Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: s.h - 22.07.2014, 16:26:41
-
Tänään alkoi tekemään tällaista että saattaa n. vartin ajon jälkeen ilmastonti sammua itsekseen ja ei meinaa mennä takaisin päälle ennen kuin laittaa ac napista hetkeksi kiinni ja kokeilee myöhemmin uudestaan. Ja välillä menee käyntiin siten että moottorin kierrokset käy alempana ja sitten lähtee ilman normaalia naksaus ääntä päälle. Mutta sitten kun antaa olla pidempään pois ja laittaa takaisin niin sitten toimii taas normaalisti. Ilmastoinnin kenno on vaihdettu viime talvena sekä lisätty aineet eli ei kai niistä pitäisi olla kiinni? Pidän yleensä asetukset siten että lämpötila on lo ja puhallus tuulilasiin ja keskisuuttimista koska mielestäni viilenee parhaiten sillä toisin kuin automaatti asennolla.
Autona siis Volvo S40 2.4 2006
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=163.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=163.0)
Olen tuota samaa vastausta tarjonnut tänä kesänä jo vaikka kuinka moneen tapaukseen :D
Yhden -05 S40:n ilmastoinnista korjasin samanlaisen vian tuolla säätötoimenpiteellä.
-
Vaikuttaa sen verta monimutkaiselta etten ite arvaa ko. hommaan ryhtyä. Mitä ne mahtaisi velottaa korjaamolla tuosta säätämisestä?
-
Tuossa 2,4 mallissa on kompura niin hyvässä paikassa, että yli 100€ en maksaisi missään nimessä.
Rengas ja sisälokari vaan pois, niin kompura on siinä ihan tarjottimella. Aikaa kuluu noin 0,5h, jos tietää mitä tekee.
-
Onko tuo oire sitten todennäköisimmin se magneettikytkimen välys? Kysyn sitten siitä kustannusarviota kun auto pitää muutenkin viedä huoltoon sitten samalla. Jos jollakin tietoa paljon keskimäärin maksaa tuon korjaus?
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=163.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=163.0)
Olen tuota samaa vastausta tarjonnut tänä kesänä jo vaikka kuinka moneen tapaukseen :D
Yhden -05 S40:n ilmastoinnista korjasin samanlaisen vian tuolla säätötoimenpiteellä.
Itse mittaan tuon välyksen aina katuharjan varrella, se on sopiva mitta.
-
Onko tuo oire sitten todennäköisimmin se magneettikytkimen välys? Kysyn sitten siitä kustannusarviota kun auto pitää muutenkin viedä huoltoon sitten samalla. Jos jollakin tietoa paljon keskimäärin maksaa tuon korjaus?
Kyllä se on tuo välys. Itsellä juuri huollettu ilmastointi, silti oli sama vika että ilmastoinnista tuntui loppuvan paukut täysin 10-15 minuutin ajon jälkeen. Kompuran magneettikytkimen välyksen säädön jälkeen toimii hienosti.
Reilun tunnin homma se oli pajalla, tuntitaksasta riippuu mitä se maksaa.