Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: TVS - 16.07.2014, 18:17:54

Otsikko: 240mm jousitettu levy M90:iin, mikä?
Kirjoitti: TVS - 16.07.2014, 18:17:54
Otsikon kysymyksestä siis lähdetään liikkeelle, tehdään siis villi olettamus että saan tuon pottapyörän joskus koneistelusta takaisin ja siihen sen jälkeen käy bemarin 240mm asetelma, niin mitenkäs nyt sitten tehdään levyn kanssa kun bensakoneisen levyhän on "kova", ja kun tuo pottapyöräkään ei isommalti jousta sillain kun kaksoismassa niin milläs hiton levyllä mie tuon muuten kasaan? En äkkiseltään löytänyt aiheesta keskustelua, ja isoa nettiselailua en vielä tehnyt kun oletan jonkun tietävän vastauksen valmiiksi. Tuossa vaan juttelin että tehdään kokeeks tommonen pyörä, ja sain vastakyssärin "milläs levyllä, kun bensaversion levy on jousittamaton?" "oho, ainiin perhana!". Mieleeni hiipi joku 850 T5 levy 240mm, onko jousitettuja vaiko mitä?
Otsikko: Vs: 240mm jousitettu levy M90:iin, mikä?
Kirjoitti: 8-pätkä - 16.07.2014, 18:21:41
KL-Racing myy ainakin 240mm 6-lapaisia jousitettuja sintterilevyjä M90 boorilla. Jotkut on puhunut 850 R:n levystä, mutta mullakaan ei ole hajua että onko se jousitettu. Luulis kai siinäkin olevan jo kaksoismassavauhtis? Lankku osaa varmaan kertoa näistä tinakoneen kytkimistä ja vauhtipyöristä...
Otsikko: Vs: 240mm jousitettu levy M90:iin, mikä?
Kirjoitti: Chall - 16.07.2014, 19:28:10
eli juurikin tämä http://shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-240_740_940-med-m90-lada-fjadrad-240mm-6-puck.html (http://shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-240_740_940-med-m90-lada-fjadrad-240mm-6-puck.html)
Otsikko: Vs: 240mm jousitettu levy M90:iin, mikä?
Kirjoitti: oh850 - 16.07.2014, 19:33:48
Myös SRE:ltä saa nelilapaisen jousitetun sintterin 240mm ja m90 poorilla.
Otsikko: Vs: 240mm jousitettu levy M90:iin, mikä?
Kirjoitti: Kulmamies - 16.07.2014, 19:52:01
850 R levy ainakin on jousitettu ja 240mm. Itse asiassa kaksoismassa taisi tulla vasta V70 uuden koneen myötä -99 paikkeilla, niin mahtaisikohan kaikki 850:n 240mm levyt olla jousitettuja ???
Otsikko: Vs: 240mm jousitettu levy M90:iin, mikä?
Kirjoitti: TVS - 16.07.2014, 20:28:50
Mainittakoon, että massalevy olis ajatuksissa eli ihan käyttöautotekniikkaa ollaan tässä suunnittelemassa  :pomo:. Varsinkin jos tulee joskus kärryäki vedettyä niin voi sintteri tuhota ittesä ja asetelman ja pyörän aika hätäseen, ja tasaseks koneistetussa pottapyörässä eio varsinaisesti paljoa varaa ottaa tai anturikehä lakkaa olemasta  ;D.

Tuo T5/T5-R/R levy kävi itellä tosiaan ekana hyvänä vaihtoehtona mielessä, mutta joko selasin ylimalkaisesti tai sitten näistä jousitetun 240mm muutoksista on juttua hyvin vähän. Mutta se lie siis hyvä vaihtoehto, täytyy kahtellaki tarkemmin minkälaisia laikkoi siihe olis tarjolla, ja kun kyseessä olis ns järkibudjettiverme niin ei tarttisi olla maailman kalleinkaan.
Otsikko: Vs: 240mm jousitettu levy M90:iin, mikä?
Kirjoitti: Veksi - 16.07.2014, 23:09:58
Mulla 9,5" jousitettu massalevy niitatulla keskiöllä
Makso jotain 40e alv23%
Niittaa tahi hitsaa siihen M90 levyn keskiön
Otsikko: Vs: 240mm jousitettu levy M90:iin, mikä?
Kirjoitti: puliukk0 - 18.07.2014, 00:30:13
Mulla oli bemarin asetelma ja diesel m90 levy. Mutta oliko se 228mm vai 240mm?  :-[
Otsikko: Vs: 240mm jousitettu levy M90:iin, mikä?
Kirjoitti: j_tapio - 18.07.2014, 08:37:32
T5 ja T5R levyjä saa muistaakseni ostettua irtona, mutta R:n levyä sais vain tiskiltä pakettina asetelman kanssa.
Otsikko: Vs: 240mm jousitettu levy M90:iin, mikä?
Kirjoitti: JuHaU - 18.07.2014, 09:00:37
Mulla oli bemarin asetelma ja diesel m90 levy. Mutta oliko se 228mm vai 240mm?  :-[

Sulla on todennäköisesti -618 M3 asetelma ja 228 mm levy.
Otsikko: Vs: 240mm jousitettu levy M90:iin, mikä?
Kirjoitti: puliukk0 - 18.07.2014, 20:51:20
Sulla on todennäköisesti -618 M3 asetelma ja 228 mm levy.

Aivan siis juu, ei pitäis pähkäillä unisena. :-[  :-[
Otsikko: Vs: 240mm jousitettu levy M90:iin, mikä?
Kirjoitti: HembalanD - 05.08.2014, 11:56:48
T5 ja T5R levyjä saa muistaakseni ostettua irtona, mutta R:n levyä sais vain tiskiltä pakettina asetelman kanssa.
Oliko numeroita jollain tiedossa? Pakettia vaan löytänyt mitä selaillut noita. Tosin tuskin tuo pelkkä levy kauheasti halvempi on.
Otsikko: Vs: 240mm jousitettu levy M90:iin, mikä?
Kirjoitti: HembalanD - 05.08.2014, 13:00:18
http://www.doninmaailma.com/23253382

Tuolta löytyy sachsin levy 1862 534 031, jota tosin ei enää saa käytännössä mistään, vain pakettina 3000 950 607. ZF webcatti tarjoo noita kylläkin T5-R kytkimeksi..

Otsikko: Vs: 240mm jousitettu levy M90:iin, mikä?
Kirjoitti: Hurm0s - 18.08.2014, 23:29:39
850R:n setti oli ainakin pari vuotta sitten tällaisella numerolla Volvolta: 272218
Maksoi luokkaa 350€.
Pelkkää levyä ei ainakaan silloin saanut mistään erikseen.

Kannattaa muistaa, että T5 ja T-5R levyt on suuremmalla keskiöllä, eli joidenkin asetelmien kanssa saattaa vaatia tuon 850R:n levyn jossa on pienempi keskiö, kuten esim. -707 asetelma vaati.
Otsikko: Vs: 240mm jousitettu levy M90:iin, mikä?
Kirjoitti: HembalanD - 19.08.2014, 09:38:51
Pistin isolleen ja otin KL racingin 6 lapaisen jousitetun sintterin.

Tuo R levy varmaan olisi se massalevyvaihtoehto. Kulkenee Sacshin kytkinpaketti numerolla 3000 950 607.  KL racingilta saa myös sitä T5 levyä tällä hetkellä eli:

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/lamell-850-turbo-94-sachs-240mm.html

Muualla sitä ei taida juurikaan erikseen sitäkään saada ellei varastojäämiä ole.

Tuossa KL:n 1862428134:sessa keskiön halkaisija 151mm (kysytty)



Otsikko: Vs: 240mm jousitettu levy M90:iin, mikä?
Kirjoitti: Niksa - 19.08.2014, 11:15:10
Pelkkä R:n levy irrallisena muistaakseni jotain 250-300e ja motonetistä hain itelleni t-5/turbon kytkinlevyn joku 130e hintaa... tulee -765 asetelman kaveriks m90...