Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: AnteroV70 - 26.06.2014, 16:17:23
-
Moro!
Ohjausvaihde ruikkasi öljyt pihalle rattiakselista eli uusinta edessä.
Volvolta asennettuna 1700-1900e, AD 1750e.
Osaa saisi virosta näemmä n.400e hintaan Alvadin sivuston mukaan mutta,
Mistä saan tietää mikä siihen menee? Servotronicilla vai ilman? Osaako joku auttaa eli pääseekö joku näkemään sen jonkun numeron perusteella? Niin ja merkki vielä, SMI, TRW ja ZF?
-
Tuli tuolta kauttarantain tietoa että jokin paineprikka tms. tuolta kuulemma menee ja se maksaisi muutaman kympin. Saa kuulemma vaihdettua purkamatta ohjausvaihdetta pois.
Mahtuuko muka rattiakselin stefat yms vaihtamaan murikka vielä autossa paikallaan?
-
Tuli tuolta kauttarantain tietoa että jokin paineprikka tms. tuolta kuulemma menee ja se maksaisi muutaman kympin. Saa kuulemma vaihdettua purkamatta ohjausvaihdetta pois.
Mahtuuko muka rattiakselin stefat yms vaihtamaan murikka vielä autossa paikallaan?
Aika fakiiri kyllä pitää olla... Koko ohjausvaihteen vaihtokin vaikuttaa melko mukavalta savotalta...
-
No onhan tuossa hommaa joo.
Auton saa tälläkertaa nostimelle ylös niin ei tuo nyt kuitenkaan niin mahdoton urakka ole.
Joutuu pultteja ja muttereita ilmeisesti uusimaan kertakäyttöisyyden takia.
Jos tarkkaa tietoa jollain on niin korjatkaa mutta uusintaan menee mikäli apurunko irroitetaan:
napapultit 2kpl
pallonivelen mutterit 2kpl
Apurungon pultit laitetaan kait lukitteella vain takaisin oikeaan tiukkuuteen?
Mutta ei kait muuta?
-
Moro!
Ohjausvaihde ruikkasi öljyt pihalle rattiakselista eli uusinta edessä.
Volvolta asennettuna 1700-1900e, AD 1750e.
Osaa saisi virosta näemmä n.400e hintaan Alvadin sivuston mukaan mutta,
Mistä saan tietää mikä siihen menee? Servotronicilla vai ilman? Osaako joku auttaa eli pääseekö joku näkemään sen jonkun numeron perusteella? Niin ja merkki vielä, SMI, TRW ja ZF?
Mites tää hintapaketti nyt rakentuu, avasiko kukaan tuota tarkemmin? Mulla on aikoinaan vaihdettu tiivisteet ohjausvaihteeseen ja työtä meni 4h. Kun vilkaisee vaikka Skruvatin suunnalta ohjausvaihteen hintaa niin ollaan luokassa 400-500e. Siihen pyörien suuntaus, uudet öljyt ja muuta pientilpehööriä niin pitäisi päästä alta tonnin.
Mitä jäi huomaamatta?
-
Ei sitä työtä avattu paljoa. Osan sanottiin volvolla maksavan 800-900e, työtä 8h.
Auto on nyt toisaalla laitossa. Tälläviikolla joskus valmista ja ei pitäisi olla kovin kallista. Lupasi tarkastaa jos ZF vaihteeseen saa uudet tiivisteet. Varmaan alta 1000e kokonaiskustanne kun valmista. Toivotaan ainakin.
-
Ja kohta hakemaan autoa pajalta.
Sorvattu kuulemma uusi holkki hydrauliikkapajalla.
Vanhassa heittoa ja kulunut. Poikkeama oli kuulemma 0.03mm koko kappaleen 5mm pituudella.
Uusi holkki on 0.01mm ylikokoa ja 10mm pitkä. Ei kuulemma vuoda enää.
-
Noin, eipä vuoda enää ainenkaan vielä. Ylempi stefa ja holkki/laakeri siis uusittu.
Mitenhän sen polkimien takana olevan kumin ja laakerin tulee olla?
Survoin laakerin kumin alle siten että kumi puristaa/pitää laakerin liukupinnassa.
Kuului turbon suhinat sisään niin heti huomasi ettei kaikki ole aivan paikoillaan.
Jos vika tähän hintaan korjautuin niin todella halvalla päästiin.
200e työstä ja tarvikkeista ei ole mitään.
-
Se kumi mistä laakeri oli karannut
(https://www.dropbox.com/sc/inmwrncf1nzfy9o/AABLUo881wIYeIEA17CqcmQxa)