Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Denso - 25.07.2014, 00:09:40
-
Eli raidetankoa pitäs vaihtaa, mut sinisellä tarjosivat 3 vaihtoehtoa.
Mistä tunnistaa valmistaja, mitään merkintöjä en hammastangosta löytäny.
Auto on 940 turbokartano b230fk ja vm 96.
-
Onx niissä jotain erojakin:-D kaikki mitä itsellä on vastaan tullu ovat näyttäneet samoilta kamppeilta.
Itte heitin samaiseen vehkeesen vuotta vanhempaan -86 740 tangon ja hyvin on pelannu.
-
Onhan niitä ainakin cam ja zf., kolmatta en osaa sanoa. Noissa on suojakumit keskenään erilaiset ja niistä tunnistaa.
-
Onhan niitä ainakin cam ja zf., kolmatta en osaa sanoa. Noissa kahdessa on suojakumit keskenään erilaiset ja niistä tunnistaa.
Mitäs eroja niis kumeissa sitte on?
-
http://m.motonet.fi/fi/tuote/172006?ajoneuvo=658&vuosimalli=1995
Tuollainen holkki johon suojakimi kiinnitetään. Toinen malli kiristyy suoraan akselille
-
Eli miun vehkeessä on cam, kun suojakumi on suoraan tankoon kiristyvä.
Kiitän avusta.
-
Niin on se minusta laadukkain vielä: KOYO made in Japan.
Sen tilalle ei käy letkuiltaan suoraan ZF, CAM, eikä TWR.
Letkulähdot on banjopultiltaan samat, mutta järjestys eri. Ainakin ZF:ssä. :2funny:
_sfr-
-
Vielä:
Minusta myös tässä KOYO:ssa kiristyy suojakumi suoraan ohjausvarteen ( =aksiaalinivel) ... Olisko se 15 mm:n tanko.
_sfr-
-
Mitenkäs varmistetaan '98 Classicin hammastangon malli? Osais tilluuttaa uudet rt. sisäpäät.
Ainoa tapa narauttaa auki ja mitata kierteen koko?
-
Mitenkäs varmistetaan '98 Classicin hammastangon malli? Osais tilluuttaa uudet rt. sisäpäät.
Ainoa tapa narauttaa auki ja mitata kierteen koko?
Katso tyyppikilvestä mikä numero, numeron perusteella näkee mikä autoon asennettu. Mutta 98 malleissa en ole nähnyt (itse) mitään muutakuin TRW:n tankoja.
-
Katso tyyppikilvestä mikä numero, numeron perusteella näkee mikä autoon asennettu. Mutta 98 malleissa en ole nähnyt (itse) mitään muutakuin TRW:n tankoja.
TRW:hän siellä majaili kuten odottaa saattoi, eikä raidetangonpäät aiheuttaneet tällä kertaa toimenpiteitä.
Mutta vastaisen varalle, onko vain ZF:ssä 16 mm kierre ja muissa 14 mm? Eivät tiskillä asiaa tiedustellessa osanneet oikein sanoa, eikä nuo Motonetin tuotetiedotkaan ihan selvimmästä päästä ole.