Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: BitterPill - 26.06.2014, 16:43:28
-
Eli siis kyseessä 945 d24tic -94. Laatikkona m47 ja sre -763 asetelmalla.
ihan satunnaisin väliajoin vetää kytkinpolkimen ihan veltoksi. Tehnyt sen nyt kuukauden sisään 5 tai 6 kertaa.. suht v****mainen kun helsingin keskustassa ruuhka aikaan päättää lakata toimimasta..
Eilen katosi kahdesti ja kun körötteli kolmosella hissun kissun tien sivussa ja pumppaili poljinta niin se palautui täysin normaaliksi. Ja nyt tänä aamuna taas eikä pumppailu enään tuonu paineita takasin. Työsylinteri vaihdettu. Nesteet vaihdettu. Ilmattu perinteisesti. Ilmattu laittamalla letku etujarrun ja työsylinterin nippojen väliin ja poljettu jarrulla. On imetty ruiskulla ja työnnetty nestettä ruiskulla. Ja annettu seisoa muutaman yön yli nestesäiliön korkki auki siinä toivossa että tulisi ne mahdolliset loputkin ilmat pois. Ettei luulisi enää olevan ilmaa missään.. Mutta joka kerran jälkeen se aina vaan kadottaa paineet.
Mikähän sitä vaivaa?
-
Mitenkäs pääsylinterin kunto? Eihän siinä montaa mahdollista vikapaikkaa enää ole, jos työsylinterikin on uusittu.
-
Ei ainakaan ulospäin näy mitään vuotoja yms. Mitenkäs jos kävisi hakemassa pääsylinterin korjaussarjan, onko paha rasti vaihtaa? Pärjääkö tunkilla ja perustyökaluilla. Auto nimittäin seisoo nyt tuolla tienvarressa taas kerran.
-
Tunkki + autopukki (tunkin kanssa ei mennä auton alle!). En muista millä se työsylinteri on kiinni, mutta itse irroitin sen ihan "perustyökaluilla" (hylsysarja, lenkkisarja ja kärkisarja löytyy auton kontista).
Muistaakseni kytkimen työsylinteri ilmattiin eritavalla kuin jarrut. Tarkkaan en muista, mutta minulla oli sama ongelma kunnes tajusin miten se ilmataan.
-
En muista millä se työsylinteri on kiinni, mutta itse irroitin sen ihan "perustyökaluilla"
Seegerillä on ollut ainakin mulla M46 ja M90 laatikoissa kiinni työsylinteri. Eli sylinteri on työnnetty etupuolelta koloonsa ja lukitaan seegerillä takapuolelta paikalleen.
-
työsylinteri on vaihdettu uuteen jo ja vika ei sillä ja tuntien ilmaamisella korjaantunut.. Nyt siis kyse pääsylinteristä (polkimen päässä).
-
Kohta pitäisi mennä tienvarteen ilmailemaan sen verran että saa ajettua pois ja ihmeteltävä sitten jossain paremmassa paikassa enempi.
-
Se pääsylinteri on siinä jarrutehostimen nokassa ja hyvin pääsee käsiksi yläkautta.Itse vaihdoin koko tehostimen keväälla mun 740een ja jäi yli sen uuden mukana tullut pääsylinteri kun siinä oli vähemmän lähtöjä kuin vanhassa,ehkä abs,muuten samanlainen.On Helsingissä jos on vielä tarvetta.
-
Se pääsylinteri on siinä jarrutehostimen nokassa...
Puhe kytkimen pääsylinteristä, ei jarrujen ;)
-
Totta puhut Lankku,pääsi yöllä unohtuun että puhe oli kytkimestä.