Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: JiiV70 - 05.07.2014, 16:08:38
-
Oma auto rupes tekemään sellasta "Moottori vaatii huollon"- teksti tauluun ja tehot katoaa. Ei nosta kierroksia kuin noin 3100rpm asti, ja tuntuu kuin turbo ei ois mukana ollenkaan, eli ei vedä.
Ei savuta, ei pala merkkivaloja. Korjaantuu kun sammuttaa auto ja starttaa uudelleen.
Vikakoodeja nyt ei ole antaa, kun ei ole testeriä ja taitaa mennä jonninaikaa ennenkun kerkiää viedä sepällekkään.....
Onko jollain ollu samaa vikaa, tietäsi vähän vinkkiä että voisi ite tuossa pihassa tutkia.
Auto on V70 -05 2.4D
-
Oma auto rupes tekemään sellasta "Moottori vaatii huollon"- teksti tauluun ja tehot katoaa. Ei nosta kierroksia kuin noin 3100rpm asti, ja tuntuu kuin turbo ei ois mukana ollenkaan, eli ei vedä.
Ei savuta, ei pala merkkivaloja. Korjaantuu kun sammuttaa auto ja starttaa uudelleen.
Vikakoodeja nyt ei ole antaa, kun ei ole testeriä ja taitaa mennä jonninaikaa ennenkun kerkiää viedä sepällekkään.....
Onko jollain ollu samaa vikaa, tietäsi vähän vinkkiä että voisi ite tuossa pihassa tutkia.
Auto on V70 -05 2.4D
Taitaa olla virheellinen ahtopaine. Alipaineeseen liittyvä ongelma tai luultavimmin turbo jumissa. Itse painin vastaavan ongelman kanssa tällä hetkellä. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7333.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7333.0)
-
Senverran tuli eilen testilenkkiä ajettua että muutama havainto tuli myös tehtyä.
Rauhallisesti kiihdytettäessä ei ongelmia, ei tekstiä ja toimii niinkun pitääkin.
Kovempi kiihdytyskään ei välttämättä sytytä tuota tekstiä, mutta kovempi vedätys 3 tai 4 vaihteella niin vika pajahtaa tauluun.
Noh tässä on pari tuhatta matkaa öljynvaihtoon niin luetutan samalla vikakoodit, jos sitten saisi tietoon että mikä koodi siellä kummittelee.
Epäilyttää tuo johdesiipien jumittaminen, kun tosiaankin tuo vika ilmenee karkeasti arvioisen joka viidennellä ajolenkillä.
Eikös tuo periaatteessa pitäis ilmentyä jokaisella kovemmalla kiihdytyksellä jos siivet on jumissa?
Tää on ihan mutuilua, ei oikein ole tuon turbon jas siihen liittyvien komponenttien sielunelämästä vastaavanlaista kokemusta.
-
Ilman koodien lukua on turha spekuloida mikä voi olla vialla, syitä voi olla todella paljon ja samanaikaisesti. Koodit on hyvä luetuttaa korjaamolla missä on testeri, joka näyttää vian ilmestymisen ajankohdan (Vida, Bosch,) niin tietää varmasti mikä koskee juuri viimeaikaisia oireita, koska muistissa saattaa olla monta vanhaa vikaa.
-
Koitan saada perjantaille ajan öljynvaihtoon, niin saa luettua nuo koodit samalla.
Pitää kirjotella tähän topikkiin sitten jatkotarinaa.