Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: pelleeee - 15.07.2014, 22:07:28

Otsikko: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: pelleeee - 15.07.2014, 22:07:28
Moro

Olen epäillyt tuossa pidempään että käyttis 940 classicissa (B230FT perusvirit) on kansipahvi sökö. Nestettä hukkaa hurjia määriä mutta lätäköitä näy. Öljy kuitenkin tervettä. Tänään koitettiin mitata päästöjä paisuntasäiliöstä niin alkoivat CO-luvut nousta ja jossain 30+ kohdalla nosti sellaisen 0,5m vesipatsaan sieltä.  :-[ Oiskohan termostaatti auennu siinä kohtaa? Eikös se nyt ole selvä homma että kone avataan?

Eli koittanu tässä katsella videoita ja lueskella aiheesta. Ensi kertaa kun olisin tekemässä.

Ostoslistaa:
-Kansipahvi
-Kannenpultit
-Imusarjan tiiviste
-Pakosarjan tiiviste
-Kampiakselin hihnapyörän irroitustyökalu

Osat suoraa Volvolta?

Tarvitaanko/suositellaanko jotain muuta, mitä? Hyviä vinkkejä? Henkistä tukea?

Onneksi on toi projekti 242 ajokunnossa ja leimassa niin pääsee sillä töihin...
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: B-Man - 15.07.2014, 22:33:37
Onko alkuperäinen pahvi? Minkä väriset tulpat sulla on?
Täällä rupes vuotaan jo 190tkm kohdalla, eli kuuluu ns. huolto-ohjelmaan :)
Osta koko yläpään tiivistesatsi esim Elring lähimmästä fiksuksesta, myös uudet pultit saat samasta liikkeestä.
Tietty samalla voi vaihtaa nokkahihnaa, vesipumppua jne.
Ekaa kertaa tein itekkin pahvin vaihdon, ei ole paha rasti jos avaimet pysyy käsissä.
Katkeavat pakosarjan/turbon pinnapultit saattavat aiheuttaa sattunnaista kiroilua ;)
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: 240-gl - 15.07.2014, 22:45:57
Mikä tuo kampiakselin hihnapyörän irroitustyökalu oikein on?
itse olen laittanut normaalin hylsyn pultin päähän ja siitä pitkä vääntörauta "runkopalkin" päälle ja startannut konetta vähän. jos ei ole käsivoimin auennut
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: pelleeee - 15.07.2014, 22:53:25
B-Man:
Pahvi tuskin on kun 2-3v vanha. Edellinen omistaja teki remontin tohon. Toki se myös ajeli bleedatuilla paineilla jokka karkaili melki 1.5bar asti eikä ollu mikään kevytkenkäsen olonen tyyppi... Samaten jakopää kuulemma tehty silloin. Pakosarjan pultitkin saattavat jopa lähteä irti kun melko vasta availtu.

Tulppia en kyllä oo hetkeen vilkaissut.

Voisihan tuota fiksustakin miettiä jos sieltä asiallisen pahvin kerran saa.

240-gl:
Käyttäjä jogiin oli näemmä tehnyt tuollaisen työkalun itse, mutta vastaavan näköinen oli originaalikin kun intternetissä näin: (http://i1162.photobucket.com/albums/q524/Jogiin/2012-06-30-452.jpg)

Ehkä sitä starttaamallakin selviää.

Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: Lankku - 16.07.2014, 00:10:40
Mikä tuo kampiakselin hihnapyörän irroitustyökalu oikein on?
itse olen laittanut normaalin hylsyn pultin päähän ja siitä pitkä vääntörauta "runkopalkin" päälle ja startannut konetta vähän. jos ei ole käsivoimin auennut
Mutta kunnolla kiinni ei ilman työkalua saa. Mikäli siis pulttikone ei väliin mahdu tai sitä ei ole käytettävissä.
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: pelleeee - 16.07.2014, 22:05:23
Hyvä pointti Lankku.

Tilasin työkalun Volvolta. Ei ihan ilmanen, 54e tms.
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: Chili - 16.07.2014, 22:13:15
Pojan Volvosta irrotin kampiakselin päästä mutterin normaaliholkilla ja pitkällä varrella, joka nojasi runkopalkkiin. Puolan johto irti ja lyhyt napautus virta-avaimella startista. Ei siinä kauan nokka tuhissut.

Mutterin kiinnitystä varten irrotin starttimoottorin ja lukitsin vauhtipyörän paksulla ruuvimeisselillä. Vauhtipyörässä oli reikäkin sitä varten.

Erityisiä työkaluja ei tarvinnut.
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: pelleeee - 27.07.2014, 22:58:13
Noniin. Irtosi se kansi. Näin ensikertalaisella aikaa meni arviolta sellainen 6h.

Saisko jotain kommenttia kuvista kun itellä ei oo minkäänlaista vertailukohtaa? Etenkin toi toisen kuvan karsta tossa sylinterin reunassa ihmetyttää. Aika mustaa muutenkin on? Ja kannentiivisteessä en näe selkeetä lovea mistä se pakokaasu sinne jäähdytykseen pääsisi.

(http://i.imgur.com/IcUMZNN.jpg)
(http://i.imgur.com/1iUexZA.jpg)
(http://i.imgur.com/tosZujq.jpg)
(http://i.imgur.com/eTx6rVP.jpg)

Pitäs huomenna varmaan viiä toi kansi Tammer-Dieseliin tasotukseen...
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: Slerbahuuli - 27.07.2014, 23:23:13
Onko tuo nyt ykkös-sylinterin liekkirengas, joka ainakin näyttäisi olevan vääntynyt kehältään tuossa ensimmäisessä kuvassa.

Karsta taas saattaa olla palaneen jäähdytysnesteen tepposia. Glykoli sekoittaa lambda-anturin hyvin nopiaa ja tällöin saattaa ruisku annostella moottorille vähän "mitä sattuu". Toki voisi myös vuotavat imuventtiilien kumit tehdä tuommoista öljyistä karstaa, tai ahtimen öljyvuoto (näkyisi imusarjan öljyyntymisenä).
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: pelleeee - 27.07.2014, 23:55:25
Niinpä onkin kyllä vääntynyt. En edes livenä huomannut  :)

Just tolla samalla kohtaa oli toi, onko se nyt sitten vesikanava, vähän outo. Niinku ruostunut, hapero. Täytyy varmaan varoa vähän ettei pudottele alakertaan mitään roskaa kun tota irrottaa.

Miten ahtimen öljyvuoto tekee imusarjan öljyyntymisen? Tulee siis ilman mukana? Ainakaan suodattimessa ei ole mitään öljyjä näkynyt. Aivopieru, eihän se suodattimessa tietenkään näkyisikään...

TD saa oman maun mukaan katsoa tarviiko venttiileille tehdä jotain.
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: lassii - 28.07.2014, 15:07:50
Tammer Diesel taitaa olla melkosen tyyris paikka teettää yhtään mitään. Mulla makso kannen oikasu 20e ja Tammer Dieseliin en edes harkinnu vieväni kun tiedän et pelkkä kysyminenkin maksaa varmaan jotain.
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: raul - 28.07.2014, 15:15:25
Tuskin noin pienestä tarttee kantta oikaista, älä hätäile vaan mittauta ainakin ensin.
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: lassii - 28.07.2014, 17:23:50
Tuskin noin pienestä tarttee kantta oikaista, älä hätäile vaan mittauta ainakin ensin.

Aivan, ja itekin voi alustavasti mitata silmällä kun laittaa vaikka peilin päälle. Jos rakoo löytyy omasta mielestä liikaa niin sitten oikasuun. Itellä lähti 0.2mm, ei olis välttämättä vaatinu edes mitään toimenpiteitä.
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: pelleeee - 20.08.2014, 15:20:50
Noniin homma taas "etenee" lomareissun jälkeen. TDstä ilmoittivat ensin että tarttee tehdä venttiilitöitäkin, hinta-arvio pikkusen vajaa 400e yhteensä. Totesin että sittenhän teette. Tänään soitti että kansi on muutenkin romu, ei nokka akseli istu kunnolla paikoilleen tms.

Onneksi on tuo varaosa (2.0l vapari)745 pihassa. Täytyy vissiin purkaa siitä. Näissähän kannet sopii ristiin kaikissa? Onkos nokalla väliä?
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: Slerbahuuli - 20.08.2014, 15:24:57
Käyhän nyt itsekin tarkastamassa se kansi ennenkuin annat heidän "heittää koppaan" sitä. ???
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: lassii - 20.08.2014, 17:21:43
400e  :buck2:

Mitä ne sille tekee oikein? Eikö se nokka siihen ennenki istunu ihan hyvin? Ei kai TD oo Tammer Diesel? Jos on niin se pulju osaa kyllä rahastaa kaiken mikä vähänkin irti lähtee asiakkaalta. Ei oo tullu vastaan sellasta kantta missä olis jotain ongelmia nokan kanssa. Joku kesäpoju viilannu taas linssiin.

Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: s73 - 20.08.2014, 20:39:00
Aika normaali hinta vinokoneesta, oman auton kannen korjaus maksoi n.380e.
:smoke: :smoke:
Oikaisu 50e. Ventiilien hionta, seetit ja jousien mittaus, joitain osia.
Ei mene  tuntitaksalla vaan kpl./hinta.
Kasaamiseen meni toinen mokoma. :smoke:
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: Slerbahuuli - 20.08.2014, 21:05:34
Omalla kohdalla kävi "Munkki" kun sai tehdä ite. Kaikki venttiilit, tiivistesarja, öljyt + suodatin ~150€ ja taas mennään. Tosin vapari...
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: s73 - 20.08.2014, 21:12:47
Omalla kohdalla kävi "Munkki" kun sai tehdä ite. Kaikki venttiilit, tiivistesarja, öljyt + suodatin ~150€ ja taas mennään. Tosin vapari...
Vapari tuokin on, ei ole tietoa, taitoa, tiloja ja työkaluja laitella moottoria.
Työssä käyvänä ei tuollaiset iltapuhteet kiinnosta.
Työllä on takuu, tietää kenen piikkiin menee.
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: pelleeee - 21.08.2014, 13:35:56
tulijyrän kanssa samoilla linjoilla.

Toki jos itse osaa moiset hommat tehdä niin hyvä, mutta ei tässä kohtaa ole mahdollista ruveta opetteleen kun auto tarttis saada ajoon... Ja onko se nyt sitten paha hinta jos saa uudenveroisen kannen?

lassii: TD on juurikin Tammer-Diesel. Saattavat osata rahastaa mutta kuulemani mukaan osaavat myös kansityöt  :)
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: TVS - 21.08.2014, 14:16:25
Noiden juttujen lopullinen tausta vaan vähän epäilyttää, en nimittäin ole ikinä tavannut vinokonetta jossa olisi esim ohjarit oikeasti kulunut sillai että on mitään merkitystä, en ikinä törmännyt nokka-akselilinjan heittoon tai muutenkaan tuollaiseen "kansi romu"-tilanteeseen ilman että kone on keitetty aivan hillittömän kuumaksi. Niinko siis todella kuumaksi. Tuo näyttää ihan hyväkuntoselta näin äkkiä kahtellen tuo kansi, jotenka venttiilit tahnalla hioen ja tiivistepinta putsaten esim tonnisella paperilla ja hiomatasolla ja pistät paskat kasaan. Sitten tarvii ehkä oikoa jos se on päässy kuumiaan ylite eli vedet loppunu. Laittasin uudella pahvilla kasaan noilla toimenpiteillä ja ajasin auringonlaskuun.
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: Slerbahuuli - 21.08.2014, 16:02:19
Kaverin kilpurin koneesta lähdössä pahvi paskaks ja lähtö loppuun (kemora, 5kierrosta). Huoltotauolla tulikuuma kone auki, pahvin vaihto ja ajoa. Kesti vielä vuoden avaamatta sillä pahvilla...
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: lassii - 22.08.2014, 11:39:10
Oon aivan samaa mieltä edellisten kirjottajien kanssa. Nyt on kuluttajaa viety kun pässiä narussa. Kansi ei todellakaan mee romuks ellei sitä tahallaan hajota. Niinkun TVS sano niin nokka-akselin linjan vääristyminen on erittäin harvinaista.

Jokainen joka on vähänkään pelannu näiden koneiden kans niin näkee jo silmällä et kannessa ei ole mitään mainittavaa virhettä. Tason oikasu ja kovaa ajoo vaan. Venat voi itekin lääpätä porakoneella tahnan kans ja siihen menee aikaa puol tuntii.

En maksais pesookaan hommasta jonka diagnoosi on et kansi on muka romuna.
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: janne81 - 22.08.2014, 11:47:57
Ja jos sitä kantta plaanaa turhaan ja ilman huolellisuutta kiinnityksessä niin sitten ainakin voi oireena tulla epäsuora nokkalinja.

Vinokoneen kansi ei ole juuri koskaan niin kierossa että pitäisi koneistaa, syöpymät sitten erikseen.
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: Slerbahuuli - 22.08.2014, 12:14:01
Ja kuinka kuumaksi kone oikein pitäisi ajaa että oikeasti kansi menisi käyttökelvottoman kieroksi?? Ottaahan siinä jo lohkokin itteensä jos sen punahehkuiseksi ajaa kiinnileikkautumiseen asti.

Pikkukoneiden kansissa tuo on ihan normaalia, mikäli kuumaksi ajaa. Mutta itte en ole yhdestäkään soch -moottorista saanut nokka-akselilinjaa kieroksi, vaikka muutama moottori on tullut ajettua hyytymiseen asti kuumaksi (ei tosin volvon koneita, mutta kuitenkin).

Prkl kun olisit JKL niin läppäisin sulle tahnan hinnalla ne venttiilit. Onnistuu keittiön pöydällä tai missä vaan.
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: Juike - 22.08.2014, 22:28:46
Ohhoh.. ite sain 500e 531 kanteen ferrean 38mm inconel venat pakopuolelle, R seetit imu- ja pakopuolelle, imuvenojen koneistus mukaanlukien, K-liner ohjurit, kanavien pieni hiplaus ja plaanaus...
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: 8-pätkä - 25.08.2014, 06:39:28
Ja jos sitä kantta plaanaa turhaan ja ilman huolellisuutta kiinnityksessä niin sitten ainakin voi oireena tulla epäsuora nokkalinja.

Vinokoneen kansi ei ole juuri koskaan niin kierossa että pitäisi koneistaa, syöpymät sitten erikseen.

Komppia. Ei sitä kantta ihan joka kerta kannata silmät kiiluen juoksuttaa koneistamoon plaanaukseen jos sille ei OIKEASTI ole tarvetta. Lukekaapa joskus korjausmanuaalista että paljonko se saa olla kierossa ilman että pitää oikaista. Nimittäin aika paljon.
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: lassii - 25.08.2014, 08:21:01
Aivan. Ja eikös siinä kannessa pyöriny nokka ihan hyvin ennen irrotusta?

TD varmasti on tunnettu ja osaava firma mutta tää tapaus vie kyllä pisteitä paljon.
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: pelleeee - 25.08.2014, 23:36:36
Nyt on varaosakansi irrotettu ja vien sen huomenna TDlle. Täytyy ottaa se "risa" kansi muistoks niin voi ihmetellä sitä sitten kun kaikki muu tekeminen maailmasta loppuu  :)

lassii: En siis lainkaan tutkinu sitä kantta ennen TD vientiä. En osaa ees sen vertaa sanoo että miten nokka pyöri.
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: lassii - 26.08.2014, 16:22:45
Nyt on varaosakansi irrotettu ja vien sen huomenna TDlle. Täytyy ottaa se "risa" kansi muistoks niin voi ihmetellä sitä sitten kun kaikki muu tekeminen maailmasta loppuu  :)

lassii: En siis lainkaan tutkinu sitä kantta ennen TD vientiä. En osaa ees sen vertaa sanoo että miten nokka pyöri.

Miks sä sen sinne viet? Se on tod näk aivan kunnossa ja muutakun pulttaat kiinni. Tuhoovat vielä toisenkin kannen. Ota mieluummin kuvat siitä ja anna foorumilaisten arvostella tai pyydät jonkun foorumilaisen tarkastaa sun kantes jatkossa.
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: pelleeee - 26.08.2014, 22:16:24
lassii: Vein jo... Ei ole tosiaan tässä kohtaa mahdollisuutta itse alkaa opiskella kansien ihmeitä ja TDn piti olla hyvä paikka.

Saa myös suositella Tampereen seudulta paikkaa mihin kansi kannattaa viedä jatkossa.
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: Tomppade - 30.08.2014, 10:19:49
itelle on kohdalle osunut yks vinovinkkelin kansi josta sai ottaa lähes 0.5mm lastun veks, oli ilmeisesti edellinen omistaja vetänyt oikein kunnolla kuumaksi kun oli syylari jäätynyt. Samalla kanteen tehtiin venatyöt (lähes 400tkm ajettu). hintaa oli 110e, sis plaanin, pesun ja venatyöt. Koneistamo antoi vielä palasarjan lainaksi jotta saatiin sitten säädeltyä välykset kohdalleen.

Saattoi vielä olla että kansi meni kasassa olevana sinne (siis venat nipussa, ei nokkaa tahi paininkuppeja), ja tuli kasattuna takaisin, piru kun ei muista. Mutta satasen molemmin puolin mä olen maksanut kansitöistä tähän mennessä 8lappuisiin koneisiin (sisältäen juurikin plaanauksen+venatyöt), riippuen vähän miten paljon kannessa on ollut tehtävää.
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: pelleeee - 06.09.2014, 00:24:27
Nonni se toinen kansi ollu melki kaks viikkoo dieselissä. Tänään soitin niin eivät kuulemma ole suunnattomilta kiireiltään ehtineet edes katsomaan. Ensi viikolla...

Oikeesti... Kertokaahan Tampereen suunnalta kansipajoja tulevia kansia varten. Tuonne en aatellu viedä enää koskaan jos ei ole pakko.
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: TVS - 06.09.2014, 00:38:21
Tuo maanantaina tahi tiistaina lukonmäkeen/ruskoon niin tsiigataan vaik molemmat läpite.
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: lassii - 06.09.2014, 08:43:25
Hae ne molemmat nyt pois sieltä äkkiä kun vielä ehdit. Eiköhän tässä tampereella oo sen verran porukkaa et saat asiantutijalausunnon hyvinkin äkkiä.

TVS jopa pystyy 10m päästä pelkän hajun perusteella sanomaan perus speksit kannesta kun kannesta  :2funny:
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: pelleeee - 30.09.2014, 17:49:14
Ihmeiden aika ei ole ohi! Sain kannen TDstä. Sit jos illan ja yön koittas saada sen paikalleen niin ois auto jolla ajaa aamulla töihin. 242 loppu leima tänään  :)
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: pelleeee - 01.10.2014, 02:51:16
Noniin auto kasassa. Menihän siinä aikas monta tuntia mutta käy ja kukkuu. Pska momenttiavain kettuili joten jouduin laittamaan kannenpultit osittain käsimomenttiin. Avain päätti vaan välillä että ei naksahdakaan...

Pakosarjan tienoilta näkyi aika paljon käryä heti ekan startin jälkeen. Vaikutti kuitenkin että parin testilenkin rauhottui lähes kokonaan. Normaalia? Pakosarjan tiivistekin vaihdettu.

Kampuran hihnapyörä ei suostu asettuun suoraan, mitähän siinä teen väärin? Luulisi että pulttia kiristäessä menis kohdallensa... On siis melko vinossa tälläkin hetkellä mutta kyllä sillä hissuksiin töihin ajelee  :)
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: Ari E - 01.10.2014, 03:15:36
hihnapyörässä hahlo alarattaan vastakappaletta varten, ei tainnu hihnapyörä sattua ihan oikeeseen asentoon
(http://i751.photobucket.com/albums/xx156/retroterska/740glt/2013-07-14140627_zpsc31830a5.jpg)
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: estate - 01.10.2014, 08:09:18
Tai sitten se peltikiekko hihnapyörien välissä on väärässä asennossa ja lovi ei ole tuon nystyn kohdalla -> hihnapyörä vemppaa kun ei mene pohjaan.
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: pelleeee - 01.10.2014, 08:47:54
Näin muutaman tunnin unen jälkeen. Ihmettelinkin tota hihnapyoran kiinnitysta. Siinä takana olevassa rattaassa ei oo ollenkaan tommosta nystya vaan lovi  :idiot2: Voikohan se olla peraisin jostain toisesta koneesta? Eli siis se peltikiekko ja hihnapyörä ei varsinaisesti pääse lukittuun mihinkään...

Täytyy kurkata varaosa-autosta tänään että minkä näkönen siinä on.
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: Cyclone - 01.10.2014, 09:57:09
Siinä on juu sellanen ihan pieni lovi, johon se pitäis kyllä asettua. Itelläni meni kans ekalla kerralla väärin, mut sitten kokeilemalla se loksahti sinne pohjaan asti.
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: jogiin - 01.10.2014, 10:55:21
tuolla tarinaa hihnapyörän vipatukesta http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=32117.0
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: pelleeee - 01.10.2014, 13:10:36
jogiin: kiitos tuosta osumasta. Noilla kuvilla varmaankin selviän. Illalla ihmetellään.
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: pelleeee - 02.10.2014, 00:14:07
Selvisin! Kun sen ohuen levyn asetti siten että hahlo osuu kiilaan, hihnapyörä sopii paikalleen kuten kuuluukin. En tiedä onko toi kiila kulunut mutta hihnapyörän hahloon se ei ota tippaakaan.

Pakosarjan käryäminenkin on nyt loppunut. Jostakin syystä kärtsää tulee vähän syylärin kuskin puoleisesta päädystä. Sieltä ICn ja syylärin välistä ilmeisesti... En tiedä oonko pudottanu sinne jotain moskaa mikä nyt käryää pois vai olenko onnistunut tölvimään syylärin pas2. Seuraillaan...

Tämä ketju siis valmis. Elämäni ensimmäinen kansiremppa näyttää siis onnistuneen.  8)
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: lassii - 02.10.2014, 18:16:26
Onnittelut!  :hello:

Ens kerralla siinä meneekin huomattavasti vähemmän aikaa. Syyläreitä löytyy kyllä käytettynä sopuhintaan markkinapaikalta ja myös allekirjoittaneella löytyy.

Mut hae se romukanki pois ihan periaattesta niin sitä voidaan ihmetellä vaikka jossain miitissä et mikä siinä on oikeesti vikana  :idiot2:
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: Slerbahuuli - 02.10.2014, 18:21:17
Mut hae se romukanki pois ihan periaattesta niin sitä voidaan ihmetellä vaikka jossain miitissä et mikä siinä on oikeesti vikana  :idiot2:
Ja etteivät myy jollekkin tarvitsevalle hyvällä voitolla... ::)
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: pelleeee - 03.10.2014, 17:23:56
Joo kyllä sen romukannen sain messiin. Koitin vähän pyöritellä sitä nokkaa siinä ja kyllähän se jumitteli. Paha sanoo sen enempää kun ei oo tosiaan mitään vertailukohtaa.

Onko se vinokoneen kannen vääntyminen oikeesti niin kumma homma että kukaan ei meinaa uskoa?  :D Auto kuitenkin rullannut melki 600tkm ja mullakin keitti varmaan 2-3 kertaa...
Otsikko: Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
Kirjoitti: lassii - 05.10.2014, 18:24:28


Onko se vinokoneen kannen vääntyminen oikeesti niin kumma homma että kukaan ei meinaa uskoa?  :D Auto kuitenkin rullannut melki 600tkm ja mullakin keitti varmaan 2-3 kertaa...

Kyllä on. Jos se kansi on otettu pois niin että nokka pyörii niin ei se yhtäkkiä ala jumittaan.