Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: tessu85 - 04.07.2014, 18:15:40
-
Itellä on alkuperäinen 244 turbo museokatsastettuna!! Vieläkö lienee monta alkuperäistä liikenteessä?
-
Itsellä yksi liikenteessä + hisse-kilpuri välillä ajossa. (Ja yksi odottamassa kunnostusta.)
Kaverilla yksi museorekisterissä.
-
Ei varmaan liiaksi asti ole liikenteessä??
-
Hep.
244 Turbo vm. 84, värinä metallisininen (200) ja tekniikkana B19ET ja M46. Ollut omistuksessani vuodesta 1997 ja ainoat rävellykset on VDOn ahtopainemittari ja sähköflekti. Kaikki orgisosat on tallella.
Sinä ne hyvät puolet. Kori on ehtoopuolella, helmat ja varapyöräkotelot korjattiin 2002 talvella, mutta tuli tehtyä paha virhe. Maalasin osat Inertalla sen alkuperäisen varastomaalin päälle. Jotenkin kosteus pesi Inertan alle siihen varastomaaliin ja osat ruostui vaihtokuntoon muutamassa vuodessa. Tämä on Italian vientimalli, ja sitä ei kai suojattu Belgian tehtaalla yhtä paljon kun skandinaviaan vietäviä "isolohko" (B21) serkkujaan Ruotsin tehtaalla. Autoon on tehty ennen minua myyntimaalaus ja kittiä löytyi runsaasti.
Mitään järkeä ei ole autoa roikottaa pihassa tai tallissa, mutta haave olisi elvyttää auto joskun alkuperäiseen kuntoon. Jos sen myisi, niin sen kohtalo olisi paali.
-
Trafin tiedoista laskin yhteensä 42kpl, joista 7kpl museorekisterissä ja 7kpl 5-ovisia.
-
Mulla 1983 hopeinen 244 turbo johon vaihdettu 16v pitkäisku ja 6v bmw zf. Saa palautettua orkkiskuntoiseksi jos joku joskus haluaa, kaikki osat tallessa.
Korista ruostekorjattu periaatteessa kaikki kylkilistoista alaspäin ja ainoa alkuperäinen luukku taitaa olla kattoluukku. Maalattu uudestaan alkuperäisellä sävyllä 2008. Ulospäin vakio lukuunottamatta 17" vanteita ja puuttuvia mustia "turbo" teippauksia.
Veljellä 1984 metallimusta 244 turbo odottamassa ruostekorjauksia/entisöintiä/motivaatiota. Ollut liikenteessä viimeksi 2008.
Tähän joskus vaihdettu b23ET alakerta.
Molemmat autot alunperin B19et + m46
-
Löytyy kanssa rullaava met sininen 244 -84 turbo. Piti laittaa vakio B21ET+M46, mutta nykyset suunnitelmat on tupla-ahtaa b19 tai b21 moottori.
-
1 kpl rekisteristä poistettu rullaava pahan päivän varalle, kun muu tekeminen loppuu kesken.
(http://i676.photobucket.com/albums/vv121/Pecan_/240TIC/PICT2451.jpg)
-
Minun on vuosimallia 1981.
-
Löytyyhän noita muutamat. S*
1981 244 B21ET+M46 Tämä on käyttöentisöinnin alla. Niin paljon koritöitä, että laiskempi olis laittanu paaliin.
1984 245 B19ET+M46 Käyttöautona. Belgialainen kori ja sen kyllä huomaa... Muuten alkuperäinen, mutta kuuleri räpeletty paikoilleen. Palautettavissa alkuperäiseksi kuitenkin helposti.
1985 245 B21ETIC+M46 Ruotsista uitettu ja palvelee varaosa-autona tällä hetkellä.
Yksi olis vielä, mutta se ei kuitenkaan vielä virallisesti ole oma, niin en sitä listaa.
Mulla on myös tekstitiedosto johon olen kerännyt Turbojen rekkareita aina kun niitä olen netissä bongannut. Siinä on 244 koreja sen 33kpl ja 245 koppia 6kpl.
-
Löytyyhän noita muutamat. S*
1981 244 B21ET+M46 Tämä on käyttöentisöinnin alla. Niin paljon koritöitä, että laiskempi olis laittanu paaliin.
1984 245 B19ET+M46 Käyttöautona. Belgialainen kori ja sen kyllä huomaa... Muuten alkuperäinen, mutta kuuleri räpeletty paikoilleen. Palautettavissa alkuperäiseksi kuitenkin helposti.
1985 245 B21ETIC+M46 Ruotsista uitettu ja palvelee varaosa-autona tällä hetkellä.
Yksi olis vielä, mutta se ei kuitenkaan vielä virallisesti ole oma, niin en sitä listaa.
Mulla on myös tekstitiedosto johon olen kerännyt Turbojen rekkareita aina kun niitä olen netissä bongannut. Siinä on 244 koreja sen 33kpl ja 245 koppia 6kpl.
Mulla olis yks 245 kiikarissa S*
-
Hiljattain hankittu neliovinen -84 B19ET:llä ja noin vuonna 1988 asennetulla coolerisarjalla. Ainoat muutokset ovat soitin, turbotimer ja madallusjouset, muilta osin täysin alkuperäisessä kunnossa ja Virgojakin on kaksi sarjaa. Metallimusta harmaalla plyyshisisustalla (ei siis helmenvalkea). Korissa vähän ruostehommia tehtävänä, mutta ei mikään älyttömän paha.
-
Täältä löytyy alkuperäinen turbo -82 viininpunaisena.
Jos joltain löytyy näistä jotain listaa, niin olisi mielenkiintoista kuulla montako on vielä hengissä ja löytyisikö joltain suomalaisia lehti/ mainoskuvia alkuvuosilta?
-
Täältä löytyy alkuperäinen turbo -82 viininpunaisena.
Jos joltain löytyy näistä jotain listaa, niin olisi mielenkiintoista kuulla montako on vielä hengissä ja löytyisikö joltain suomalaisia lehti/ mainoskuvia alkuvuosilta?
Kerran ostin Falunin rompepäiviltä myyntiesitteen, jossa juurikin punainen Turbo kannessa, koska itselläkin on samanlainen. Harmi vaan että on ruotsinkielinen. Itse asiassa on kertynyt mapillinen 240-aiheisia painotuotteita vuosien aikana. Tekniikan Maailmassa 12/1983 on vertailtavana sininen 240 vs. Saab, BMW ja Mitsu.
-
Täältä löytyy myös punainen -82 244 Turbo . Tarkoitus laittaa tulevaisuudessa museorekisteriin.
Multa löytyy helmen valkoisten penkkien korjauspaloja jos joku tarvii niitä verhoilijalla.
-
Uudessa Tuulilasissa 1/20 on juttua 245 Turbosta.
Ja otsikon kysymykseen vastaus on: Nolla.
-
Uudessa Tuulilasissa 1/20 on juttua 245 Turbosta.
Ja otsikon kysymykseen vastaus on: Nolla.
Ja itse kuljen moisella päivittäin töihin, joskin otteesta puuttuu tuo numero 5 vaikka sekin takaovi löytyy...
-
Uudessa Tuulilasissa 1/20 on juttua 245 Turbosta.
Ja otsikon kysymykseen vastaus on: Nolla.
Riivatun huonosti tehty juttu oli.
-
Kesäautona 240 Turbo, alustanumeron mukaan vuosimallia 1984, vaikkakin 1983 puolella käyttöönotettu.
-
Riivatun huonosti tehty juttu oli.
Parasta oli kuvat.
-
Täältä löytyy alkuperäinen 240 turbo 84 voimakeula malli. B21ETIC+ m46. Mätä mutta pakko pelastaa.
(https://i.ibb.co/gWD5QjX/DSC-2966.jpg) (https://ibb.co/gWD5QjX)
-
Täältä löytyy alkuperäinen 240 turbo 84 voimakeula malli. B21ETIC+ m46. Mätä mutta pakko pelastaa.
(https://i.ibb.co/gWD5QjX/DSC-2966.jpg) (https://ibb.co/gWD5QjX)
Onkos tää se mikä oli huutistelu comissa? vähän on kyllä karussa kunnossa
-
Onkos tää se mikä oli huutistelu comissa? vähän on kyllä karussa kunnossa
Sama peli, joo kyllä tuossa on iso urakka parsia kuntoon. Nyt vaan välttää sen, että ei räjäytä atomeiksi laatikkoon ja sitten menee motivaatio. Pistää hiljaa kuntoon paikka kerrallaan. Korjauspeltejä nyt olen alkanut haalia.
-
Yhtä pehmeää 240Turboa parsiessa tuli mieleen että kovapeltisiäkin 240 löytyy ja korjauspalaa laittaisi vain oviaukkoon.
-
Ei noita fläthoodeja/voimakeuloja enää hirveästi hyviä löydy. Sitten jos pappakeulasta väsää, niin eroja korissa alkaa olemaan. Kaarien pokkauksetkin taitaa olla uudemmissa leveämmät sun muuta sen tuulilasin aluspellin lisäksi.
Nimimerkillä ruotsinkilpinen ilman tekniikkaa makaava ok -82 turbon koppa pihalla odottamassa motivaatiota. Melkein kaikilla herkuilla alunperin mutta ovipahveja myöten kaikki pitäisi hommata ehyet...
-
Täältä löytyy -83 240 turbo johon vaihdettu joskus b23et alakerta ja muutenkin tekniikkaa muutettu. Kori on aikalailla orkkis kuntoinen ja siisti sekä sisältä myös orkkis kuntoinen ja siisti.
(https://i.ibb.co/XxGGtVG/IMG-20220827-160407.jpg) (https://ibb.co/XxGGtVG)
-
Täältä löytyy -83 240 turbo johon vaihdettu joskus b23et alakerta ja muutenkin tekniikkaa muutettu. Kori on aikalailla orkkis kuntoinen ja siisti sekä sisältä myös orkkis kuntoinen ja siisti.
(https://i.ibb.co/XxGGtVG/IMG-20220827-160407.jpg) (https://ibb.co/XxGGtVG)
Tämä oli minulla vuodet 2006-2022 kevääseen. Jospa säilyy mahdollisimman pitkään liikenteessä. Hitsasin, maalautin ja laitoin siihen isompaa turboa sekä Maxxecu-moottorinohjaimen ja pidin lämpimässä tallissa talvet. ✋