Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: migl - 16.07.2014, 13:35:08
-
Noniin. Alustavasti kyselen tälläsistä vioista. Huomenna intistä karkaan lomille ja ois tarkotus auto tökätä piuhaan ja kattoa mikä on vialla. Valoja palaa taulussa, 320tkm mittarissa. Kuulemma joku lambda ed omistajan mukaan rikki. Eli ei oikeen reagoi kaasuun. Kulutus tähtitieteellistä. Oikea puoli ratista pimeenä (radion nappulat).. Vaikee kirjotella täsmentävästi kun ite en oo autoa edes nähny. Emäntä se vaan noita vikoja latoo. Sitte pitäs polttimo mittariin vaihtaa. Näyttää himmeesti kokonaislukemaa. Miten se tapahtuu? Samaten sähkölasien perhoset pitäs vaihtaa. Miten ovipahvi lähtee uudemmissa irti. Ennen on vaan noita takatuuppareita ollu.
-
Ovipahvin irroitus: https://m.youtube.com/watch?v=v_UpoWWpP2U
-
Monelle olen jo maininnut tästä samasta asiasta elippäs ainakin Boschin lambdojen vaihtoväli on 160tkm eli ne on yhtä lailla kuluvia osia kuin mikä tahansa muukin.
Onko tuohon koskaan niitä vaihdettu? ei välttämättä koska ne on aika arvokkaat varsinkin jos vaihtaa molemmat lambdat.
Edellinen omistaja jättää taatusti ko. osat vaihtamatta koska niiden remppaaminen maksaa yli 700eur... jos korjaamolla teettää.
-
Mittarin valojen vaihdosta löytyy täältä forumilta montakin ohjetta. Mittarin kehyksen yläreunassa on kansien alla 2 ruuvia. Kun kehyksen sitten vetää irti, näkyy mittarin 4 ruuvia. Mikäli mittarin sähköliittimen irroittaa, niin ei kannata laittaa virtaa päälle, kun tulee mm. Srs-vikavalo joka vaatii vikakoodien nollaamisen. T5 lasikantapolttimoita löytyy monesta kaupasta ja monenlaista laatuakin. Ne saa vaihdettua niihin mustiin ja harmaisiin kantoihin. Harmaat taitavat olla 1.2W. Mustat hiukan isompia teholtaan (3W?).
Tuonikäisessä s80:ssa saattaa ikkunannostin vääntyä, kun lienee liiaan ohutta peltiä.
-
Noniin joo. Anturit vaihdettu a' 200e/kpl.. Töistä 100e. Yees sinne tipahti 500e. No mut joo.. Sitte pitäs näköjää kansipahviki vaihtaa. Ei paha hinta, mutta mitä työkaluja vaaditaan. Kuulemma vittumainen homma. Pitääkö konetta nostaa jne.. Onko joku muu vaihtanu? Viikonloppuna pitäs tämäki tapahtuma tehdä..
-
Hinnasta päätellen sinne meni tarvikelambdat? Jos näin, niin säästä kuitti mahdollista takuuta varten.
Sammuiko valo, pienenikö kulutus jne?
Olen käsittänyt että jos T6 kanssa harrastaa niin saa varautua vähän normaalia korkeampaan ylläpitolaskuun varsinkin jos edeltäjä on jättänyt viat ja huollot seuraavalle omistajalle...toivottavasti turbot on kunnossa.