Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: LekZA - 26.06.2014, 14:10:27
-
Kuinka paljon ääntelyä aiheutta kuluneet jakopään rattaat? Nokka vakio fiiberi. Välys jopa useita millejä kun pyörittää kampurasta. Koneesta kuuluu välillä vaihteleva naputus varsinkin tyhjäkäynnillä.
-
Toisessa fiber ja toisessa teräs. Ei erota ääniä. Välys ei kuulosta hyvältä, rikkoo viel koko koneen.
-
Itsellä alkoi kolista B30sessä ihan ajossa kuuluvaksi, oli fiiberiosa irronnut keskiosastaan ja se heilui kivasti siinä konetta pyörittäessä. Sillä keppi korvaan ja kuulostelua taktiikalla selkeästi erotti että jakopään kopasta se kuului.
-
Kokeilin toisilla rattailla, ääni ei juurikaan muuttunut. Taitaa kallistua nostajien puoleen. Onkos b20 ollu paljon nostaja vaurioita? Kone pitäs olla suht tuore, kormun nokalla ja tuplajousilla. Venat on säätäny jo useaan kertaan. Taitaa mennä kansijumpaks..
-
Nostaja vaurioita hyvin vähän , missä kunnossa on se väliakseli joka pyörittää öljypumppua/jakajaa ? Mistä se välys johtui / muuttuiko toisilla rattailla ?
-
ns välys tuntui kun räikällä teki edestakas liikettä kampuran pultista ja näytti tulleen jakopään rattaiden keskinäisestä liikkeestä, lieneekö se sitten ihan normaali pyörimis suunnassa tuntuva. nappasin sitten kannenkin irti, mutta nostajat ja nokka näyttivät yhtäkkiä ok. perskeles se on kuitenkin ihan yläkerta ääneltä kuullostava vähän niinkuin hydraulinostaja napsutus. minkähänlaista ääntä toi väliakseli vois aiheuttaa? täytyy huomenna tarkistaa se.
-
Kerran kaverin koneesta etsin naputtavaa ääntä. Syy oli öljy kannessa, keinuvipuakselin pultin kierteen pohjalla. Jäi yksi pultti kantamaan, ja kun antoi kierroksia, niin vipupukki alkoi hakata pultin kantaa vasten ;D
-
Kerran kaverin koneesta etsin naputtavaa ääntä. Syy oli öljy kannessa, keinuvipuakselin pultin kierteen pohjalla. Jäi yksi pultti kantamaan, ja kun antoi kierroksia, niin vipupukki alkoi hakata pultin kantaa vasten ;D
Sarjassamme helppoja vikoja löytää..
-
Kerran kaverin koneesta etsin naputtavaa ääntä. Syy oli öljy kannessa, keinuvipuakselin pultin kierteen pohjalla. Jäi yksi pultti kantamaan, ja kun antoi kierroksia, niin vipupukki alkoi hakata pultin kantaa vasten ;D
Multa hajos yks kansi aikoinaan (autoengineeringin tekele) , kun toimittivat liika pitkät pultit keinuvipuakselille , ja reiän pohjaan särö josta öljyt ja vedet sekaisin :-[ Ei ollut herra Järvinen kovinkaan tyytyväinen .
-
kohta lähtee tallille ihmettelemään, täytyyki kattoo toi keinuvipu akseli homma, näyttäis ne ja kansipultit arp valmistetta. jos jotain hyvää niin onneks toi b20 on niin yksinkertainen ja nopea kone leväyttää, mut toivottavasti löytyis nyt joku konkreettinen vika ehdokaskin :hello:
-
Välikommentti:
Ei mitenkää yleinen vika mut tollanen löyty ku naputtavaa konetta just vähän aika sitten purin. Kalkatus oli pahimmillaan tyhjäkäynnillä ja jostain syystä hävis kierroksilla...
(http://i1345.photobucket.com/albums/p663/skipi81/2014-06-29-302_zps1708b76d.jpg)