Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Jarham - 07.07.2014, 08:48:06
-
Paljonkohan pitäisi antaa ohmilukemia kampiakselin asentoa anturin tai nokkaa akselin asentoanturin.. Vika koodia puskee kampiakselin anturista p0335. Arvo 335 yleismittarin ollessa asennossa 2000 . nokka akselilta531.. :idiot2:
-
Ja toisesta nastasta tuli 1930.. Nokka akselin anturi pelasi.. Löysin itseltäni vanhan kampuran anturin ja jo pelaa.. Oireet oli sytytys virran katkeaminen ja tyhjäkäynniltä sammuminen.. Lämpimänä paheni. Ohmi arvot ei toisessa paljoa heittänyt.. Tosin pii pahin autosähkössä jossa asentaja kertoi ettei kampuran anturin ohmit kerro mitään.. Pitää tutkia oskilloskoopulla. Jostain löysikin noita ohmiarvoja ja työn olisi sen perusteella pitänyt toimia.. Ainakin nyt auto pelaa.. Pelaako huomennakin saa nähä
-
faq puolelta tarkempaa tietoa ja toinen vinkki ois pyörittää konetta samalla kun mittaa, viisarimittari viisari pitäis liikkua järjellisellä tavalla jos sini aalto tai kanttiaalto.
Itse katsoin vain ajoituslampulla että no kipinä - nokka anturi vaihtoon.
Oon aina ihmetelly ettei tässä taida olla limp modea. Johtuisko viidennestä pytystä.