Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: RAUTANEITO - 22.07.2014, 14:49:50
-
Morjes!
Onkos minkäänlaisia eroja XC70 D5 2010 moottorissa verrattuna XC70 D5 2013?
Tuosta -10 mallin volvosta kone pitäisi vaihtaa ja ruotsista löytyisi -13 mallin kone mutta pitäs tietää käykö suoraan?
Vai tietääkö joku mistä suomesta saisi käypäsen koneen XC70 D5 2010 aatoon?
-
Eri moottorit. Sulla on 185hv yhden ahtimen kone, tuo on kahden ahtimen 215hv. Kumpikin on D5, mutta eri moottorit, eri sukupolvea.
-
Eri moottorit. Sulla on 185hv yhden ahtimen kone, tuo on kahden ahtimen 215hv. Kumpikin on D5, mutta eri moottorit, eri sukupolvea.
2010 vuosimalliin taisi tulla tuplaturbo kone?
-
Niin olis hyvä tietää valmistuskuukausi vielä...
-
Ihan mielenkiinnosta utelen... mutta mitä vanhalle koneelle tapahtui?
Morjes!
Onkos minkäänlaisia eroja XC70 D5 2010 moottorissa verrattuna XC70 D5 2013?
Tuosta -10 mallin volvosta kone pitäisi vaihtaa ja ruotsista löytyisi -13 mallin kone mutta pitäs tietää käykö suoraan?
Vai tietääkö joku mistä suomesta saisi käypäsen koneen XC70 D5 2010 aatoon?
-
Mulla on 6/2009 valmistunut ja on jo tuplaturbo eli 205 heponen.
Volvo vaihtaa vuosimalliaan muistaakseni jo huhti-toukokuussa. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Ihan mielenkiinnosta, tuliko millainen vaurio moottoriin jos pitää vaihtaa? Omastanihan vaihdettiin 85 tkm ajettuna.
-
Seuraavan vuosimallin hinnastot taitaa usein tulla touko-kesäkuun tienoilla ja ensimmäiset toimitetaan asiakkaille elo-syyskuussa? Mutta se ei tarkoita sitä, että moottorit vaihtuisi saman kellon mukaan...
-
Ihan mielenkiinnosta utelen... mutta mitä vanhalle koneelle tapahtui?
kävi tämmösesti.. moniurahihna katkes jonka jälkee se vietiin huoltoon, hihnan vaihdon jälkeen n.25km ajettua jako hyppäs ajossa ja kierrokset nous ja sammui. sinisessä tutkivat ja sano että venttiilit ja männät sökönä ja myös kampiakseli saattaa olla vääntyny.
E: meinas unohtua että sinisessä tutkinneet sillä kameralla että männässä jälkiä ja epäilivät sen kampiakseli vääntynneen eekä ees oo konetta avanneet..
-
kävi tämmösesti.. moniurahihna katkes jonka jälkee se vietiin huoltoon, hihnan vaihdon jälkeen n.25km ajettua jako hyppäs ajossa ja kierrokset nous ja sammui. sinisessä tutkivat ja sano että venttiilit ja männät sökönä ja myös kampiakseli saattaa olla vääntyny.
Eli oli mennyt moniurahihnan palasia jakohihnan puolelle, josta johtui että jako meni sekaisin.
-
Eli oli mennyt moniurahihnan palasia jakohihnan puolelle, josta johtui että jako meni sekaisin.
liekkö sitte alapuolelta menny ku siinä on se koppa..
-
liekkö sitte alapuolelta menny ku siinä on se koppa..
Valitettavan usein ei ymmärretä tarkistaa apulaitehihnaa, kääntörullia ja laturin vapaakytkintä. Kun apulaitehihna alkaa rispaantua, niin hihnan narua alkaa mennä esim kampiakselin juureen ja siitä jakohihnan alle. Tarpeeksi kun menee, niin jakohihna alkaa olla tiukassa. Yleensä siitä murtuu kiristimen kiinnitystappi moottorin lohkosta. Samantien hihna onkin ihan löysä ja jako sekoaa. Vaihtomoottorilla nuo sitten yleensä korjataan. Lähetin yv:n vaihtomoottorista.
-
kävi tämmösesti.. moniurahihna katkes jonka jälkee se vietiin huoltoon, hihnan vaihdon jälkeen n.25km ajettua jako hyppäs ajossa ja kierrokset nous ja sammui. sinisessä tutkivat ja sano että venttiilit ja männät sökönä ja myös kampiakseli saattaa olla vääntyny.
E: meinas unohtua että sinisessä tutkinneet sillä kameralla että männässä jälkiä ja epäilivät sen kampiakseli vääntynneen eekä ees oo konetta avanneet..
Tuli mieleen muutama kysymys:
1. Millä kokonaiskilometrimäärällä ko tapahtuma iski.
2. Milloin ja missä kilometrimäärissä apulaitehihnoja ja jakopään hihnaa hiluineen on vaihdeltu viimeksi?
3. Onko Volvo / tuon apulaitehihnanvaihdon tehnyt yritys ehdotellut minkäänlaista vastaantuloa asiassa?
tuo D5244T10 moottori oli vm 2010 ja 2011 mallivuosilla käytössä eli tuotannossa jostakin 2009 kesä - 2010-kesäkuu. Softaa lukuunottamatta D3AWD on sama kone.