Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Aiheen aloitti: Kojontti - 02.07.2014, 14:09:47
-
Onko aiheesta kokemuksia, mitä väliin tiivisteeksi (alkuperäinen kumitiiviste ei ole vaihtoehto..) ja miten on kestänyt? 850 pääty oli karannut kiinnityksistään ja kenno päätyineen on kuitenkin vielä hyväkuntoinen.
-
Uus jäähdytin.
Ei tuu hyvä/ pitkäikäinen kokemusta on.
Jos ihan pakko on yrittää niin toisesta jäähdyttimestä se ehjä kumitiiviste ja sitten huolellisesti kasaan.
-
Joo, tilaillaan uusi jos korjattu pettää koeponnistuksen. Saksanmaalta ei maksa paljo mitään kun firman kautta tulee ilman alveja, ongelmana vaan toimitusaika.
Pesin, putsasin jarrukliinerillä loputkin rasvat ja pistin tiivisteen tilalle Permatexin Right Stuffin, tuosta on mulla hyvät kokemukset moottorin osien tiivistelyssä. Päädyn perusteella -10 valmistettu tarvikejäähdytin on tämä mitä sepitetään. Oman tiivisteen toinen pitkä sivu oli ihan älyttömän pitkä verrattuna toiseen, D kirjaimen muotoinen suorakaiteen muotoisessa paikassa...
Onko muuten ihan tehtaan peruja vaiko taxiviritys, coolerin pohjasta löytyi pestessä sievä 1-1,5mm reikä, keskellä pyöreätä muovivalujälkeä?
-
Kyllä coolerissa on reikä ihan tehtaan jäljiltä. Kondenssivettä varten.
-
Kyllä coolerissa on reikä ihan tehtaan jäljiltä. Kondenssivettä varten.
Kiits, tarkoitus oli selvillä, mietin vain että onko jälkeen tehty vai tehtaalta asti. Auto kun on taksina palvellut ensi vuotensa ja niissä on nähty jos jonkinlaista patenttia.
-
Tälleen tuli joskus kunnostettua 850:n räjähtäny syyläri. Bauhaussista jotai 40x40 U-profiilia..
(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20recycleracing/jhynpty2.jpg)
(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20landiaan/alusyylri4.jpg)
(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20landiaan/alusyylri3.jpg)
(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20landiaan/alusyylri2.jpg)
(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20landiaan/alusyylri.jpg)
Tänäpäivänä noita tosin löytyy valmiitakin.
http://www.do88.se/fi/artiklar/volvo-850_x70-turbo-93-98-jaahdytin-oljynjaahdyttimella.html
-
Mulla ei ollut mitään hiluja sisällä, hieman vaikutti että oli kosketeltu lumipenkkaa kun oli toinen noista jäähypaketin asennusraudoista mutkilla ja samalta puolen oli alareuna karannut irti.
Eli avasin kennon pään kynnet, tiiviste pois, silikoni reunauraan ja pääty paikalleen. Sitten vaan ristiin kiristellen puristin kynnet muovipäädyn koloihin.
Muutama sata kilsaa on ponnisteltu irtonaisena koeponnistuksen (2Bar) jälkeen eikä vuoda yhtään mistään.