Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: juhnu-79 - 27.04.2011, 18:13:31
-
kävin eilen hakemassa tommosen 740-farkun ja nyt äskettäin rupesin sitä purkamaan ni ilmanputsarin koteloon oli ruuvattu 2kpl jatain klömppejä kiinni mihin tuli turbolta letkua ja johtosarjasta johtoa. olisko se nyt sitten se +sarja?
ja onko jollain tietoa kertoa tosta enemmänkin?
-
Eikö turbo+ sarja ollut vain FT malliin ??? Saatan toki hyvin olla väärässäkin.
Onko ne johtosarjaan menevät johdot ihan originellin oloiset? Paljonko ahdot?
-
no en sitten tiä mitkä on ???
johtosarja on ihan alkuperäisen oloiset johtojen päähän tuli imanputsarin koteloon joku isompi kökkäre ja sitten joku rele vielä..
ahdoista en tiedä kun en päässy ajamaan sen paremmin kun kytkimen työsylinteri on paskana..
-
Voihan se olla että sinne sellainen on rassailtu..? Sitten pitää kyllä olla lastukin vaihdettu, ei tuo et anna vakiolastulla ahtaa kuin joku 0.6-0.65 bar, sen jälkeen tulee fuelcutti.
-
se johtonippu mikä sinne menee on melkolailla sen näköinen et vois olla melkein niinkun tehtaassa tehty.. boksin lastusta ei varmaan saa mitään selville jos boksin kannet avaa? yks vakio lastu mulla tossa on kyl tallessa kun semmosen vikingin lastun laitoin edelliseen samanlaiseen.
-
Mulla on tuossa FT koneisessa samanlaisia "klimppejä" ilmanputsarikotelossa kiinni. Turbolta tulee letku painekotelolta, ja hukkaportilta, ja ne yhdistyvät y-haaralla yhdeksi ja menevät sitten tuollaiseen mokkulaan jossa on sähköjohto kiinni ??? Siitä ei tosin ole hajuakaan että mikä se on.. Epäilen että on + koska hanskaluukussa on käyttöohje plussan puolelle :D
-
no en sitten tiä mitkä on ???
johtosarja on ihan alkuperäisen oloiset johtojen päähän tuli imanputsarin koteloon joku isompi kökkäre ja sitten joku rele vielä..
ahdoista en tiedä kun en päässy ajamaan sen paremmin kun kytkimen työsylinteri on paskana..
Tää nyt vähän kiinnostaa, et sais kuvaa noista kikkareista ja johdoista/ letkuista?
Kyllä sen lastunkin saattaa tunnistaa jos se on joku virivirimalli, vertaat vaan alkuperäiseen kun sulla semmonen on. Monet lastuvalmistajat kyllä merkkaa tuon omansa jotenkin.
Tuo et lastu alkaa olla katoavaa kansanperinnettä, kannattaa säilyttää ne alkuperäislastutkin, 2732 piiri, jota on valmistettu varmaankin joskus silloin kun suurin osa tämän foorumin käyttäjistä ei ollut edes syntynyt... Siis -80 luvulla. katsokaas kun ei löydy enää sellaisia piirejä mihin tuon et lastun vois polttaa, paitsi siihen vanhaan.. O0
-
Mä voin ottaa kuvia kokkareista.. Mulla on toi laitettu just tollain samanlain.