Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: eepos - 29.04.2011, 10:37:37
-
Eli ajoittain kun on D tai R päällä ja on paikallaan jarru päällä niin auto nykii niinkuin se olis lähdössä liikkeelle. Se on kyllä nyppinyt kun on ollu P päällä mutta sitä ei huomaa silloin niin helpolla ja tehnyt sen vain kerran. mä oletan että virrat pätkii ja putsailin jakajan kannen ym paikkoja mutta ei auttanut, ilmenee vieläkin aina välillä. Osaako joku kertoa tähän tautiin mitään?? vaihteistoöljyllä ajettu n.60tkm ja autolla 225tkm.
-
Lopun alkua, kohtapuolin loppuu meno kokonaan. :-\ Viestii alkaneesta kitkapintaviasta. ::) Aski remonttiin kohtapuolin.
-
;D älä ny viitti.. nää mihkää laatikosta hajoo... 2000 malli renkkas ni volvo sano et on turbiini vika, vaikka vika oli kaasuläppäkotelon tukkeutuminen. :2funny: :hello: oikeet diagnoosit kiinnostaa.
-
Kyllä diagnoosi pitää paikkansa joissakin tapauksissa. Ja kyllä näistä laatikoita hajoaa. Mutta huomasinkin että se tekee myös P nykimistä, silloin tuskin askissa vikaa.
No koska -98 ei ole sähköistä läppää se ei tommosta tee. Veikkaisin mahd IMM. Töpseli irti ja koeajoa...Saa helposti sen eliminoitua vianaiheuttajista. Toinen voi olla kosteus jossain liittimessä jne Vaikea tietenkin sanoa mitään enempää, koska ei ole kuullut/nähnyt autoa.
Ja siinä volvossa ei kyllä varmasti ollut kaasuläppä tukossa, vaan kulunut/rikki/likainen. Perusvikoja 99-> Mutta tosta imm lähtisin liikkeelle ja mah., koodien luku. :)
-
nii sitä mä tark että se oli likanen. mistä löydän IMM töpselin? kerro tyhmälle. :-\
-
eiks se oo sinä ilmanputsarin kotelolta lähtevän putken varressa kiinni töpselin tapanen..
-
Juu siinähän se liitin on. Eli heti siinä IMM päällä, joka on ilmanputsarikotelon kyljessä kiinni, imuputken välissä. Vika valo sitten syttyy kun sen irroittaa, mutta sen saa pois kun laittaa töpselin kiinni ja nollaa koodit.
Toi töpselin irroitus tekee siis sen tempun, että moottorin ohjainlaite käyttää oletusarvoja, eikä "lue" tietoja IMM:sta. Toivottavasti saat vollen kuntoon :)
-
Se nykiminen on jo loppunut kun en ole enää pitäny S asennossa vaihteistoo... nyt vaan Ekonoomilla ajellaan niin ei o häiriöö...