Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Dew - 30.04.2011, 14:35:48
-
Paljokoha pitäs köyhtyä jos tuommoseen rupias? Itellä tosiaa rupes automaattiloota reistailee eikä oikee kiinnostas sitä rempata / ostaa uutta >:( saa vaa pelätä sitte että millo se seuraavan kerran levahtaa. Ja löytysköhä mistää semmosta seppää joka tuommosen rojektin vois toteuttaa? Itellä ei oikee aikaa paikkaa ja osaamista tuommoselle meinaa löytyä... :-\
-
voisiko ksi vaihtoehto olla et myyt autos osina ja hankit toisaalta samanlaisen manuaalina?
-
Kalliiksi tulee jos pitää toiselle maksaa työajasta. Tuttava just vähän aikaa sitten teki tämmösen swapin, mutta kyllä siinä viikonloppu meni ruuvatessa vaikka kaikki osat oli valmiina ja sattuivat olemaan passelit. Ja kasipätkän tekniikka hyvin tuttua.
Jos ei pysty itse tekemään niin taloudellisinta on myydä vanha auto ja ostaa manuaali tilalle.
-
Lainataan tätä topiccia.
850 automaatti, mitä osia tarvitsen tulevasta manuaali varaosa-autosta, manualisointiin?
Loota, vauhtipyörä, vetarit??, eroaako moottorin ohjaus? onko lootan sähköliittimet samat tomaatti ja manuaali?
onko kytkin poljin "erillinen" vai vaihtuuko koko poljinpaketti?
Millanen pnp-override tohon pitää tehä että saa manuaalina sitten tulille?
Sekä onnistuuko koodinpätkällä lastutuksen yhteydessä käynnistykseneston poisto? jos tulevaisuudessa tarvii laittaa napista virrat ja startti ja poistaa rattilukko.
-
Kytkinpolkimen saa kiinnitettyä siihen automaatin telineeseen. Jos hankit kytkinpolkimen 70:stä niin palautinjousen kanssa joutuu vähän soveltamaan, mutta sekin sinne käy.
Leveä jarrupoljin mahtuu olemaan keskimmäisenä mutta tuntuma on vähän hölmö kun ovat niin lähekkäin.
Vetareita on useampaa mallia. Niissä on paksuuseroja sekä navanpäässä olevaa kuningasmutteria on kahta kokoa.
Moottorinohjauskin eroaa hiukan käytökseltään manuaalista. Automaatti pudottaa kierrokset todella nopeasti pois kun jalan nostaa kaasulta. Manuaaliaskin kanssa tämän huomaa pienenä töksähdyksenä. Ongelma on korjattavissa ohjelmoimalla.
Käynnistyssalpa ohitetaan kytkemällä moottorinohjausboxin läheltä löytyvästä pistokkeesta (24/15) vihreä-punainen johto suoraan startin solenoidiin menevään vihreään johtoon. Tämän voi tehdä myös vapaaksi jäävästä automaatin päälle tulleesta pistokkekammasta yhdistämällä pinnit 6 ja 7. Manuaaliinhan ei tule muita johtoja kun pakin anturi (ellei kohdalle satu alkupään manuaali jossa nopeus trikkeröidään perämurikan sivusta).
Rattilukon poistaminen on aika hikinen homma. Ainakin jos rattiakselin pitäis jäädä vielä toimintakuntoiseks. Purin rattilukon hiljan V70:n akselista. Voin laittaa kuvat siitä jos sisuskalut sattuu olemaan vielä pajalla..
Vaihdekepin teline istuu suoraan samoille pultinrei´ille lattiaan. Mutta damaskin kaulus ei tartu keskikonsolin reikään ilman pientä soveltamista. Esimerkiksi alapuolelle voi liimata jonkun muovilevyn jolla kehysreikää saa hiukan pienennettyä.
Kepin vaijereiden pujotuksessa kannattaa olla huolellinen että menevät kerralla oikeasta väliköstä, laatikon ollessa paikoillaan niitä on tympeä punoa paikoilleen. Vanhoja muotoon kuivahtaneita kuoria ei kestä taivutella kovin paljon tai niihin tulee halkeamia.
Kytkimen pääsylinteri kannattaa asentaa ensimmäisenä kun konetila on tyhjä. Se tulee sinne jarrutehostimen alareunan taakse, todella tyhmeä paikka asentaa.
typo
-
Kannattaa olla Don:iin yhteydessä. Hänhän on kyseisen muutoksen tehnyt, eikö?
Ei sitä hyvää kannata vaihtaa ;)
-
Ei sitä hyvää kannata vaihtaa ;)
Mitä hyvää? ai tomaattia? No ei vaihdettaiskaan mutta säännöt vaatii manuaalisesti veivattavat vaihteet, tosta saa joku sitten nätisti vaihtavan tomaattilootan kun päästään siihen vaiheeseen.
Siis kilpuri kyseessä mitä tullaan askartelemaan.
J_tapio, aika tyhjentävä vastaus, kiitos.
Manuaali tulee suurella todennäköisyydellä 93mallisesta, joten siinä voi olla nopeustrikkeri ehkä. Itse aihio on 96mallinen
-
Manuaali tulee suurella todennäköisyydellä 93mallisesta, joten siinä voi olla nopeustrikkeri ehkä. Itse aihio on 96mallinen
Sittenhän sulla on jo absit siinä niin nopeuden voi yhtähyvin ottaa etupyörän anturista (huolimatta vaikka absit poistettaisiinkin käytöstä).
-
Airo: Topikin aloittajalle suuntasin sen, ettei hyvää kannata vaihtaa ;) Perhana kun puhelimella ei voi ''lainata'' kirjoituksia...
-
Airo: Topikin aloittajalle suuntasin sen, ettei hyvää kannata vaihtaa ;) Perhana kun puhelimella ei voi ''lainata'' kirjoituksia...
Voipa, kun siirtyy pois tekstitilasta.
-
Katos, taas oppi jotain uutta. Kiitos :)
-
Kytkinpolkimen saa kiinnitettyä siihen automaatin telineeseen.
Käynnistyssalpa ohitetaan kytkemällä moottorinohjausboxin läheltä löytyvästä pistokkeesta (24/15) vihreä-punainen johto suoraan startin solenoidiin menevään vihreään johtoon. Tämän voi tehdä myös vapaaksi jäävästä automaatin päälle tulleesta pistokkekammasta yhdistämällä pinnit 6 ja 7. Manuaaliinhan ei tule muita johtoja kun pakin anturi (ellei kohdalle satu alkupään manuaali jossa nopeus trikkeröidään perämurikan sivusta).
"läheltä löytyvä pistoke", se mikä on moottoriohjaus laatikon sisällä boksi liittimien alla? Vai joku muu.
Onko tuo nopeustieto mitenkään tarpeellinen autolle muuten kuin nopeusmittarille?
Ajan kohta taas lähenee kun tarvis toi manulag tunkee tonne lohkon perään.
Toi kierroksien nopea pudotus on vaan hyvä ratakäytössä, tosin ohjelmaa tulee joka tapauksessa boksiin uutta, kun pitää saada lisää voimaa.