Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: VolvoPösö - 01.07.2014, 08:08:34
-
Kärjetön jakaja pitäisi saada kaverin autoon. Ko laitteella on maahantuoja, he ovat lomilla, saako tuotetta hankittua Hesasta hyllytavarana mistään?
-
Ignitor ja Ignition 123 ovat kaksi eri vehjettä. Tuo ensimmäinen on sellainen kärkien paikalle asennettava sytkä ja jälkimmäinen kokonainen jakaja. Mikäli jälkimmäistä havittelee niin epäilen että menee ulkoilta tilaamiseen. Jos on virivehje niin suosittelen ohjelmoitavaa mallia.
-
Kiitos tarkennuksesta, koko jakajaa haetaan ja juuri tuota ohjelmoitavaa mallia. Täytynee tilata Hollannista vaikka laiteella on maahantuoja kun eivät vastaa.
-
löytyy myös amazoncars.co.uk
-
Eikös noita saa täältä (http://www.aircooled.fi/kategoria/163/virranjakajat)(kin) ???
-
Ruotsissa KG taitaa myös myydä tuota. Mä oon ollut tuohon tosi tyytyväinen, helppo kokeilla eri kurveja ja ennakkoja.
-
Nyt olisi tälle 123ignition tune -versiolle käyttökokemukset tervetulleita !
Onko oikeasti kannattava ostos, olen lukenut vähän puolesta kuin myös vastaan -mielipiteitä. Olisi tulossa b20 kylkeen, jota viritelty enemmin ja vähemmin, vaihtelevasti.
Ja jos joku tietää mistä tärppäisi halvimmalla ???
-
Muuten hyvä systeemi mutta vanhanaikaista kierroslukumittaria ei saa toimimaan, siis semmonen puolan miinusnavasta pulssia mittaava ei toimi. Uusista mittareista en tiedä mutta ainahan sen lukeman voi ottaa laturilta, tarvii tosin dieselin mittarin. Alkuperäiset virranjakajan kannet käy ykskakskolmoseen, pyörijöistä en ole varma mutta samalta ne näyttää.
SCANDIX 489.99€
http://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/ignition/distributor/distributor-ignition/1036105/
AIRCOOLED 359€
http://www.aircooled.fi/tuote/872/virranjakaja-123-vw-volvo-b1820-tune-ohjelmoitava
Jotkut väittää että Suomi on hinnoiltaan kilpailukyvytön maa. ;) Osta uusi puola ja silikoni tulpanjohdot samalla, semmonen musta Bosch puola 3ohm vastuksella on ainakin toiminu.
-
Tuo oli hyvä huomio tuo kiekkamittari, mutta ihmetyttää että miksi se ei enää toimi ??? Itellä on tommonen 5" jättimittari kojelaudalla, saakohan semmoista sitten joka toimii tuon 123 kanssa..
Joo aircooled sivuston olen bongannut myös, ja en kyllä ole halvemmalla löytänyt mistään, mutta varmaan moni paikka myykin tuota myös joita en ole löytänyt edes. Jotkut kalliit tulpanjohdot löytyy valmiina, ja nykyinen puola on erillisellä vastuksella oleva msd blaster 2, en tiedä kelpaako se tuolle jakajalle sitten :idiot2:
Kiekkamittari on pakko saada vörkkimään kyllä >:(
-
Kyllä mulla ainakin toimii 123ignitionin kanssa ihan orginaali gt-mittariston kiekkamittari, näyttääkin ihan oikeita lukemia. Miksi ei muka toimisi? :o
-
Mulla toimii GT rundikello tuon sytkän kanssa. En mä keksi tuosta mitään negatiiivista sanottavaa. Kyseessä siis tuo ohjelmoitava malli. Helpottaa viritettyn koneen säätämistä paljon.
-
Keksitkö siitä mitään näkyvää/tuntuvaa positiivista sanottavaa ?
Itselläni on nytten erillisellä boxilla oleva kärjetön sytkä ja ei ole ollut ongelmaa koskaan sen kanssa, sen puoleen vaan että kannattaako sijoittaa tuohon 123:een vai johonkin muuhun ? 123 on kuitenkin ostoslistassa joka tapauksessa, mutta on paljon muutakin :(
-
1962 pyhimyksen Smiths kiekkamittari ei ainakaan toimi 123 jakajan kanssa, orkkiksella se liikahti sentään joskus. Mutta hyvä jos mittarit toimii muilla. Oon aika tyytyväinen 123 jakajaan, mutta ite kyllä haluaisin suorasytkän niin ei tarvitsisi rassata mitään jakajankansia ja pyörijöitä.
-
1962 pyhimyksen Smiths kiekkamittari ei ainakaan toimi 123 jakajan kanssa, orkkiksella se liikahti sentään joskus. Mutta hyvä jos mittarit toimii muilla. Oon aika tyytyväinen 123 jakajaan, mutta ite kyllä haluaisin suorasytkän niin ei tarvitsisi rassata mitään jakajankansia ja pyörijöitä.
OT:
-73 pyhimyksen smiths -kiekkamittarin kanssa oli pitkään pohtimista aikoinaan kun kytkin megasquirtin suorasytkällä pelaamaan.
Muistaakseni se kytkettiin sarjaan puolan virralla toimimaan - en enää muista kunnolla miten kytkentä meni...
Epäilisin että tuonkin mittarin saa toimimaan tuon jakajan kanssa, jos sain sen hukkakipinäpuolankin kanssa toimimaan. :)
Vaihdoitko puolan samalla / onko sama kytkentä puolan ja mittarin välissä?
Edit: googletuksella löytyi ehkä mahdollinen apu:
https://www.spiyda.com/magento/index.php/smiths-rvi-rvc-conversion-board.html (https://www.spiyda.com/magento/index.php/smiths-rvi-rvc-conversion-board.html)
-
Leka muistaa oikein! Pyhimyksessä jakajan ja puolan välinen johto pitää kierrättää kierroslukumittarin kautta, eli siis kytkeä sarjaan. Ei toimi rinnankytkennällä. Siksi sieltä mittarilta tulee valmiiksi kaksi johtoa. Törmäsin samaan ongelmaan 123 Ignitionin asennuksessa.
-
Viritetyn moottorin säätämisessä tuo läppärillä muokattava ennakkokäyrä on ehdoton verrattuna siihen että purat jakajan joka säädön välissä ja vaihtelet jousia ja ihmettelet miten saat ennakon koko alueella kohdalleen. Vanhoja jakajapenkkejä ja niiden käyttäjiä on melko harvassa. Lisäksi tuo näyttää päällepäin riittävästi alkuperäiseltä. Säädettävä kierrostenrajoitin on myös hyvä.
-
Ymmärsinkö oikein eli jakajalta tuleva miinus johto menee ensiksi mittarille ja sieltä vasta puolan miinusnapaan?
Kannattaa ostaa se 123 kun se on aika kiva laite loppujen lopuksi, en ainakaan ite laita mitään vanhaa romua ikinä takas paitsi jos pitää mennä museokatsastukseen.
-
Onneksi tuo oma amukka on pelastettu museoinnilta ;D
-
Ymmärsinkö oikein eli jakajalta tuleva miinus johto menee ensiksi mittarille ja sieltä vasta puolan miinusnapaan?
Juuri näin se pitää Pyhimyksessä kytkeä.
-
Tutkailin kiekkamittarin johtoja ja niitä menee johonkin boksiin auton etusäleikön taakse, mikä lie sen viritelmän tarkotus ja miten tästä kannattaisi edetä kun sinne menee jotain neljä johtoa, yksi on maadoitusjohto runkoon. Ihan käsittämätön insinöörien taidonnäyte niin ota tuosta ny selvää. Voiko sen boksin ohittaa vaan kylmästi?
-
Tutkailin kiekkamittarin johtoja ja niitä menee johonkin boksiin auton etusäleikön taakse, mikä lie sen viritelmän tarkotus ja miten tästä kannattaisi edetä kun sinne menee jotain neljä johtoa, yksi on maadoitusjohto runkoon. Ihan käsittämätön insinöörien taidonnäyte niin ota tuosta ny selvää. Voiko sen boksin ohittaa vaan kylmästi?
oisko muinainen sytytyksenvahvistusyksikkö?
(https://imagizer.imageshack.us/v2/673x505q90/854/di73.jpg)
-
Sehän se saattaa olla, kuuluuko olla alunperin vai onkohan joku edellinen asentaja laittanu sen sinne? Haittaakohan se tuota 123 jakajaa mitenkään?
-
Sehän se saattaa olla, kuuluuko olla alunperin vai onkohan joku edellinen asentaja laittanu sen sinne? Haittaakohan se tuota 123 jakajaa mitenkään?
kait tuo on jälkiasennus. mulle kun tuli tuo "hivi"jakaja niin nyppäsin pois.
-
Mäkeen tuollaiset viritelmät.
-
Se on sittenkin alkuperäinen viritelmä, lähettää signaalia kiekkamittarille. Voi vi ttu sentään minkä paikan brittiläiset insinöörit keksineet boksille. :idiot2: :D Siihen boksiin tulee puolan miinusnavalta piuha, 12v virtajohto, lähtee johto kiekkamittarille ja maadoitusjohto runkoon. Täytyy varmaan ottaa siitä johdot irti ja kokeilla laittaa kokonaan uutta piuhaa.