Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Hiltsu - 25.06.2014, 13:27:08
-
Kuinka paljon jarrupalan tulisi olla jarrulevystä irti?
Tällä hetkellä palat ovat levyjä vasten ja kun levyt on vähän kierot niin et saa kädellä annettua pyörälle niin paljoa vauhtia että täyden kieroksen pyörähtäisi.
Mietinkin uusien levyjen ostamista mutta entäs satulat? Onko niille mitä tehtävissä, ei kehtoisi suotta vaihtaa jos pienellä vaivalla saa jumit pysymään poissa.
Kyseessä V70 D5 -04
-
Vaihda levyt ja jarrupalat. Samalla herkistele männät ja liukutapit.
Näillä uskoisi laahauksen loppuvan.
-
... NO hätä "ensiapuun" herkistä ne liukutapit ( ihan vähän sopivaa rasvaa ) + palat veks ja
putsaus teräsharjalla ...
Katso samalla, onko levyissä ns "kaulaa" ...
-
... NO hätä "ensiapuun" herkistä ne liukutapit ( ihan vähän sopivaa rasvaa ) + palat veks ja
putsaus teräsharjalla ...
Katso samalla, onko levyissä ns "kaulaa" ...
Mitä tarkoitat tuolla kaulalla?
-
Olisko paljon kuluneisiin tulkevaa ranttia?
Liukutappien avaamiseen tarvitsee sitten 7mm kuusiokoloavaimen. Tiedoksi vaan, kun aina tätä ei ihmisillä ole...
-
Kaulalla tarkoitan levyn reunaan tulevaa pykälää ...
-
levyt voi aina sorvata, siis sen kaulan pois.
-
levyt voi aina sorvata, siis sen kaulan pois.
Rälläkkä tai hyvä viila.
-
Lamellilaikalla pykälä levystä pois. Liukutapit hiasta puhtaaksi ja niihin kuparitahna/alutahna tai jarruvaseliinia. Mäntiin suojakumin välistä WD-40 ja puristaa sisään/ulos pari kertaa. Ja kannattaa siihen jarrusatulan jouseen naputella kevyesti tai antaa lämpöä ennen kun vääntään meisselillä pois, katkeaa herkästi. Menee poraushommaksi jos katkeaa...
-
Levyissä ei kyllä ole minkään näköistä kulumaa, mutta olen onnistunut lämmittämään ne kieroksi. Ravistaa jarruttaessa jotta kyllä ne vaihtoon menee. Samalla sit herkistää ne männät ja liukutapit.