Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Vinokone - 02.07.2014, 13:09:13

Otsikko: Venttiilin jatkopalojen (lash cap) kanssa ongelmia? Ei pysy paikallaan.
Kirjoitti: Vinokone - 02.07.2014, 13:09:13
Eli jo ongelmaksi muodostuneet venttiilin jatkopalat lash capit, mitkä ei pysy millään paikoillaan. Kokeiltu on jo vaihtaa jousia useempaan otteeseen ja tällähetkellä on seetipaine noin 60kg kieppeillä. Lash cappejä koitin jo liimata loctite kierre lukitteella venttiilien päihin mutta ei ollut apua siintäkään. Ongelma tulee siinä kohtaa, kun kierros alueesta riippumatta polttoainetta pääsee pakosarjaan ja paukkuu putkessa. Ilmenee pelkästään pakopuolella. Esim. lähtörajotinta käyttäessä tai kierros rajottimelle ajaessa, jos paukahtaa putkessa. Eli b230 kone ahdettuna 531 kannella 46/38 venttiileillä ja hiotulla nokalla.
Venttiileitä ei viitsisi ruveta pidemmäksi vaihtamaan.
Onko ongelmia ollut muilla?
Apuja kaivataan?
Otsikko: Vs: Venttiilin jatkopalojen (lash cap) kanssa ongelmia? Ei pysy paikallaan.
Kirjoitti: Hannu_264 - 02.07.2014, 13:30:12
Pystyykö ne lash capin laidat lytistämään soikeiksi, pysyisivätkö siten paremmin paikoillaan?

Pidemmät venttiilit kuulostaisivat pro ratkaisulle...
Otsikko: Vs: Venttiilin jatkopalojen (lash cap) kanssa ongelmia? Ei pysy paikallaan.
Kirjoitti: estate - 02.07.2014, 14:30:13
Eli ilmeisesti pakoset jää leijumaan auki ja jatkot karkaa kun vena on auki ja nokan kärki näyttää ylös? Onko siellä pakopuolella niin kova paine, että venat aukee? Hitsaa venttiilien päähän jatkoa, pakopuolelle jäykemmät tuplajouset.
Otsikko: Vs: Venttiilin jatkopalojen (lash cap) kanssa ongelmia? Ei pysy paikallaan.
Kirjoitti: Korte - 02.07.2014, 20:20:43
Eli b230 kone ahdettuna 531 kannella 46/38 venttiileillä ja hiotulla nokalla.
Venttiileitä ei viitsisi ruveta pidemmäksi vaihtamaan.
Onko ongelmia ollut muilla?
Apuja kaivataan?

Vaihda nokka vai onko niin erikoinen ettei esim. Enem tarjoa vaihtoehtoa vakio perusympyrällä? Ootko tarkistanut ettei lashcap paina venttiililukkoja tai jos menee jousilautasen "sisään" että välystä lautasen reunaan on tarpeeksi? Itsellä oli samantapaisia ongelmia. Vaihdoin nokan.
Otsikko: Vs: Venttiilin jatkopalojen (lash cap) kanssa ongelmia? Ei pysy paikallaan.
Kirjoitti: Lankku - 02.07.2014, 23:02:35
Tommosessa tilanteessa pakoventtiilit hyppelehtii helposti hieman omaa tahtiaan, eikä jatkeet pysy paikoillaan. Pidempi venttiili tai tekee/teettää jatkot ahdistussovitteella venttiiliin.
Otsikko: Vs: Venttiilin jatkopalojen (lash cap) kanssa ongelmia? Ei pysy paikallaan.
Kirjoitti: Vinokone - 03.07.2014, 03:50:57
Tulipa tuossa ajatus jospa hitsaan venttiili kupin pohjan muutaman millin täpin ja ajan pinna jyrsimellä tasaiseksi oikeaan korkoon. nii voisi heivata noi lash cap mäkee. Tänään tulee testatuksi tuo homma onnistuuko. jos on hyvä ratkaisutnii teen myös imupuolelle saman nii pääsee noista eroon.
Otsikko: Vs: Venttiilin jatkopalojen (lash cap) kanssa ongelmia? Ei pysy paikallaan.
Kirjoitti: miikel - 03.07.2014, 13:01:36
Omaan kanteen on tulossa solid paininkupit, näissä välys säädetään kupin alapuolella olevaa nypykkää hiomalla. Tämä voisi toimia erittäin hyvin tapauksessasi, mikäli vain säätövara riittää. Samalla loppuu kovalla nokalla se säätöpalan kippaaminen.
Otsikko: Vs: Venttiilin jatkopalojen (lash cap) kanssa ongelmia? Ei pysy paikallaan.
Kirjoitti: janne81 - 03.07.2014, 13:24:07
Omaan kanteen on tulossa solid paininkupit, näissä välys säädetään kupin alapuolella olevaa nypykkää hiomalla. Tämä voisi toimia erittäin hyvin tapauksessasi, mikäli vain säätövara riittää. Samalla loppuu kovalla nokalla se säätöpalan kippaaminen.
mistä niitä saa?
Otsikko: Vs: Venttiilin jatkopalojen (lash cap) kanssa ongelmia? Ei pysy paikallaan.
Kirjoitti: Vinokone - 05.07.2014, 00:47:41
Kupeista tuli hyvät. Oli helppo toteuttaa nyt vain seuraillaan miten pelaa. Eli hitsasin perus mikki langalla kupin pohjaan venttiilin pään kokoisen täpin noin 3mm paksuudelta ja sitten jyrsimellä sopivaan mittaan sitten pystyy vielä säätämään normi säätöpaloilla jos tarvii.