Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Reisiristo - 01.07.2014, 17:54:23
-
Hyvää päivää! Pari viikkoa sitten tuli liityttyä eliittiklubiin kun ostin sisäänajetun -00vm vollen.. Parin päivän päästä alkoi päätä punottaan kun auto alkoi kenkuksi.
Ongelmana on, että auto lähtee vähän miten sattuu käyntiin. Joskus aivan normaalisti laakista ja joskus saa taas sitte sahauttaa useampaan kertaan ennenkuin hörähtää. Ongelma ilmenee sekä lämpimänä että kylmänä käynnistäessä. Tuntuu että lämpinänä lähtee vähän huonommin. Ensimmäinen diesel talossa niin ei oikein osaa lähtee vikaa hakemaan, joten.. apua?
-
... NO ekaksi lähtisin ongelmaa hakemaan mittaamalla toimiiko kaikki hehkut ??
-
Pitänee mitata kun saa mittarin käsiin jostain. Kävi vain mielessä että voiko tuo käynnistyvyyden vaihtelu olla pelkistä hehkuista kiinni kun kuitenkin on suhteellisen lämpimät kelit?
-
... NO ekaksi lähtisin ongelmaa hakemaan mittaamalla toimiiko kaikki hehkut ??
Nyt on kesä, hehkut alkaa toimimaan +5asteesta. :idiot2: :hello:. Minä tutkisin ekaksi, ruiskutuspumpun ajoituksen.
-
Nyt on kesä, hehkut alkaa toimimaan +5asteesta. :idiot2: :hello:. Minä tutkisin ekaksi, ruiskutuspumpun ajoituksen.
Onkohan minkälainen homma? On varmaan järkevin viedä vaan paikalliselle pirkkavirittäjälle kuin alkaa itse väkertämään. Työkalut ja tilat vähän niukassa.
-
Juu, se ajoitus tarkistetaan testerillä obd-portin kautta, eli pajalle vaan. Pikkuhomma osaavalle. (kai sen joku seppä osaa heittokellollakin säätää).
Tdi-kone on hyvin tarkka tuosta pumpun ajoituksesta, joten siitä kannattaa lähteä liikkeelle, kuten edellä todettiin.