Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: volvo981 - 30.06.2014, 19:15:42
-
Testeri antoi vikakoodin P0155 Lambdatunnistimen lämmittimen virtapiiri (2 lohko, tunnistin 1).
Putkiston uusin ehjään ja myös etuputken jossa ehjät katit sekä lambdat myös ehjät?
Onko muilla antanut samaa vikakoodia ja jos niin onko ollut jokin muu kuin lambda vika?
-
alkuperänen lambda vai tarvike?
-
Ei tietoa. Mistä tunnistaa? Luin jostain äkkiseltään että bosch lambdat ei yleensä edes hajoa, pitääkö paikkansa?
Mikäs tuo lambda niistä neljästä on?
-
Eculta löytyi muutama muukin vikakoodi jotka nollaantui pois mutta tämä P0155 tuli niiden tilalle.
P0154 Happitunnistimen virtapiiri ei havaittua aktiivisuutta (lohko2 tunnistin1)
P0050 H02S-lämmityslaitteen ohjausvirtapiiri (lohko2 tunnistin1)
P0141 Lämmityslaitteen lämmittimen virtapiiri (lohko1 tunnistin2)
P0138 Happitunnistimen virtapiiri korkea jännite (lohko1 tunnistin2)
Nuo neljä vikaa pyyhkiytyi toistaiseksi pois mutta P0155 tuli tilalle. Johtuuko kaikki uuden etuputken ehjistä katalysaattoreista sekä 3 ehjästä lambdasta (paitsi tämä kuskinpuolen etu lambda jota herjaa) ?
Ideoita /mielipiteitä ??
-
Mitä viisaammat on mieltä, onko tuo vika pelkästään siinä lambdan lämmitys vastuksessa?
Moottori muuten käy nätisti. Aavistuksen putkessa tuhauttaa kun pumppaa kaasua auton ollessa pysähdyksissä. Itse en tiedä onko tuokin normaalia.
Ristus: lambda on hyvin todennäköisesti alkuperäinen.
-
Lambdahan ei ole ikuinen osa vaan kuluva. väittäsin että lambda on tullu tiensä päähän ja kaipaa uutta tilalle... käsittääkseni tarvikkeet ei toimi vaan oltava alkuperäinen... ainakin pikkuvolvoissa on näin...
-
Mikäs tuon ensimmäisen lambdan tarkoitus oikein on? Miten ja mihin se vaikuttaa kun ei toimi?
Voiko niitä etummaisia lambdoja vaihtaa ristiin? Eli vasen oikealle tai oikea vasemman tilalle?