Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: D5GT - 09.07.2014, 21:38:45
-
Tällaista galluppia ei tainnut vielä olla? ;D
EDIT 1: Ristus kyseli aiheellisesti, onko kyse hevosvoimista vai kilowateista. Vastoin si-järjestelmää eletään vielä vahvasti pohjoismaissa käytössä olevien hevosvoimien kanssa.
EDIT 2: Yksi teholuokka lisätty - jos en väärin muista niin oman äänen sai poistettua ja annettua uuteen luokkaan.
-
Liian vähän :-\
Ps. Vaihtoehdot kyllä loppui ihan liian aikaisin ;)
-
Volvo 940 B230FB ja uutena ollut tehtaan mukaan 131hp (määrä hieman vaihtelee tietolähteen mukaan). Nyt on kantta laskettu 1,6mm, kaikki venttiilit vaihdettu ja säädetty ja muutenkin moottori täyshuollettu. Kilometrejä 451053km tällähetkellä.
Oma veikkaus on, että 132hp. :2funny: Kyllä se ainakin ripeämmin liikkuu kuin vakio B230F
-
Liian vähän :-\
Ps. Vaihtoehdot kyllä loppui ihan liian aikaisin ;)
Softa ei salli enempää vaihtoehtoja ja jakauman perusteella vaihtoehdot osui ihan oikein. Ja riittäähän tuo yli 250 ilmeisesti sullekkin ;D
-
Ohjemavalmistajan mukaan mennään, eli reilu satku lisää ;)
-
Eli yli 250... ;)
EDIT: Klikatkaa vain rohkeasti - tuloksia käytetetään anonyymisti ja tietoa kerätään vain ja ainoastaan viihteen vuoksi. Tällä hetkellä melkein kaikilla tuntuu olevan ruutia melkoisesti..
-
kw vai hv
-
Molemmissa pyörii siinä 230 hevosta 8)
-
Karkea arvio jotain 175-185 väliltä. B230FK @ 0.7 bar, VV-suodatin ja vapaasti virtaava takapönttö. Tavoitteeseen on vielä matkaa :)
-
240hp ainaki joskus ollu, tiiä sitten monta kuollu matkan varrella :)
-
rekisteriotteessa lukee 170kw ::)
Todellisuudessa +414hp ja 550Nm
-
Ei anna äänestää uudestaan? yli 300hv pitäisi olla,vinokone holsetilla.onnettomalla kinuskilla tuli 260hv niin nyt pitäis olla suurin vaihtoehto.
Kilometrejä tulee vuosittain 15-20tkm.
-
Mä luotan siihen että vielä löytyy vanhasta vinokoneestayli sata heppaa :D
-
Vakio D5. Eli 163hv pitäisi löytyä.
-
Ilmeisesti jonkin sortin lastulla varustettu ft (en oo kurkannu, mutta ahot nousee sinne 09 pintan ja kello vaihettu koska ei tutkiskellessa näkyny mitään lännen patenttia). eli tehoja aivan liian vähän.
-
Taitaa kisaset 145hv olla vakio B19ET:ssä ja sitten kun siinä on vielä mun pimppailema kuuleri ja paineet nostettu niin lopputulos on ehkä sen 80hv. Hyvin riittää arkikäytössä. :(
-
Semmoinen 270 hv eturenkailta mitattu ;)
-
306hp olis tuo tarkka luku, mut tykkään pyöristää sen seuraavaan täys kymmeneen :P
-
Jospa siellä olis +165hv? B230 fk 0,75bar ja lastut.
-
Jospa siellä olis +165hv? B230 fk 0,75bar ja lastut.
Onhan siellä sitten jo varmaan joku 180?
-
349 hp lastulla ja vapari tietenkin.
-
Toossa käyttöpommissa se hikiset 170 loppuunjuoksutettua puolkuollutta kaakkia :2funny:
-
Onhan siellä sitten jo varmaan joku 180?
Pessimisti ei pety ainakaan kovin pahasti. ;)
-
Vakio D3. Eli 163hv pitäisi löytyä, mikä on liian vähän. Tuohon D3:seen ei saa Polestarilta piristystä.
-
Vakio D3. Eli 163hv pitäisi löytyä, mikä on liian vähän. Tuohon D3:seen ei saa Polestarilta piristystä.
Muistaakseni oli kyse V70 vm 2011 :pomo:
Eli ei saa, kuin 2014-2013 "kuristettuun" 136 heppaiseen :(
-
Tehtaan mukaan 106kW eli 144hv + 206Nm. Nykytilasta ei tietoa.. Mutta ihan riittävästi perus käyttökulkineeseen :)
-
Muistaakseni oli kyse V70 vm 2011 :pomo:
Eli ei saa, kuin 2014-2013 "kuristettuun" 136 heppaiseen :(
Kyllä vain, vm 2011 D3.
Polestarilta vastaus asiaan:
To be able to optimise your Volvo there are several aspects that has to be taken into consideration;
1. Technical possibilities to be able to increase performance
2. Certified fuel consumption unaffected
3. Certified co2-levels unaffected
4. All changes should be within the Volvo Original warranty
Unfortunately we cannot optimise the engine without affecting these parameters and therefore no software is available.
Kind Regards
Polestar
-
Nyt öbaut ~240hv ja ens kuussa n. 280hv 8)
-
B230FT, kai se 100-150 välissä on ???
-
Kesällä menee etupyörille reilu 300 heppaa. Talvella menee takapyörille reilu 100 heppaa.
-
260hv/350nm toistaiseksi, eiköhän tuossa syksyn aikana tule lisää. Ellen päätä myydä autoa pois
-
184hv/473nm tuli muutama vuosi sitten penkissä. Sen jälkeen on putkisto muuttunu, joka pitäis tehdä uusiksi sekä viime talvena isompi cooleri. Nyt saattaa olla jossain vajaan 200hv tienoilla. Lisää tarvis ::)
Jos nyt tuo korvaus menetetystä vapaa-ajasta paranis niin vois palikkaa hommata...
-
Kesäkuun lopulla penkitetty 261 hevosvoimaa. Jonka yhteydessä turbo vinkas ja ei nosta enää paineita mutta varmaan vielä yli sadan ollaan..
-
Tdi edustaa käyttövolvon virkaa ja 140hp/290nm kai tuolle tehdas ilmoittaa. Toivottavasti ysissäkin nyt olis viritysten jälkeen edes ne tallessa mitä on tehtaalta ollut. :2funny:
-
B5254S (LH3.2) 2435 cm3 125 kW (170 hv) @ 6200 r/min 220 Nm @ 3300 r/min
Tollaset lukemat pitäs olla mutta eri asia paljonko niistä on vielä jäljellä :2funny:
-
Kai enemmän tällä hetkellä, kuin valmistuessa.. ( 163 hp )
Käytin biliassa nelipyörä suuntauksessa ja samalla reissulla päivittivät ohjainlaitteet.
Moottorin ohjainlaitteen päivitystä ei tehty, kun ei pääse käsiksi, mutta ajossa kulkee pirteemmin, oli vastaus autoa haettaessa..
Jotain ilmeisesti kopeloitu joskus..
Ei tarkkaa tietoa, pitäs päästä penkkiin joskus..
-
Nuhaiset 215 tehtaan jäljiltä.
-
Villi arvio omasta ja siitä mitä muut on saanu penkissä irti pikku vireillä. Eli lastut, 3" rööri, ilman suodattimen muokkaus ja paineiden nosto.
Pitäis ainaki olla se +200hv
Auto: volvo 940 b230ft
-
Jossain 205-215 hv välillä.
-
740 vm1988 B230F 250-260hv ja 350-380nm (vapaastihengittävä kone ahdettuna)
-
120 kw tuosta D5:sesta ainaki joskus luvattu, epäilen että välijäähy vuotaa eli tuskin noin paljon enää.
-
D5gt saa varmaan hepulin, kun tänne kirjottelin, mutta hepojen suhteen mennään mukavasti persdynon mukaan yli sen penkitetyn 197hv/447nm @1,6bar... :2funny:
Hyvää loppukesää vaan jokaikiselle!! :hello:
-
D5gt saa varmaan hepulin, kun tänne kirjottelin, mutta hepojen suhteen mennään mukavasti persdynon mukaan yli sen penkitetyn 197hv/447nm @1,6bar... :2funny:
Hyvää loppukesää vaan jokaikiselle!! :hello:
Miksi saisi, kun käsittääkseni D5gt omasta löytyy 230hv/470nm ::)
-
Kunhan yrittää olla "nokkela" ;D
-
Ei riitä paukut tollaseen :2funny:
-
115hv ja 200hv
-
122hv
-
Ei riitä paukut tollaseen :2funny:
Nosta ahtoja. :2funny: :2funny: :hello:
-
Noku noku noku.... :2funny:
-
Nyt öbaut ~240hv ja ens kuussa n. 280hv 8)
Nyt on n. 280hv ja 430nm, ja kokoajan laitellaan lisempää 8)
-
250Hp ilmoittanu valmistaja... Tiiä sitte totuutta mutta kyllä tuolla nopeasti ohitukset tekee.
-
Vakio D3. Eli 163hv pitäisi löytyä, mikä on liian vähän. Tuohon D3:seen ei saa Polestarilta piristystä.
Ateholta näyttäisi saavan RICAn ohjelmalla lisää tehoa, eli 163 hv-> 185 hv. On vain suunnattoman kallis, 775€ + ALV.
Taitaa tehonlisäys jäädä haaveeksi, kun ei taida tuottaa sijoitettua pääomaa takaisin kovinkaan nopeasti, jos koskaan.
Tosin, on pakko mainita että Polestar on vielä kalliimpi kuin ateho. Polestar tais maksaa jotain 1200€ sis ALV.
-
Mitäs tuo b19a nyt antaa ;) Todiste:
http://s21.photobucket.com/user/lassimies/media/242x/lappu.jpg.html?sort=3&o=13
-
Auto 740 GLT: Ilmansaantia vähän yritetty parantaa ja katti poistettu + pientä putkiston muokkausta olisko sen 100 ponia vielä tallissa ;D
-
Vaimon autossa 200hv ja duuniautossa 230hv.
-
200hv, eikä laiskempaa toivottavasti ikinä tule.
-
Kaikille alle 300 heppasille pitäis määrätä joku tientukkovero!! :2funny:
-
Vuonna 1991 esitteiden yms mukaan ollut 122 kaakkia, nykyään jos ollaan sadan puolella niin hyvä homma :D
Kesä"käyttiksessä" uutena ollut sen 156hp, eiköhän siinäkin sadan paremmalla puolen olla vieläkin.
-
~ 240hp ja 335nm
-
212 hp / 394 nm
940 b230fk
-
812hp
-
272hp/380Nm, vakio T6.
-
Tehtaan mukaan 106kW eli 144hv + 206Nm. Nykytilasta ei tietoa.. Mutta ihan riittävästi perus käyttökulkineeseen :)
Pieni "päivitys" tähän.. 200hv/285Nm.
-
Omassa käyttö-Volvossa 330hp (243kW) ja 460Nm. Vaimo kruisailee Volvolla, jossa optimoituna noin 190hp ja 420Nm.