Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: Slerbahuuli - 22.06.2014, 21:36:16
-
Enpä hakemisella löytänyt tämmöistä topickia vielä, joten voisikos tähän kerätä kaiken IMM:n mahdolliseen puhdistukseen liittyvän?
Eli onko kukaan IMMua pessyt/puhdistanut, jos on niin millä/miten ja minkälaisella menestyksellä? Itse olen miettinyt ultraäänipesuria, mutta sietääköhän IMM:n lanka ollenkaan kuumaa pesuvettä, mitä pesurissa on?
Jossain vaiheessa kun saa "varaimmun" hankittua, voisi kokeilla.
-
Ihan semmosella siihen tarkoitetulla spraylla olen putsannut ja paljonkin.
Joskus paremman puutteessa ihan jarrukliinerillä. Mitään öljyistä/rasvaista ei kannata varmaan laittaa..
Rikkinäistähän se ei korjaa, mutta joissain laitteissa auttaa esim. nykimiseen kun putsaa liat pois.
http://tuontitukku.fi/tuote/crc-ilmamassamittarin-puhdistusspray-405-puhdistusaine-ilmamassa-antureille/5412386210099/
-
Eli onko kukaan IMMua pessyt/puhdistanut, jos on niin millä/miten ja minkälaisella menestyksellä? Itse olen miettinyt ultraäänipesuria, mutta sietääköhän IMM:n lanka ollenkaan kuumaa pesuvettä, mitä pesurissa on?
Olen pessyt IMMun kymmeniä kertoja ihan cleanerilla (brakecleaner käy hätätilassa). :hello:
Veteen IMMun laittaminen on sama, kun puhdistaisit IMMun vasaralla! Nimittäin sitä ei ole tarkoitettu sisäisesti kasteltavaksi! :buck2:
IMMun lanka kemiallisesti kestää melkoisesti, jopa happoja, mutta elektroniikka siellä IMMun sisällä on se, mikä ei sitä vettä kestä.
-
Olen pessyt IMMun kymmeniä kertoja ihan cleanerilla (brakecleaner käy hätätilassa). :hello:
Veteen IMMun laittaminen on sama, kun puhdistaisit IMMun vasaralla! Nimittäin sitä ei ole tarkoitettu sisäisesti kasteltavaksi! :buck2:
IMMun lanka kemiallisesti kestää melkoisesti, jopa happoja, mutta elektroniikka siellä IMMun sisällä on se, mikä ei sitä vettä kestä.
Mitenkäs tuo aineella pesu suoritetaan? Suihkitaan sisäänmenoaukon verkon läpi ja tähdätään kohti lankaa, tämän jälkeen "annetaan haihtua"?
Ajatukseni lähinnä olikin, että jos IMMun dippaisi siihen veteen vain senverran, että "tuulitunneli" ja lanka uppoaisi nesteeseen (eli noin puoliväliin IMM:n ns. putkea). Kestäisiköhän se moisen? Ottaako kemikaalista, vedestä vai lämmöstä itseensä?
-
Mitenkäs tuo aineella pesu suoritetaan? Suihkitaan sisäänmenoaukon verkon läpi ja tähdätään kohti lankaa, tämän jälkeen "annetaan haihtua"?
Ajatukseni lähinnä olikin, että jos IMMun dippaisi siihen veteen vain senverran, että "tuulitunneli" ja lanka uppoaisi nesteeseen (eli noin puoliväliin IMM:n ns. putkea). Kestäisiköhän se moisen? Ottaako kemikaalista, vedestä vai lämmöstä itseensä?
Ritilän läpi vain puhdistus sprayta reilulla kädellä ympäri IMMua, siten että lika ja pesuaine valuu IMMun läpi.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/606082/CRC-Air-Sensor-Clean-200ml
Sitten antaa IMMun kuivua hetken ja laittaa takaisin paikalleen.
Voit hämmästyä lian määrästä, kun teet sen ensimmäisen kerran, vaikka olisit vaihtanut ilmanputsarin säännöllisesti, etkä käytä kottarais-suodatinta!
Vettä ja ulltraäänipesuria en käyttäisi suurin surminkaan, ettei langan hitsaus petä. haihtuvat kemikaalit ovat ainoa hyvä vaihtoehto!
-
Toimiva keino IMMun puhdistamiseksi on: ensin IMMun piuha irti, irroitetaan anturi IMMun kotelosta (2 ruuvia, aukenee kyllä hyvillä pihdeillä). Irrallaan oleva IMMun anturi on nyt helppoa puhdistaa https://www.motonet.fi/fi/tuote/606082/CRC-Air-Sensor-Clean-200ml
, kuivataan/annetaan anturin kuivua. Anturin kiinnitysruuvit (V70 -01 Boschin IMMulla) voi vaihtaa sellaisiin, joihin ei tarvita 5 kulmaista reiällistä erikois Torxia, tai koneistaa alkuperäisiin kiinnitysruuveihin ura normaalia talttapää ruuvimeisseliä varten. Anturi takaisin paikoilleen, kiinnitysruuvit kiinni ja IMMun liitin takaisin kiinni.