Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: msv1700 - 16.07.2014, 20:48:53
-
Heippa.
Auton oireet: Ajaessa täristää/vemputtaa rattia puolelta toiselle. Vatkutus alkaa ja loppuu hieman miten sattuu. Töyssy tiessä ja taas vatkaa, toinen töyssy ja vatkaus sattaa loppua. Risteyksistä lähdettäessä saattaa myös, pyörien ollessa kääntyneinä, nylkyttää rattia.
Auton ollessa paikallaan ja kun etupyörästä heiluttaa tuntuu joku vaimea kolahdus/tärähdys, minkä huomaa kun samalla pitää etujoustintuesta kiinni. Mikäli tunkkaan hiemankin autoa ylös, ei tunnu mitään. Kaikki klonksahtelut on silloin poissa.
Korjaukset: uudet renkaat, pyörät tasapainotettu, etupyörän laakerit, etuiskarit, jarrulevyt, jarrupalat, sekä jarrut herkistelty/putsattu. Raidetangon päät ja alapallonivenet on ehjät /välyksettömät.
Voisiko olla että, iskarin kääntölaakeri on väljä, tosin korjaamo, joka vaihtoi etuiskarit, sanoi niiden olevan kunnossa? Mitä osia vaihtaisin seuraavaksi? (toivottavasti en autoa) :-[
-
mitenkäs noi alatukivarren helat varsinki ne takinmaiset siis edessä
-
Mulla on ollu 940 ja 960 samoja oireita vikaa en ole löytänyt, mutta oletan olevan itse tehostajassa. Ajan myötä on vähentynyt.
-
960 ja s/v90 95 - 98 on alatukivarren rakenne on aivan erilainen kuin 940 ja 960 91-94. alatukivaren taka hela tuppaa meneen pehmeeks tai murtuu ja on sen jälkeen V mäinen ajaa
-
Onko raidetangon päät kondiksessa? Tai onko ohjausvaihde irti rungosta?
-
No niin. Nyt on autoa ravisteltu ja väännelty kaverin avustuksella. Emme kylläkään löytäneet väljää mistään. Täristys aavistuksen pieneni kun heitettiin pölykapselit pois. Olihan niistä jo kiinnikkeitäkin hävinnyt, joten ehkä siinä syy. Ainoa hieman pehmeämpi pusla löytyi takaa kuskinpuolen ylätukivarresta, tosin sekään ei mikään väljä ollut.
Sitten se ikävämpi uutinen: Käännellessäni volvoa pihamaalla, peruutin ja kääntäessäni osuin auton etukulmalla ulkorakennuksen tiiliseinään. Tuloksena kurttuinen lokari, naarmuinen puskuri, irronnut maski,ja rikkoutunut etuvilkku sekä ajovalo umpio. Eli nyt on hajalla niin volvo kuin kuskikin... :'(
tuossa tulos http://aijaa.com/I2JA7M
Parin viikon päästä alkaa kesäloma ja saattaa olla että vaihtuu auto, koska en enää jaksa alkaa tuota korjaamaan enempää... :-[
-
Entäs se kallistuksenvakaajan tanko, onko sen puslat kunnossa? Kerran olet nuo kaikki alapään osat vaihtanut, niin ei jäljelle ei varmaan jää kuin iskarin yläpään laakeri.
Elä hyvä mies ainakaan noin hyvää autoa hävitä. Kuntoon vaan ja ajua!