Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: raimond - 25.06.2014, 21:11:57

Otsikko: Huippunopeus v70 d5 185
Kirjoitti: raimond - 25.06.2014, 21:11:57
Tere. Paljo tällainen -06 185hp dsl pitäisi kulkea kun minusta tämä on hitaampi entä minun entinen joka oli sillä 163hp koneella. Suljetulla alueella monta kertaa kokeillu niin 208 km/h gps:n lukema. Mittari näyttää 215.
Otsikko: Vs: Huippunopeus v70 d5 185
Kirjoitti: D5GT - 25.06.2014, 21:13:46
Menee normaalisti rajoittimelle, ei hätää..
Otsikko: Vs: Huippunopeus v70 d5 185
Kirjoitti: ToniJH - 25.06.2014, 21:17:45
Sen verran kulkee että ainakin sakot saa ja korttikin hyllylle jos tarve ja halua on sille. :pomo:
Otsikko: Vs: Huippunopeus v70 d5 185
Kirjoitti: raimond - 25.06.2014, 21:43:31
Mietin vain et onko kaikki kunnossa kun ei enempää kulje. En muun takia.
Otsikko: Vs: Huippunopeus v70 d5 185
Kirjoitti: JanneR - 25.06.2014, 22:15:23
Tere. Paljo tällainen -06 185hp dsl pitäisi kulkea kun minusta tämä on hitaampi entä minun entinen joka oli sillä 163hp koneella. Suljetulla alueella monta kertaa kokeillu niin 208 km/h gps:n lukema. Mittari näyttää 215.

Eiks tähän ollut joskus selitys että jos on alun perin tilattu isoilla vanteilla (18"?) niin ei ole rajoitinta,
muuten max 205 km/h eikä muutettavissa jälkikäteen.
Otsikko: Vs: Huippunopeus v70 d5 185
Kirjoitti: Ribbe - 25.06.2014, 22:32:22
Eiks tähän ollut joskus selitys että jos on alun perin tilattu isoilla vanteilla (18"?) niin ei ole rajoitinta,
muuten max 205 km/h eikä muutettavissa jälkikäteen.
rajoitin on 210kmh ja sen osaava virittäjä nostaa. Rajoitinta ei voi poistaa, mutta sen arvoa voi nostaa.
Otsikko: Vs: Huippunopeus v70 d5 185
Kirjoitti: D5GT - 26.06.2014, 07:50:41
Eiks tähän ollut joskus selitys että jos on alun perin tilattu isoilla vanteilla (18"?) niin ei ole rajoitinta,
muuten max 205 km/h eikä muutettavissa jälkikäteen.

En tiedä, mutta kuulostaa ihan urbaanilta legendalta... Miten ihmeessä isot vanteet tekisi jotain, että yhtiön politiikan mukainen rajoitin poistettaisiin?  ;D
Otsikko: Vs: Huippunopeus v70 d5 185
Kirjoitti: völvöxc60 - 26.06.2014, 08:04:39
En tiedä, mutta kuulostaa ihan urbaanilta legendalta... Miten ihmeessä isot vanteet tekisi jotain, että yhtiön politiikan mukainen rajoitin poistettaisiin?  ;D
Tuolta löysin tuollaista keskustelua ::)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3232.0
Otsikko: Vs: Huippunopeus v70 d5 185
Kirjoitti: Taavi.H - 26.06.2014, 08:21:16
En tiedä, mutta kuulostaa ihan urbaanilta legendalta... Miten ihmeessä isot vanteet tekisi jotain, että yhtiön politiikan mukainen rajoitin poistettaisiin?  ;D

Ensiasennusrenkaiden nopeusluokka. Siihen tuo liittyy ja on ihan ymmärrettävä juttu.
Otsikko: Vs: Huippunopeus v70 d5 185
Kirjoitti: D5GT - 26.06.2014, 08:29:09
ja meille tuo rajoitin on myyty Volvon turvallisuuspolitiikkana. ;D Softanvääntäjät - kurkatkaa kun noita roplaatte, jotenkin tuntuu edelleen oudota, miksi Volvo tekisi jotain, minkä pitää asiakkailta salassa.... Sehän on "petos", joka voi johtaa korvausvastuuseen onnettomuustilanteessa.
Otsikko: Vs: Huippunopeus v70 d5 185
Kirjoitti: Kaide - 26.06.2014, 08:41:14
ja meille tuo rajoitin on myyty Volvon turvallisuuspolitiikkana. ;D Softanvääntäjät - kurkatkaa kun noita roplaatte, jotenkin tuntuu edelleen oudota, miksi Volvo tekisi jotain, minkä pitää asiakkailta salassa.... Sehän on "petos", joka voi johtaa korvausvastuuseen onnettomuustilanteessa.

Eikös se huippunopeus ole speksattu jossain esittessä tai manuaalissa , eli ei ehkä petosta  8)
Otsikko: Vs: Huippunopeus v70 d5 185
Kirjoitti: D5GT - 26.06.2014, 08:50:38
Joo, aika kaukaa haettua. "eihän tän pitänyt kulkea kuin 210 ja vedin metsään 250 taulussa". Mä olen hankkinut uudet V70- 05 ja XC70 -08 ja kummankaan lapuissa ei tosta ole ollut puhetta / myyjä ole keskusteluissa optiosta maininnut..
Otsikko: Vs: Huippunopeus v70 d5 185
Kirjoitti: Taavi.H - 26.06.2014, 08:54:41
ja meille tuo rajoitin on myyty Volvon turvallisuuspolitiikkana. ;D Softanvääntäjät - kurkatkaa kun noita roplaatte, jotenkin tuntuu edelleen oudota, miksi Volvo tekisi jotain, minkä pitää asiakkailta salassa.... Sehän on "petos", joka voi johtaa korvausvastuuseen onnettomuustilanteessa.

Arvaan että tämä on tasapainottelua eri markkina-alueiden välillä sekä myös hintakysymys -- tottakai!

Voi olla, että Saksan markkinoille on pakko saada auto joka menee sen herrasmiessopimuksen mukaiset 250 km/h eikä hyydy vielä 210 kohdalla. Tuo 210 lienee taas valittu siksi, että tällöin voidaan käyttää H-luokan renkaita ensiasennuksessa ja taas säästettiin jokunen kymppi. :)

Mutta koska kovempaa kulkeva malli pitää saada markkinoille ja siihen vaaditaan paremmat renkaat, speksataan homma konfiguraattorissa siten että myydään samalla asiakkaalle isommat vanteet, jolloin saadaan myös parempi kate.

Tämähän on vain tietenkin minun spekulaatiota, mutta voisi olettaa että jotenkin noin se menee.
Otsikko: Vs: Huippunopeus v70 d5 185
Kirjoitti: D5GT - 26.06.2014, 09:06:42
Täysin järkeenkäypää pohdintaa. 210 km/h rajoitin markkinoitiin aikoinaan turvallisuus nimikkeen alla. Luulen, että säästö tehtiin siinä, ettei kärryjen tarvinnut mennä 40 km/h kovempaa ;) Rnkaiden tehdashinta lienee marginaalinen kustannus, toki silläkin on merkitystä.
Otsikko: Vs: Huippunopeus v70 d5 185
Kirjoitti: Taavi.H - 26.06.2014, 10:01:35
Rnkaiden tehdashinta lienee marginaalinen kustannus, toki silläkin on merkitystä.

Noh, kymppi siellä ja toinen täällä, kolmas vielä jostain nurkan takaa -- ja toista sama reilu 400 000 kertaa, niin kyllä sillä on merkitystä. :D
Otsikko: Vs: Huippunopeus v70 d5 185
Kirjoitti: Ribbe - 26.06.2014, 10:54:56
Tuo 210 km/h huippunopeus / rajoitin tuli juuri tuosta syystä minkä Taavi mainitsi. Eli saatiin laittaa alle H-nopeusluokan ensiasennusrenkaat. Sillä ei ollut mitään tekoa vannekoon kanssa. Näin ainakin aikoinaan siitä uutisoivat. Taisi olla jossain 2004 vuoden kieppeillä kun tuo rajoitin tuli muihin kuin R ja T5 malleihin. Rajoittimen poisto oli autoa ostaessa 0€ maksava lisävaruste, samalla tavalla kuin mallimerkintöjen poisto :). Oman auton rajoittimen mun kaveri kokeili suljetulla alueella, aika vihaisesti otti ja pätkäisi sytytystä. Unohtui virisoftaa laittaessa muokata tuota rajoitinarvoa, sen olisi voinut kuulema nostaa 400 km/h kieppeille, ei tulis ihan heti vastaan :D
Otsikko: Vs: Huippunopeus v70 d5 185
Kirjoitti: D5GT - 26.06.2014, 14:02:46
Ja koko setti markkinoitiin turvallisuudella vs. Saksalaisten 250 km/ herrasmiessoppari. Olen aina luullut, että uutta autoa osaessa olen kaivanut tarpeettomankin tiedon esille - toi ei ikinä ole osunut silmiin. ja oli vannekoon kanssa mitään tekemistä tai ei niin ainakin kapeahkot 15-tuumaiset oli jo melkoisen hontelot edelliskorisen V70:n alla. Eikai kukaan niillä 250:ä olisi edes halunnut ajaa  ;D

Yksi mikä tuli isompien moottoreiden kanssa oli myös isommat jarrut, jotka vastasi paremmin menohaluja. No 170 hp bensa / 136 hp diesel tuskin paljoa 210 kovempaa edes menisi?
Otsikko: Vs: Huippunopeus v70 d5 185
Kirjoitti: Mariini - 26.06.2014, 14:23:38
Kyllä se ostotilanteessa vain on siihen vannekokoon riippuvainen, kuten linkitetyssä ketjussa tuli esille, asiaa selvitettiin ostotilanteessa = tilausta sisään syötettäessä Käyttöauton myyjän Antti Taipaluksen kanssa kun järjestelmä alkoi herjaamaan valkattaessa isommat kiekot alle "tilattava ilman nopeudenrajoitinta" ja koodi.

Jos Exenkin olisi ottanut vain 17" vanteilla, se ei olisi kulkenut niin lujaa kuin se nyt pystyy ja asiaa soitettiin maahantuojalta saakka, että mitäs tämä tämmöinen koodi oikein on joka ilmestyy vanteita kasvattaessa. Vaikka pienemmille vannekoillekin saa v,y,z luokan renkaita, siinä on kait joku Volvon oma "turvallisuusajattelu" taustalla, ertä vain 18" ja suuremmat rengaskoot kestävät runtua kadulla.

Ja mitä kysyjä alunperin ihmetteli, älä suotta. Nää on hiukan nahkeita. 205hv tuplaturbo ei kelaa kuin ~230 mittariin ja sitäkin pitää polkea useamman kerran, että alkaa yli 220 ylittymään. Toki autolla on jo ikää alla, imusarja voi olla senverran jo paskassa, että sekin vaikuttaa. Mutta ei tämä koskaan ole "tehojensa mukaisesti" kulkenut, 320cdi suht samalla teholukemalla lykkäs aina 250 neulaan. Vääntöä on toki vähemmän, mutta... Tälläkin on toimeen tultu.
Otsikko: Vs: Huippunopeus v70 d5 185
Kirjoitti: Ribbe - 26.06.2014, 14:29:42
Oman Volvon ollessa uusi hinnastossa oli kohta lisävarusteissa. Nopeusrajoittimen poisto 0€. Tiedä sitten olisiko tuolla rahalla saanut alle 18" vanteet, mutta sen verran 2006 vuonna olisi maksanut korkeampi huippunopeus.
Otsikko: Vs: Huippunopeus v70 d5 185
Kirjoitti: Mariini - 26.06.2014, 14:37:02
Voi systeemit muuttua viidessä vuodessa, kun monet varustelistaukset on muuttunu tässä kolmessakin vuodessa jo, vaikka auto edelleen on "sama" S80 mitä nyt on tullut taas tutkittua.
Otsikko: Vs: Huippunopeus v70 d5 185
Kirjoitti: Ribbe - 26.06.2014, 14:41:13
Voi systeemit muuttua viidessä vuodessa, kun monet varustelistaukset on muuttunu tässä kolmessakin vuodessa jo, vaikka auto edelleen on "sama" S80 mitä nyt on tullut taas tutkittua.
Joo en tiedä tuosta niin tarkkaan, kun en ole uutta autoa ostanut ikinä. Tuota vain silloin katsoin 2006 vuoden hinnastosta kun omani ostin käytettynä ja tarkistin Volvolta mitä varusteita autoon oli tehtaalla laitettu. Tuota siihen ei ollu otettu, mutta eipä se haittaa. Aika kiikkuvaa meno on suomen teillä kun rajoitin iskee peliin.
Otsikko: Vs: Huippunopeus v70 d5 185
Kirjoitti: Mariini - 26.06.2014, 15:02:08
En nyt niinkään sanoisi, jossain on vikaa jos 200km/h tuntuu erityisen haastavalta normaalilla tiellä, normaali keliolosuhteissa. Tuo vanhempi Summumi oli silti alkuun aika kiikkulauta +170 vauhdissa. Syyksi paljastui nelipyöräsuuntauksessa päin vi••ua olevat kulmat, jotka eivät haitanneet "lain puitteissa" pysyttelevissä nopeuksissa. Kun ne kohdisti, alkoi Volvokin käyttäytyä jämäkän nelivetoisen sedanin leppoisuudella, vaikka oltiinkin pikalinjalla. Exen vein heti ensimmäisenä viikkona Tre K.A:lle suuntaukseen ja sama homma, kulmat... On ollut säyseä ajettava, kuten kuuluukin.

Uuden auton ostajan pitäisi heti alussa suunnata renkaat! Tehtaalla ne laitetaan vaan "sinnepäin" pikasuuntauslevyillä, ei siellä ole aikaa nelipyöräsuunnata tämmöisiä halpoja käyttöautoja, ehkä joku Bentley tulee tehtaalta kunnolla suunnattuna. Niin kauan kun tämä toimenpide on tekemättä, voidaan ajaa uudehkoillakin autoilla ja moittia, "eträ merkki se ja se on ihan paska ajaa." Oma vika. Alusta ensin kohdilleen, sitten tietää millainen on ajettavuus todellisuudessa ja tietää alkaa etsiä vikoja myöhemmin jos niitä ilmenee. Jos ajettavuus on aina ollut huono ed.mainitusta syystä, ei löystyvät nivelet, puslat tai kanttareeseen enemmän ajettu ohjaus anna niin selkeää "paskentumista" entiseen tilaan nähden.

e: Ja siis sitä koodia ei missään varuste-esitteessä tmv printissä ole, se ilmestyikin vasta siinä ohjelmassa millä automyyjä kasaa sen sinun autosi kokoon ja lähettää tilauksen tehtaalle. Samalla tavalla kuin joku "varuste X vaatii myös varusteen Y/Z tai varustepaketin L" tai "varuste X ei yhteensopiva jos autossa valinnaisena optio D."
Otsikko: Vs: Huippunopeus v70 d5 185
Kirjoitti: D5GT - 26.06.2014, 15:27:00
Oman Volvon ollessa uusi hinnastossa oli kohta lisävarusteissa. Nopeusrajoittimen poisto 0€. Tiedä sitten olisiko tuolla rahalla saanut alle 18" vanteet, mutta sen verran 2006 vuonna olisi maksanut korkeampi huippunopeus.

-05 mallin ja -08:n hinnastoissa, ne tosin oli D5:a, ei bensturboja, ei tuollaisesta optiosta kerrottu. Ainakaan Bilian jakamissa. Ehken noiden dieseleiden menohalut oli sen verran vaatimattomia ettei iloa kuitenkaan olisi, jos 205 heppainenkaan ei jaksa mennä ;D

Jos noi oli tuolloin optiona, sama pitäisi saada nytkin ohjelmoitua. Kuka ehtii ensin... Mulle riittää se 210 ihan hyvin.
Otsikko: Vs: Huippunopeus v70 d5 185
Kirjoitti: Timba72 - 11.11.2017, 07:54:13
No tuo rajoitin selittää tuon nopeuden.Ohjelmoitu d5 185>230hp ja nopeus toppaa 210km/h (GPS) ku seinään.  :( MInä ihmettelin,että pitäshän tuon kovempaa mennä nuilla tehoilla.
Otsikko: Vs: Huippunopeus v70 d5 185
Kirjoitti: ARonkko - 11.11.2017, 17:06:00
Missä ja minne te noin kovin kiireesti menette?