Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: uustalo - 22.07.2014, 17:06:28

Otsikko: 850 paine asetelman sovitus apua.
Kirjoitti: uustalo - 22.07.2014, 17:06:28
auto on t5r johon tarkoitus olisi laittaa Paineasetelma Sachs  88 3082 999707, ja ärrä volvon levyllä. koitin hieman sovitella tuota asetelmaa vauhti pyörään mikä on siis t5 volvosta, ongelma on seuraavanlainen että kahden ohjain tapin kohdalla ne eivät ihan osu kohdakkaien asetelman reikien kanssa .mutta on siis ihan millista tai kahdesta kiinni, että onko mahdollista paineaselmasta suurentaa näitä kahta ohjain tapin reikää? vai pitääkö koko asetelmaa hieman kääntää ja tehdä sitten kaikkien pulttien ja ohjain tappien reijät uuteen paikkaan?

Otsikko: Vs: 850 paine asetelman sovitus apua.
Kirjoitti: uustalo - 23.07.2014, 17:29:51
ei kellään tietoa??
Otsikko: Vs: 850 paine asetelman sovitus apua.
Kirjoitti: Makru - 24.07.2014, 21:22:06
Ei nyt varsinaista tietoa, mutta tämmönen http://www.doninmaailma.com/23253382 (http://www.doninmaailma.com/23253382)
Otsikko: Vs: 850 paine asetelman sovitus apua.
Kirjoitti: uustalo - 25.07.2014, 11:25:47
jep, saman luin, siinä on tehty uudet reijät .
Otsikko: Vs: 850 paine asetelman sovitus apua.
Kirjoitti: Hurm0s - 18.08.2014, 23:20:54
Mulla oli -707 SRE, 850:n kova vauhtipyörä ja 850R massalevy.

Asetelma oli upotettu 0,85mm vauhtipyörään, sillä 850R levy vaatii tuon, jotta asetelman puristusvoima on optimi.
Vauhtipyörään laitettiin koneistamolla uusi jako kohdistustapeille ja asetelman pultinreikiä vaan suurennettiin vähän jottei tarvinnut tehdä uutta pulttijakoa vauhtipyörään. Lopuksi koko paketti tietenkin tasapainotettiin yhdessä.
Tuo työ ei koneistamolla maksanut kovinkaan paljoa.

Lisäksi tuli huomattua, että ne alkuperäiset vauhtipyörän kiinnityspultit ei sovi tuon kytkimen kanssa, kannat otti levyyn kiinni. Ratkaisu oli automaatin vetolevyn pultit, niissä on matalampi kanta.