Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: Koston Kierre - 16.06.2014, 18:04:55

Otsikko: B30E tehot kateissa
Kirjoitti: Koston Kierre - 16.06.2014, 18:04:55
Mun 164E on alkanu koirimaan, ei jaksa kulkea kuin hätnäppää sataa ja kun polkee kaasua niin meinaa nykiä ja juuri muuta ei tapahdu kuin ääni kovenee. Tasakaasulla pelaa ihan nätisti tonne 80 vauhtiin asti mutta bensaa ryystää silti 15 sadalle. Oisko vinkkiä että mistä päin pitäis alkaa vikaa hakemaan?
Otsikko: Vs: B30E tehot kateissa
Kirjoitti: v0lv0245 - 16.06.2014, 18:26:49
Lähetin yyveen.
Otsikko: Vs: B30E tehot kateissa
Kirjoitti: o_j - 16.06.2014, 19:25:09
Bensalinjan tarkastamisesta lähtisin, eka pumpun ja suodattimen kunto ja sit tankki ja suuttimet. Kaasun asentotunnistin (vai mikä se on) kenkkuilee yleensä muulla tavoin. Jakajaankin kannattaa kurkata ja putsailla, mutta bensaviaksi tällä kuulolla veikkaan. ;D
Otsikko: Vs: B30E tehot kateissa
Kirjoitti: Koston Kierre - 03.07.2014, 16:45:07
Volvolla oli sittenkin hengenahdistus, pakoputkisto oli tukossa. Vaiva korjaantu kun se vaihdettiin ja nyt wanha rouva tietää että mihin päin lähetään kun painaa pedaalin lattiaan.
Otsikko: Vs: B30E tehot kateissa
Kirjoitti: jazz58 - 18.07.2014, 05:19:26
Pakoputki tukossa? Pakko kysyä, että mistäköhän moinen mahtaa johtua - kun en ole koskaan kuullut vastaavaa.
Tosin oma Amazon  kävi liian rikkaalla ties kuinka kauan (co 9.41). Kaasarin vaihdon/kunnostuksen jälkeen vetää paljon paremmin ja ottaa kierroksia.
 Tämän takia olen tilannut uuden takapöntön, ajatellen josko sekin olisi hieman tukossa. Rikkaalla käymisen takia. Tuon jälkeen pitää vielä käydä mittauttamassa päästöt uudestaan.
Otsikko: Vs: B30E tehot kateissa
Kirjoitti: AKK - 18.07.2014, 12:21:55
Mulla lähti villat komeena pilvenä ku meinas mennä tukkoon..
Otsikko: Vs: B30E tehot kateissa
Kirjoitti: Masa71 - 18.07.2014, 19:34:55
Pakoputki tukossa? Pakko kysyä, että mistäköhän moinen mahtaa johtua - kun en ole koskaan kuullut vastaavaa.
Yleensä vika on siinä et vaimentimen kuoret kestää pidempään kuin sisuskalut, joilloin vaimentimen sisällä väliseinät, putkenpätkät ja vaimenninvillat murenevat ja  kietoutuvat sekamelskaksi joka mm.

- voi tukkia koko putken
- kuristaa virtausta ja pudottaa tehoa
- karisee pitkin tienoota huomaamatta( vain ääni kovenee pikkuhiljaa)
- roikkuu putken päästä semmoisena  "ketunhäntänä" jota voi ajankulukseen nyppiä pois
Otsikko: Vs: B30E tehot kateissa
Kirjoitti: Koston Kierre - 11.08.2014, 15:02:10
Luulisin että oli päässyt käymään juurikin yllä kuvatulla tavalla eli että (luultavasti viimeinen) vaimennin oli sortunut sisältäkäsin ja mennyt osittain tukkoon.
Otsikko: Vs: B30E tehot kateissa
Kirjoitti: jazz58 - 12.08.2014, 21:05:43
Odottelen tässä Amazoniin takapönttöä, ollut autossa kiinni 10 vuotta - ei vaan millään näy hajoamisen merkkejä, ulospäin. Vielä kun on muutaman vuoden käynyt aika rikkaalla, tiedä mitä sisällään pitää.
Otsikko: Vs: B30E tehot kateissa
Kirjoitti: Tomba - 08.10.2014, 09:49:46
Jep, aikoinaan työkaveri osti tarvikepöntön 240:seen taakse, poikittainen siis. Sehän ei lämpene kovin paljoa kaupunkiajossa, joten vettä sinne kehittyy helposti. Vuoden meni ja sitten ei auto meinannut kulkea mihinkään. Uusi pönttö ja taas mentiin  :)