Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Luisulaiva - 23.07.2014, 14:35:58
-
Suunnittelen että laittaisin b200f:n koneen b200et:n tiilikeulakoriin. Käyttäisin siis b200f koneessa et:n moottorinohjausta ja turboa. Miten on noiden pursistussuhteiden kanssa? Eikös 200f:ssä ole tasaiset männät ja et:ssä kolot? Eli siis et:ssä on matalempi puristussuhde? Onko tästä haittaa? Ja miten sitten kankien paksuus? Onko tuossa b200f:ssä paksummat kanget valmiina kun on vm 90 autosta?
-
Pattimännät, tod näk heikot veivit.
Männät ET koneesta B200 lohkoon (kyseenalaista suorilteen) tai unohtaa koko homma.
-
Ei siellä f-koneessakaan yli kympin ruttuja ole. Hyvin se menee ahdettuna, viimeistään viinalla...
En tosin lähtisi tekemään Motronicilla, jos LH on b200f:n kaverina valmiiksi. Turbon purkit ja sumut jostain ja teet niillä. Johtosarjaan täytyy tehdä pieni muutos tässä tapauksessa suuttimien johdotukseen, vaparissa on korkeaohmiset suuttimet ja turbossa matalaohmiset. Johtosarjaan täytyy siis lisätä etuvastukset.
-
B200F = 10:1
B200ET = 8.5:1
Säädettävällä ohjauksella/lastulla. Motronicilla/LH en lähtisi ellei joku aja siihen autoon yksilöityä ohjelmaa.
-
tehtiin kaverille kyseinen muutos talvipulkka 740:iin.
vahvat kanget iha mielenrauhaks, eikä kone mielellää sais nakutella. eli bensaa lisää (isommat suuttimet tai p.a. ratkasuks b.painetta, nii ja aineeks 98 tai 98+e85 blandis) siinä autossa tais olla ahdot jossain 1bar tietämillä tai vähä alle...niin joo ja sitte säädettiin sitä motronicissa olevaa "höpöruuvia" semmoseen kohtaan että pelas parhaiten.
olis ollu vielä parempi sopivilla suuttimilla ja edes lastutetulla boksilla sekä laajakaistalambda, mut talvipiiskaan kelpas kaverille ilmanki noita.