Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: vellu_volvo - 22.06.2014, 21:30:21

Otsikko: Kampiakselin hihnapyörän kiila
Kirjoitti: vellu_volvo - 22.06.2014, 21:30:21
Eli b21a:n kampuran siivapyörässä on vakiona semmonen pyöree tappi kiilana, kuvaa siitä nyt mulla ei tähän hätään ole. Ongelmana on että sorvasin b19a:n hihnapyörän triggerille sopivaksi, koska se on 3-uranen. Mutta nyt vasta tajusin että tämä hihnapyörä on muuten samanlainen kiinnitykseltään, mutta tässä ei ole kiilaa, ainoastaa erilainenkiilaura.
(http://i1054.photobucket.com/albums/s494/__vellu__/WP_000490.jpg) tuossa huono kuva, mutta tuossa näkyy se kiilaura ja tosiaan b21a:n pyörässä ei ole uraa vaan reikä josta läpi pyöreä kiila. Kysymys kuuluu, että uskallanko laittaa tuon siivapyörän ilman kiilaa, kun kampiakselissa on kuitenkin kiila joka tulee puoleen väliin asti hammashihnapyörää, vai pitäskö yrittää ehtiä tuohon joku puolikuu kiila?
Otsikko: Vs: Kampiakselin hihnapyörän kiila
Kirjoitti: 240 - 22.06.2014, 22:00:15
Tuon kolmennan hihnapyöränhän voi siirtää kymppisarjan koneissa toiseen parihihnapyörään (pulteilla kiinni). Entä jos poraa pienen reiän ja laittaa sitten pultin kiilaksi.
Otsikko: Vs: Kampiakselin hihnapyörän kiila
Kirjoitti: vellu_volvo - 22.06.2014, 22:52:53
Niin voi, mutta tuo b19a hihnapyörä ois sorvattu jo valmiiksi. Täytyy pohtia tuota reijän poraamista. Ongelmana silloin että siivapyörän asento muuttuu kuten myös triggerin. Selvitellään vaihtoehtoa.