Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: kakkosnelone240 - 16.07.2014, 16:49:29
-
Kuullostaako teijänkin mielestä liimaventtiililtä kun 850 2.4 bensatykki ei lähre käymää? Kaveri sanos et oli laittanut aamulla käymään ja kävi siinä hetken nätisti sitten sammuttanut auton ja käynyt sisällä hakemassa jotai ja kun tullut takaisin niin startti oli pyörinyt ns. tyhjää. Nyt 2-3 kuukauden jälkeen tuosta koitettii käymään niin pyörittää kun vähä hakkasi starttia hätäapuna, mutta ei hörähdäkkään.. Onko se nyt se liimaventtiili iskenyt tähänkin koneeseen. Ajettu hiuka reilut 390 tkm 8) Mitään tulppia/sytytyksen osia/bensa hommia tai muuta tuommoista ei ole viellä tarkistettu..
-
Se olikin sammunut pienen käynnin jälkeen itsestään. Äsken tuossa kun kahtelin niin kipinää tulee tulppiin, bensa haisee tulpissa.. Kun sitä starttaili noin 15 sek. niin se lupasi kokoaja tiheämmin ja sitten se käynnistyi ja kävi noin sekunnin kaksi ja sammui ja nyt ei lupaile edes.. :-\ mutta sen huomasin että kun laittaa virrat päälle niin bensapumppu surisi juuri ennen tuota käynnistystä kun se lähti käymään. Sen jälkee kun laittoi virrat päälle niin ei kuulunu mitään ääniä sieltä tankin seutuvilta.. Oiskos jollai jotai hyvii vihjeit? Bensapumppu rikki? Rele rikki?
Ja muuten virranjakajan kannessa siinä ruuvinreijän ympärillä on pieni halkeama, ei näy sisäpuolelta. ei liene vaikutusta mihinkään? Jotain pientä hapettumaa oli havaittavissa virranjakajan kannessa sisäpuolella, samoin myös tulpanjohtojen tulppien päässä. Mutta kipinää tulee niin ota siitä sitten selvää..
Auttakaa miestä parkkipaikalla kiitos !! :hello: :hello:
-
Bensapumpun rele lienee helpoin keino kokeilla ensialkuun
http://www.youtube.com/watch?v=GclQq7VpC08
-
itellä oli taannoin samanlainen ongelma. talvella. loppusyy oli ns. ryyppyläppä ilmanottopuolella joka oli ollu täynnä möhnää ja jämähtänyt. eli starttas hyvin otti rundii mut 5-10 min päästä sammu itekseen eikä startannu uudelleen vaikka kuinka pyöritti...joten tsekkaa se ilmanotto puoli, sen jälkeen sytkä eli pyörijä, tulpat, johdot....
-
itellä oli taannoin samanlainen ongelma. talvella. loppusyy oli ns. ryyppyläppä ilmanottopuolella joka oli ollu täynnä möhnää ja jämähtänyt. eli starttas hyvin otti rundii mut 5-10 min päästä sammu itekseen eikä startannu uudelleen vaikka kuinka pyöritti...joten tsekkaa se ilmanotto puoli, sen jälkeen sytkä eli pyörijä, tulpat, johdot....
Missä tää ryyppyläppä tarkalleen sijaitsee...?
-
Muistaakseni ilmanottokotelossa...
-
Jos "ryyppyläpällä" haetaan tässä kohtaa tyhjäkäyntiventtiiliä, niin se sijaitsee kaasuläppäkotelon etupuolella, ei ilmanottokotelossa. Hopeanharmaa makkara, jolle menee kaksi kumiletkua ja sähköliitin. Joudut ottamaan suojamuovin pois siitä edestä ensin. Sen tyhjäkäyntiventtiilin voi päästellä vaikka brake cleanerilla puhtaaksi, mustaa lientä tulee luultavasti huomattava määrä ja sisällä oleva "luisti" alkaa liikkua paremmin.
Mutta kuten Juhizz sanoi niin lähtisin kans bensapumpun releen vaihdolla liikkeelle. Jos kerran pumppu ei pidä ääntä, niin ei se silloin toimikkaan.
-
Elikkäs nyt vähän päivitystä, tankkiin laitettiin iiiihan uutta 98 bensaa ja sitten Volvo hinattiin noin 12-15 kilometriä ja kun koitettiin käyntiin niin se lähti hetkeksi vaivalloisesti käyntiin ja sammui. Sitten koitin uudestaan niin lähti vaivalloisesti taas ja kävi hetkenkin, vastasi kaasuun vähän heikosti ja kun päästin tyhjäkäynnille niin se sammui taas eikä ole sen jälkeen edes luvannut.. :'( Bensapumpun relettä en ole muutakun vähän niitä jalkoja heilutellut ja laittanut takaisin, pitäisi toinen simmonen löytää ja testata.
Osaisko jokus vähän kertoa että voiko se olla joku anturi/tunnistin/liitin on rikki? Onkos jotain ideoita? ::)
-
Elikkäs nyt vähän päivitystä, tankkiin laitettiin iiiihan uutta 98 bensaa ja sitten Volvo hinattiin noin 12-15 kilometriä ja kun koitettiin käyntiin niin se lähti hetkeksi vaivalloisesti käyntiin ja sammui. Sitten koitin uudestaan niin lähti vaivalloisesti taas ja kävi hetkenkin, vastasi kaasuun vähän heikosti ja kun päästin tyhjäkäynnille niin se sammui taas eikä ole sen jälkeen edes luvannut.. :'( Bensapumpun relettä en ole muutakun vähän niitä jalkoja heilutellut ja laittanut takaisin, pitäisi toinen simmonen löytää ja testata.
Osaisko jokus vähän kertoa että voiko se olla joku anturi/tunnistin/liitin on rikki? Onkos jotain ideoita? ::)
Meillä teki keväällä 10-venttiilinen sitä, että vaikeasti käyntiin: joskus lähti jopa kolmannella (kaasuakin piti polkea) ja joutui pitämään kaasulla auton käynnissä. Kun vähän lämpeni, niin pysyi käynnissä. Tuo edellä mainittu tyhjäkäyntiventtiili näytti pikaisesti olevan ok ja sormella pyörittäessä ei mitään kitkaa, mutta putsasin silti. Pesuliemet tulivat ruskeana takaisin ja auto toimi taas moitteetta. Auto teki monesti sitä, että kaasuläpän ja tyhjäkäyntiventtiilin putsaamisen jälkeen muutamassa ensimmäisessä punaisessa liikennevalossa tiputti kierrokset jonnekin 700 tuntumaan, muttei koskaan sammunut. Pian tuokin vaiva hävisi taas vuodeksi kunnes putsasin seuraavan kerran.
-
Elikkäs nyt vähän päivitystä, tankkiin laitettiin iiiihan uutta 98 bensaa ja sitten Volvo hinattiin noin 12-15 kilometriä ja kun koitettiin käyntiin niin se lähti hetkeksi vaivalloisesti käyntiin ja sammui. Sitten koitin uudestaan niin lähti vaivalloisesti taas ja kävi hetkenkin, vastasi kaasuun vähän heikosti ja kun päästin tyhjäkäynnille niin se sammui taas eikä ole sen jälkeen edes luvannut.. :'( Bensapumpun relettä en ole muutakun vähän niitä jalkoja heilutellut ja laittanut takaisin, pitäisi toinen simmonen löytää ja testata.
Osaisko jokus vähän kertoa että voiko se olla joku anturi/tunnistin/liitin on rikki? Onkos jotain ideoita? ::)
Laita releen napojen 15 ja 87 välille jomppi, niin tiedät onko vika releessä.
On kyllä ihan kura rele:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=40611.msg721550#msg721550
-
Koitin parilla eri 103 releellä sitä eikä se lähtenyt, ne oli jostain purkaamoiden autoista.. Eli vika voi olla silti niissä. Bensapumpusta ei edelleenkään kuulunut mitään ääntä.
Miten tuo 87 ja 15 napojen yhdistäminen? Johto niitten väliin ja starttaamaan vai..?
-
Koitin parilla eri 103 releellä sitä eikä se lähtenyt, ne oli jostain purkaamoiden autoista.. Eli vika voi olla silti niissä. Bensapumpusta ei edelleenkään kuulunut mitään ääntä.
Miten tuo 87 ja 15 napojen yhdistäminen? Johto niitten väliin ja starttaamaan vai..?
Juuri niin. Pumppu saa silloin suoraan 'pakolla' shköä.
-
Juuri niin. Pumppu saa silloin suoraan 'pakolla' shköä.
Ei muuta vaikutusta kun kierroslukumittari rupes heilumaan 2000-2500 rpm välil..?
Missäpäin bensapumppu sijaitsee? Onko vaikee vaihtaa?
-
hakkaa jollain lankulla tankkia niin saattaa pumppu lähteä pyörimään!
-
http://youtu.be/iKTgvLWzoaM
-
No nyt toimii Volvo! Otin bensapumpun pois tankista ja kaikkii liittimii irrottelin ja heiluttelin ja sitte takasi tankkiin ja nyt kappaskappas nyt se Volvo sitte käy ! :hello:
Kiitos kaikille ja nyt vaan muuta remonttia tekemään!
-
Laita releen napojen 15 ja 87 välille jomppi, niin tiedät onko vika releessä.
Tuo sama "kikka" kerrottiin myös tuossa youtube videossa.... ::)
Mutta hyvä että toimii taas!
-
Tuo sama "kikka" kerrottiin myös tuossa youtube videossa.... ::)
Mutta hyvä että toimii taas!
Niin kerrottiin, mutta ei se tuntunut kysyjälle olevan selvää kauraa.
-
Niin kerrottiin, mutta ei se tuntunut kysyjälle olevan selvää kauraa.
Juu piti videot kattoo koneelt mut unohdin sen, puhelimel en saanu kunnol selvää siit..