Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: pasiolavi - 07.07.2014, 18:59:56
-
Minkä lainen homma on tehdä ruiskumekanismille sähöt? On pumppu ja nostin, suuttimet, imusarja 740 jossa on ohjainboksi ja yks uupuu tietoa eioo viellä mikä, kun en ole tarkkaan tutkinut. Vai os parempi ruiskun sähkör hankkia ja niistä tehä? Autona on 244 DL -82
-
Aika helppoa on tehdä.
-
Otaa johto sarja jostair koko naan ja laitaa semosena.
-
1) Päätät, mihin ruiskun ohjainpurkin laitat.
2) Vedät siistit johdot suuttimille ja tökkäät oikeisiin nastoihin purkin sekä suuttimien liittimissä.
3) Vedät siistit johdot antureille (mahdollisuuksia on monia, MAF/AMF, MAP, IAT, asentoanturit... katso valitsemasi ruiskun spekseistä, mitä se kaipaa)
4) Vedät siistit johdot virtalukolta ja akulta (muista sulake!).
5) Säädä ruiskun softa kuntoon.
6) Kovaa ajoa kohti horisonttia.
-
Aika helppoa on tehdä.
19:36 jätetty kirjoitus ja vielä 19:53 näkyvillä
Kohta siivoojat tulevat yö vuoroon
Asiaan.
Voi tehdä itse. Meneekö kerralla maaliin?
Kannattaa katella valmis johtosarja
Valmiin sarjan kanssa tulee tietysti selvittää mikä ruisku on kyseessä
Ohjain laitteen numero rimpsu nettihakukoneeseen ja paina enter
-
19:36 jätetty kirjoitus ja vielä 19:53 näkyvillä
Kohta siivoojat tulevat yö vuoroon
Tällaisiin on ihan turha puuttua. Foorumi on sellainen, minkälaiseksi sen käyttäjät sen tekevät. Jos/kun linja näkyy olevan tuollainen, niin mun puolesta saa olla. Yritin minä aikani kuluksi viikonloppuna puhaltaa naapurin vihaisen mummon taloakin nurin, mutta en onnistunut.
Eli, jos joku on apua vailla niin eikö sitä jumal---ta voi vastata asiallisesti? Kaikille ei välttämättä kirjoittaminen ole ihan se omin juttu ja nykyään, kun moni kirjoittelee älypuhelimella, niin niitä kärpäsenpaksan kokoisia nappeja painellessa tulee väkisinkin virheitä.
Ensimmäinen vastaus tähän aiheeseen olisi pitänyt olla pyyntö tarkentaa kysymystä, jotta siihen voidaan antaa apua. Täällä on vaan tapana alkaa heti aukomaan päätään, mikä on surullista.
-
Omasta puolestani olisin tosiaan voinut tajuta suoraan mainita, että jos kertoo minkä ruiskun tarkkaan ottaen on autoon pulttaamassa, on helpompi löytää ruiskuspesifisiä ohjeita (sekä valmiita johtosarjoja). Johtosarjan tekeminenkään ei kuitenkaan tosiaan mitään rakettitiedettä ole, vaan menee yksinkertaisuudessaan antamaani polkua.
Niin joo, jos tekee johtosarjan itse, kannattaa oikeasti yrittää löytää mahdollisimman paljon erivärisiä piuhoja. Vianselvitys ei ole yhtään kivaa enää siinä vaiheessa, kun nipussa menee 10-15 punaista johdinta.