Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: epe - 03.07.2014, 21:30:33
-
Nyt kun on reissusta kotiuduttu niin vois alkaa vikaa metsästämään.... Eli ainoat vikakoodit ovat turbon paineesta ja lambda anturista.
Oireena siis melkoinen savutus joka ilmenee yleensä vedätyksen jälkeen kun hieman höllää kaasua esim ajt mäkeä ylös ja kmäen päällä löysää kaasua nii alkaa savuttamaan ja hieman puutuu.....
Ja hiukkassuodin on tyhjätty mutta muuten vakio softa
-
Savuttaako enemmän kylmänä vai lämpimänä? Savun väri?
-
Kyllä se ihan pikimustana työntää ja lämpimänä...
-
Ja hiukkassuodin on tyhjätty mutta muuten vakio softa
olisko tuossa se oleellinen... vai onko softaan laitettu että ei olekkaan kiukkas suodatinta...
-
olisko tuossa se oleellinen... vai onko softaan laitettu että ei olekkaan kiukkas suodatinta...
Ei se työnnä tuolloin mustaa vaikka softaa ei olisi vaan vaalea/valkoista. Ahtovuoto tai EGR jää auki jos osakaasulla käryttelee epäilisin näin näkemättä ja koeajamatta.
-
On ollut jo puolisen vuotta ilman sisuksia tuo pönttö... Ja nyt vasta ilmaantui tuo savutus.
Joskus aiemmin oli joku vikakoodi tuosta pakokaasunkierrätyksestä. Täytynee alkaa siitä purkaminen :-\
Ahtopaineesta oli vikakoodina ylipaine joten tuskin ahtovuotoa on ???
-
On ollut jo puolisen vuotta ilman sisuksia tuo pönttö... Ja nyt vasta ilmaantui tuo savutus.
Joskus aiemmin oli joku vikakoodi tuosta pakokaasunkierrätyksestä. Täytynee alkaa siitä purkaminen :-\
Ahtopaineesta oli vikakoodina ylipaine joten tuskin ahtovuotoa on ???
Epäily vahvistuu EGR:ään kun kerran koodiakin on pukannut. Softalla EGR pois + tulppaus ja samalla kannattaa se DPF sieltä softasta eliminoida.
-
Do dii... nyt kun kävi vähän kenkää antamassa niin tuli tälläiset vikakoodit 1540,1517,28d0,2b00,4490,28b0 ja 2a20 :idiot2:
-
Tuli putsattua tuo egr hässäkkä ja eikä sillä näyttänyt olevan asiaan vaikutusta :-\
Minkäslaisia määriä tuon ilmamäärämittarin pitäisi näytellä? Nyt alkoi pikku kiekoilta vedätettäessä nykäisemään aikas rajusti tuossa 2000 kierroksen jälkeen
-
http://1drv.ms/YglEUm
Tommonen sieltä nyt sitte lopulta löyty.....
Kuka tartteis hyvät turbon kuoret
-
Dodii.... Taas tarvittais hjelppiä!!!
Turbon säätömoottorikin on ilmeisesti sökö.... ei ainakaan tapahdu mitään vaikka kaasuttelee eikä kalibroitaessa liiku ollenkaa???
Onko näissä joku yleisesti tiedossa oleva härö/korjaus???
(http://www.hella.com/microsite-electronics/assets/images/content/10011204a_OE0530320.jpg)
-
Tietääkö kukaan et pitäiskö tuon moottorin ajaa kalibroitaessa ittensä laiasta laitaan????
-
Korjausosia ollaan tilaamassa piakkoin, joihinkin muihin merkkehin on jo korjattu. Servo ajaa itsensä aina toiseen ääriasentoon, eli siivet auki kun virrat laittaa päälle. Tyhjäkäynnillä vetää siivet kiinni asentoon. Eli ei tee laidasta laitaan liikettä.
Osasia pitäisi tulla lokakuun loppuun mennessä.
-
Joo kyllä se ihan mykkä näkyi olevan... Saksasta löytyi 90€ käytetty, kuhan tulee niin näkee onko siinä vika vai jossain muualla.
-
No niiiiin..... Kuka tarvitteis tommoista säädintä?
Auto otti ja leimahti liekkeihin joten tälle ei enää käyttöä....
Ilmeisesti joku polttoainevuoto konetilassa ja komeat liekit konepellin alta :buck2:
Nyt sitte odotellaan mitä mahtavat lunastuksesta tarjota ???