Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: bjorra - 24.06.2014, 20:07:21
-
Lisää ongelmia,tälläkertaa tdi savuttaa sinistä savua kun lähtee ajoon samantien kun käynnistää,mutta kun saa käydä hetken niin silloin ei savuta.Johtuukohan tämä siintä venttilien naputuksesta josta olen kirjoittannu,eli oliskohan silleen että ei aukaise jompaa kumpaa ventiiliä ja lykkää raakana ulos vai mitä olis.
Tätä on tehny 3-4 krtaa,ja savu on aikalailla näkyvää, että hävettää ajaa!
Oliskohan kellään vastausta tähän.PS.pitis kyllä vaihtaa hydrauli painajat jos se auttais. :'( :hello:
-
Kannattaa niistä aloittaa. Sitten suuttimet testaukseen jos ei venttiilikoneistosta löydy vika. Sitten enää jääkin männät&renkaat...
-
kun saa käydä hetken niin silloin ei savuta. :'( :hello:
Helpoin ja halvin keino, myös jälkikäyttö ajon jälkeen on terveellistä.
-
Itse antaisin ääneni kyllä kovettuneille venttiilivarren kumeille/väljien ohjureiden yhdistelmälle. Se, että jokin painin ei ehtisi heti mukaan (nakutus) ei merkkaa tässä mitään.
-
Itse antaisin ääneni kyllä kovettuneille venttiilivarren kumeille/väljien ohjureiden yhdistelmälle. Se, että jokin painin ei ehtisi heti mukaan (nakutus) ei merkkaa tässä mitään.
Diesel ei savuta sinistä jos ohjurinkumit vuotaa. Mustaa voi olla enemmän eikä sitäkään ahdetuissa koska kummankin venttiilin kanavan puolella on ylipaine.
Sininen on palamatonta polttoainehöyryä ja se syntyy joko siksi ettei ole puristusta tarpeeksi sytyttämään tai sitten polttoaine ei tule sumuna jolloin puristuksen lämpöenergia kuluu polttoaineen höyrystämiseen. Puutteellisesti aukeava imuventtiili tekee sen ettei sylinteriin saada tarpeeksi ilmaa ja sitäkautta ei tarpeeksi lämpöä/painetta sytyttämään polttoainesumu.
Ainoa mikä voi kyseisen koneen tapauksessa tehdä öljysavutusta on oikeastaan turbo, ja sen savun näkee vasta lämpimästä koneesta/turbosta.
-
Kumma juttu kun meidän TDI:n savuttaminen lakkasi ohjuri-ja kumiremontilla? Enkä ole edes uskovainen. Meidän tapauksessa pöllyämisen huomasi selkeästi vasta koneen lämmettyä.
-
Jaa, voi kait se olla niinkin. Ei vain ole sattunut koskaan kohdalle vaikkei kaikissa moottoreissa ole edes kumeja olemassakaan. Savun hajustahan sen kyllä erottaa mikä savuaa, dieselkäry on sen verta pistävän hajuista.