Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: therealdeal - 15.06.2014, 00:53:54
-
Eli nykysessä putkistossa alkaa liitokset/saumat halkeilee ja taka pöntön pidikkeet ruosteessa. Takapöntön pidike on nii ruosteessa että irtos pöntöstä eli ny vähä roikkuu ja pöntössä pikku halkeema... Väliäänenvaimentimen liitos kohdasta hitlailtiin halkeema eli vuoto kohta just umpeen.. mitä ootte mieltä että kannattaako suosiolla hommata uus putkisto vai hitsailla nykystä .. ja jos hitsailee enemmän niin alkaako helpommin menemää rikki ? S60
-
Uutta kehiin vaan
-
Uutta kehiin vaan
Näin. Entiset on hapertuneet sisältä päin, ei tule kestämään vaikka sulattaisi koko lankakelan siihen pömpeliin.
-
Vähän ajattelinki... Onko noist bsr 2,5" putkistoista mitää iloo tai hyötyä näihi 170hp vapareihi et kannattaako hommata vai ostaako normaalin putkiston
-
Kokemuksia? Hyviä ja huonoja puolia?
-
vitosen ääni tulee selvemmin esille... eipä muuta
-
Mielenkiinnosta kysyn että miten paljon on autolla/putkistolla ikää? Huoltoukko sanoi että volvoissa tyypillisesti kestää todella pitkään mutta kiinnikkeita saa hitsailla. Jotain kunnon matskua vissiin. Volvoissahan usein on sellainen omintakeinen "ontto" ääni, en tiedä liittyykö putken matskuun. Itse jouduin kiinnikkeen värkkäämään 8v/225tkm kohdalla.
-
Varmaa alkuperänen eli 13v 204tkm
-
Kiinnikkeitä ei ehkä kannata hitsailla vaan käyttää niitä pultattavia. Hitsaus saattaa vain nopeuttaa ruostumista galvanoinnin heikentyessä. Toki saumat pitää hitsata. Meillä 11v 340tkm vielä iskussa, kun vaihtoi takakiinnikkeen.
-
taka pöntön pidikkeet ruosteessa.... S60
Taitaa olla melkein kaikissa sama juttu, ainakin näissä alkupään autoissa.
-
Taitaa olla melkein kaikissa sama juttu, ainakin näissä alkupään autoissa.
Sama on uudemmissakin. Nimimerkillä 2006 vuoden autosta meni poikki. Volvolta saa niihin ihan pätevän oloisin korjaussarjoja ja halvalla saa biltemastakin.
-
Mitenkäs kannattaisi toteuttaa seuraava toimenpide...
Tarkoitus olisi tyhjätä katti, työntää 3" putki katin takapäästä niin että tulee alkamaan katin etupäästä.
Putki tulisi jatkumaan katilta taakse asti 3" eikös yksi vaimennin riitä?
Mutta kestääkö kuinka joku motonetin sinkitty putki taikka kestääkö katin päässä hitsisauma vai ruostuuko puhki?
-
Etupää kestää yleensä paljon kauemmin, kun käy lämpöisempänä.
Kyllä nuo tarvike putket yleensä on useita vuosia kestäneet etupäässä.
Itse kuitenkin suosin rst/hst putkia, jos vaan sopivasti löytää pätkiä.
Hitsaussauma kyllä ruostuu, jos tavan langalla polttelee, mut ei se mätäne kuitenkaan.
Ja suihkii sinkkiä tms päälle.
-
Hommasin kokonaa uuden putkiston ku vanha nii huonossa hapessa että jäi takapöntön ulostulo putkiki jäi kätee ku vähä työnsi . Ei viitti alkaa hitsailee ja pelleilee vanhan kanssa :)
-
Kyllä se putkiston hitsaaminen on aika turhaa hommaa nykysillä uusien osien hinnoilla. Itte oon pariin autoon tarvikeputkia laitellu ja oon vetässy Wurthin sinkki-spraytä hitsaussaumojen peitoksi. Jatkaa putken ikää helposti puolella.