Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Denso - 25.07.2014, 00:09:40

Otsikko: 940 hammastangon tunnistus.
Kirjoitti: Denso - 25.07.2014, 00:09:40
Eli raidetankoa pitäs vaihtaa, mut sinisellä tarjosivat 3 vaihtoehtoa.
Mistä tunnistaa valmistaja, mitään merkintöjä en hammastangosta löytäny.
Auto on 940 turbokartano b230fk ja vm 96.
Otsikko: Vs: 940 hammastangon tunnistus.
Kirjoitti: tarmo - 25.07.2014, 12:20:29
Onx niissä jotain erojakin:-D kaikki mitä itsellä on vastaan tullu ovat näyttäneet samoilta kamppeilta.
 Itte heitin samaiseen vehkeesen vuotta vanhempaan -86 740 tangon ja hyvin on pelannu.
Otsikko: Vs: 940 hammastangon tunnistus.
Kirjoitti: Huikkoster - 25.07.2014, 12:27:25
Onhan niitä ainakin cam ja zf., kolmatta en osaa sanoa. Noissa on suojakumit keskenään erilaiset ja niistä tunnistaa.
Otsikko: Vs: 940 hammastangon tunnistus.
Kirjoitti: Denso - 25.07.2014, 12:29:32
Onhan niitä ainakin cam ja zf., kolmatta en osaa sanoa. Noissa kahdessa on suojakumit keskenään erilaiset ja niistä tunnistaa.
Mitäs eroja niis kumeissa sitte on?
Otsikko: Vs: 940 hammastangon tunnistus.
Kirjoitti: Huikkoster - 25.07.2014, 12:31:57
http://m.motonet.fi/fi/tuote/172006?ajoneuvo=658&vuosimalli=1995

Tuollainen holkki johon suojakimi kiinnitetään. Toinen malli kiristyy suoraan akselille
Otsikko: Vs: 940 hammastangon tunnistus.
Kirjoitti: Denso - 25.07.2014, 12:37:26
Eli miun vehkeessä on cam, kun suojakumi on suoraan tankoon kiristyvä.
Kiitän avusta.
Otsikko: Vs: 940 hammastangon tunnistus.
Kirjoitti: sfrhkki - 25.07.2014, 13:46:10
Niin on se minusta laadukkain vielä: KOYO made in Japan.
Sen tilalle ei käy letkuiltaan suoraan ZF, CAM, eikä TWR.
Letkulähdot on banjopultiltaan samat, mutta järjestys eri. Ainakin ZF:ssä. :2funny:

_sfr-
Otsikko: Vs: 940 hammastangon tunnistus.
Kirjoitti: sfrhkki - 25.07.2014, 13:49:28
Vielä:
Minusta myös tässä KOYO:ssa kiristyy suojakumi suoraan ohjausvarteen ( =aksiaalinivel) ... Olisko se 15 mm:n tanko.

_sfr-
Otsikko: Vs: 940 hammastangon tunnistus.
Kirjoitti: HammerDown - 06.09.2020, 17:50:48
Mitenkäs varmistetaan '98 Classicin hammastangon malli? Osais tilluuttaa uudet rt. sisäpäät.

Ainoa tapa narauttaa auki ja mitata kierteen koko?
Otsikko: Vs: 940 hammastangon tunnistus.
Kirjoitti: puliukk0 - 08.09.2020, 20:20:28
Mitenkäs varmistetaan '98 Classicin hammastangon malli? Osais tilluuttaa uudet rt. sisäpäät.

Ainoa tapa narauttaa auki ja mitata kierteen koko?

Katso tyyppikilvestä mikä numero, numeron perusteella näkee mikä autoon asennettu. Mutta 98 malleissa en ole nähnyt (itse) mitään muutakuin TRW:n tankoja.
Otsikko: Vs: 940 hammastangon tunnistus.
Kirjoitti: HammerDown - 17.09.2020, 14:07:40
Katso tyyppikilvestä mikä numero, numeron perusteella näkee mikä autoon asennettu. Mutta 98 malleissa en ole nähnyt (itse) mitään muutakuin TRW:n tankoja.

TRW:hän siellä majaili kuten odottaa saattoi, eikä raidetangonpäät aiheuttaneet tällä kertaa toimenpiteitä.

Mutta vastaisen varalle, onko vain ZF:ssä 16 mm kierre ja muissa 14 mm? Eivät tiskillä asiaa tiedustellessa osanneet oikein sanoa, eikä nuo Motonetin tuotetiedotkaan ihan selvimmästä päästä ole.