarpeeks napaa ja vetarin pois. Ta alapallon taisin kans poistaa. Mut et ei tuu mitään volvon omituisuuksia tai ei jää laatikon päähän mitään kiinni, vaan koko paska tulee ihan helposti?

Sääliä en tunne noita rikkonaisia paskoja kohtaan, et hienosäätöleka heiluu!
Otsikko: Vs: 850/70 Sarjalaisen vetoakseleista.
Kirjoitti: raimsshi - 16.06.2014, 22:36:13
Alapallon ja raidetangon pään irrotuksella tulee nätisti pois. Eikä sinne laatikon päähän mitään jää, kun jollain sorkkaraudalla saa nykäistyä akselin irti. Napamutteri oli tuossa omassa V70:ssä niin tiukassa, että 1/2 tuuman vääntövarsi napsahti paskaksi. Joutui hakemaan lainaan 3/4" varren joka kesti jatkovarrella aukaista.
Otsikko: Vs: 850/70 Sarjalaisen vetoakseleista.
Kirjoitti: ESE - 17.06.2014, 09:17:18
napamutteriin irrotus ainetta jo paripäivää ennen joka päivä niin auttaa hieman...ja kunnon voimahylsy eikä mitään leluja ja ainaki metrinen jatkovarsi sitten että saat auki etkä riko ittees :) en muista tuleeko se sit momenttiin ja asteita päälle. Luonollisesti tuki varsi ainakin vetarin pääsät irti, raidetangon pää kans ja sit se jarruasetelma vaiks narulla killumaan pois tieltä.