Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Salming_XY - 11.07.2014, 18:26:01
-
Ostin pari viikkoa sitten 80tkm ajetun S60 2.4 vuosimallia -01. Viikko meni ilman ongelmia mutta sen jälkeen maantieajossa veto katosi kokonaan ja palautui vasta kun pysäytin auton. Seuraavana päivänä kaupunkiajossa auto toimi taas moitteetta, kunnes illalla ajoin pätkän moottoritietä jolloin veto taas katosi. Tyhjäkäynnillä kierrokset seilasivat jonkin verran, mutta tasaantuivat n. minuutissa jonka jälkeen auto toimi taas moitteettomasti.
Autoon on vaihdettu 3kk sitten kaasuläppäkotelo. Huollossa ei löytynyt mitään vikakoodeja, ja ehdotettiin että vaihdetaan polttoainesuodatin. Ei auttanut mitään, vaan sama ongelma jatkuu edelleen.. tai oikeastaan vika ilmenee yhä useammin ja nyt auto vedon kadotessa jo sammuu.
Huollossa periaatteessa leviteltiin käsiä ja todettiin että ei tiedetä mikä on vikana. Ennen kuin tutkitaan ja hutkitaan niin ajattelin kysyä että onko täällä tietoa mikä mahtaa olla vaivana?
-
Ota irti ilmamassamittarin johto ja käy koeajamassa. Auto on vähän laiska jne, mutta ei pitäisi nykiä/vedon hävitä jos vika on siinä.
Eli toi musta putkenpätkä ilmasuodattimen kotelossa kiinni. Siinä on se sähköliitin kyljessä.
http://img38.imageshack.us/img38/6630/dsc06111c.jpg
-
Onkohan siihen milloin vaihdettu sytystulpat?
,,kannattaa kurkata missä kunnossa ne on
-
Koitin tänään tuota ilmamassamittarin johdon irroittamista ja ei ollut apua. Nyt vika on jo pahentunut niin, että kun auton käynnistää ja yrittää lähteä liikkeelle tukehtuu auto samantien ja sammuu.
Tulpat on huoltokirjan mukaan vaihdettu samassa huollossa 3kk sitten kuin kaasuläppäkotelokin.
-
minä ostin n vuosi sitten samanlaisen saman vuotisen hieman enemmän ajetun kärryn ja oli ongelmia sen käynnissä pysymisessä ym
menin sitten volvon merkkiliikkeeseen kyselemään,että mitäs nyt tehdään kun tää tämmöttis
temppuilee.
Volvon pikahuollon asentaja tarkisti moottorin ohjainlaitteen päivityksen ja sitähän ei oltu päivitetty kertaakaan,,,ohjainlaite päivitettiin uusimmalla ohjelmalla ja ongelmat poistuivat
hintaa tuolle hommalle tuli hieman yli 100€,mutta kyllä kannatti maksaa.
-
Pistetään nyt vielä tarinaan onnellinen loppu ettei jää mystiseksi. Vika oli bensapumpussa. Uutta tilalle ja nyt kilometrejä nielemään :hello: