Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Teemu Mäkilä - 11.07.2014, 20:39:49
-
-97 2.5 TDI 400 tuhatta ajettu lähtee normaalisti käyntiin mut sammuu muutaman sekunnin kulutta aivan kuin avaimesta sammuttais. Ajoneston anturi virtalukon ympärille vaihdettu. Vikakoodeja ei vielä luettu. Ehdotuksia missä vika?
-
Onko toista avainta millä kokeilla?
-
Ei oo ku yks avain... :-\
-
Sellanen tuli viel mieleen et aina ku toi on ton tehny ni on kuuma ilma, tuuria vai ei, en tiedä. Välillä tosiaan toimii hyvin.
-
Ajonesto ei näissä päästäisi konetta edes käyntiin asti.
Sent from my RM-976_1101 using Tapatalk
-
Kuis polttoaine suodatin ?
-
Suodatin vaihdettu vuoden vaihtees, en usko et on löpöpuolella ku sammuu niin "terävästi". Tullu jo mieleen et voisin vaihtaa tuon takavetoseen turbodieseli Volvoon... ;)
-
Onkos vikakoodeja luettu ?
-
Ei oo vielä niinku alotusviestiin laitoinki
-
Ei oo vielä niinku alotusviestiin laitoinki
No vikakoodien luvulla on jo monta tyhjää arpaa kuitattu, ei kannata hakata päätä seinään, jos koodit lukemalla vika selviää.
-
Toivottavasti Volvossa koodinluku toimii niinkuin pitää, Ranskanpaskoissa ei tunnu toimivan, ne ku näyttää mitä sattuu ja koskaan vika ei ollu siel mis piti... Juu tiedän, Volvo on Volvo ja ranskikset pitäis ostaa grillitä. Aattelin luettaa noi koodit heti ku pääsen johonkin mis saan ne luettuu mutta ku toi ei aina käy ni paha mennä ku automaattia ei sais hinatakkaa...
-
Kokeile pitää virtoja päällä vaikka 3 sek. ja sen jälkeen startata. Jos ei lupaakkaan, niin kokeile seuraavaksi startata siten, että käännät avaimen nopeasti suoraan startti asentoon, pitämättä sitä "virrat päällä" asennossa. Jos nyt hörähtää, niin vika on ajonestossa.
Jos virtalukon antennirenkaan vaihto ei auttanut, niin kokeile kääntää avain toisinpäin virtalukossa.
Lähteekö käyntiin missään tilanteessa? Onko vika tullut yllättäen?
-
Onko koitettu ilman IMM-anturia käyttää?
-
Onko koitettu ilman IMM-anturia käyttää?
kyllä nämä ilman sitäki käyntiin lähtee, käy vaan vähän vielä rumemmasti kun yleensä. ei kannata arpoa vikaa ennen ku koodit on luettu.
-
Vika alko yllättäen ja on sellanen et ku starttaan ni käy sen muutaman sekan ja jos koitan heti uusiks kääntämättä virtoja välillä pois ni ei edes lupaa, jos virrat käyttää pois ni hörähtää taas hetkeks.
Toi tekee tota satunnaisesti, yleensä lähtee käyntiin ihan normaalisti.
-
Virtalukon pohja olis melkein mun seuraava arvauskohde.
-
Jos on pakko veikata niin mää veikkaan pumpun relettä. Hehkujen releen vieressä.
-
Vika alko yllättäen ja on sellanen et ku starttaan ni käy sen muutaman sekan ja jos koitan heti uusiks kääntämättä virtoja välillä pois ni ei edes lupaa, jos virrat käyttää pois ni hörähtää taas hetkeks.
Toi tekee tota satunnaisesti, yleensä lähtee käyntiin ihan normaalisti.
Viittaa vahvasti ajoneston ongelmiin, tai sitten tuohon Taavin mainitsemaan virtalukonpohjaan.
-
Vikakoodit anto seuraavaa: Yhteysvirhe ajonestossa (tai jotain sinneppäin), kuitenkin boksin ja avaimen välillä vika. (Lisäks imuilmanlämpötila-anturi ja ilmamassamittari, jompikumpi/molemmat vaikkuttanee ajoittaiseen tehojen putoamiseen?)
-
Vikakoodit anto seuraavaa: Yhteysvirhe ajonestossa (tai jotain sinneppäin), kuitenkin boksin ja avaimen välillä vika. (Lisäks imuilmanlämpötila-anturi ja ilmamassamittari, jompikumpi/molemmat vaikkuttanee ajoittaiseen tehojen putoamiseen?)
poksin ja avainrinkulan välissä menee tasan kaks johtoa, jos siinä välissä vika niin ei ole paha korjata uudella johdolla, jos oikeasti siinä, eikä boxi ole kaput. Voisin tietty lainaa sulle avainta ja boxia, niin pääsisit koittaan, ajonestoantenni vaan laina-avaimen ympärille vaikka teipillä ja omalla avaimella starttaus, jos herää, niin vika sun boxissas.
-
Vikakoodit anto seuraavaa: Yhteysvirhe ajonestossa (tai jotain sinneppäin), kuitenkin boksin ja avaimen välillä vika. (Lisäks imuilmanlämpötila-anturi ja ilmamassamittari, jompikumpi/molemmat vaikkuttanee ajoittaiseen tehojen putoamiseen?)
se lämpöanturi on imm:n yhteydessä. Sama osa siis.
-
poksin ja avainrinkulan välissä menee tasan kaks johtoa, jos siinä välissä vika niin ei ole paha korjata uudella johdolla, jos oikeasti siinä, eikä boxi ole kaput. Voisin tietty lainaa sulle avainta ja boxia, niin pääsisit koittaan, ajonestoantenni vaan laina-avaimen ympärille vaikka teipillä ja omalla avaimella starttaus, jos herää, niin vika sun boxissas.
Tuo lainaan jos viittit, tosin en taas tiedä koska alkaa taas sohlaamaan kun nyt on toiminu muutaman päivän ongelmitta...