Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: warkka - 28.07.2014, 13:45:12
-
Eiköhän tähänkin ongelmaan vois alkaa paneutumaan, kun ei autolle ostajiakaan tunnu olevan :-\
Välillä auto tuntuu siltä 110 heppaselta välillä tyyliin 80-90 heppaselta.
Tossa yks päivä vetelin kilometrin verran lusikka lattiassa 5 vaihteella eikä mennyt 160km/h kovempaa mittariin.
Pikkasen pukkas "mitä v*ttua" fiilistä >:(
Sillon kun löytyy vetoja niin samassa tilanteessa pääsis sen abaut 190-195km/h.
Laskin nopeuden takasin 100km/h ja kiihytin kaasupoljinta nopeasti pumppaamalla edestakasin, pääsinkin jopa 175km/h ???
Auto siis tuntuu lähinnä vaan siltä että en painais sitä kaasua muka pohjaan vaikka painaisinkin.
Jos ois sähkönen kaasupoljin, syyttäisin sitä :D
Töksähtää ehkä kerran tai kaksi kun vaikkapa esim 50 vauhista kelaat vauhdin 150km/h tietämille, ei kyllä aina tätäkään.
Ei rötää, eikä juurikaan tuntus/kuulostais booaavankaan.
Moottorijarrutteluissa paukuttelee putkeen ja välillä kerran tai kaks melkeempä räjähtää putkessa pikku paukuttelujen lisäksi.
Tyhjäkäynti suht tasanen lukuunottamatta yhen pytyn sytytyksen epäsäännöllistä pätkimistä, tai siis siltä kuulostais ja toi kiihytyksissä välillä töksähtely ois aikalail yhteyksisä tähän.
Autolla ajettu vakioilmanputsarilla ja pakoputkistolla(kun tuli mulle)-->
Vapari kartioputsarilla ja vakioputkistolla jonkin aikaa-->
Vapariputsari ja suora putki takapöntön tilalla jonkin aikaa-->
Vapariputsari+suora putki katin tilalla+suora putki takapöntön tilalla jonki aikaa-->
Katti takasin putkeen, hetki ajoo-->
Myös vakioputsari takaisin, nykynen tilanne.
Ja ongelma pysyny samana noidenkin aikana ja pysyy vieläkin.
Tuo vain 160:iä pääseminen tässä 1tkm sisällä oli tosin kyllä riman alitus.
On max 30tkm ajettu jakajan hilppeillä, tulpilla maks 7tkm, uudella bensasuotimella maks 5tkm,
uusilla tulpanpiuhoilla max 3tkm. Tulpat ne boschilaiset pitkät.
Putsattu pehmeellä kupariharjalla lambda karstoista, ei vaikutusta yhtään.
Vikakoodiksikaan ei anna kun 3-1-1 eli nopeusmittarin liittyvä. Nollasin ja kävin veättelemässä, ei vikakoodeja.
98:lla ajelen ja sillon tällön v-poweriakin.
Öljyä vetää sen 1-2½ desiä/500km vähän ajotavoista riippuu, ei nyt pitäis 264tkm ajettu olla vielä "valmis" ???
Mitään visioita kellään?
-
lamda tullu tiesä päähän.
-
Tuo lambda olis kyllä hyvä veikkaus....itellä kans paukutteli putkeen ku se oli rikki
-
Motonetistä lambdaa jokunen viikko sitten kyselinkin. Mutta silloin en muistanu onko kolme vai kaksi piuhaa menemässä lambdalle.
Kolme sinne meneekin, niinku motonetistä saatavissakin.
Siellä oli kaksi vaihtoehtoo joku halvempi "tarvike" ja sitte joku suht "hyvän.." hintainen "merkki" lambda.
Ite skippaisin tuon tarvikkeen, mutta mites? Onko kokemuksia? Nyt ei kumminkaan etsitä mitään sellasta "auton myynti osaa".
Vaan ihan että kestäiskin jtn, vaikkakin kyseessä onkin vain relluvolvo niin ei viiti ihan kaikessa pihistää :D
-
otat sen paremman ja vanhasta liitin ja yhdistät johdot mukanatulevilla puristusliittimillä.
-
Eiköhän tota parempaa tiliä ootelessa ajella tovi vielä nuin, tai kokeillaan/korvataan kun keritään kaverin varaosa-autosta ilmaseksi käytettyä lambdaa.
Bensapumppu kuulostais "vinkuvan". Voi per*ele jos seki on menossa jossaan vaiheessa.
Sitä ku mieluuummin tuhlais kaiken muun rahanmenon ohella rahat tuoho 245:seen ja 460:llä lähinnä vaan ajais.
-
bensa pumppu tosiaan voisi olla suurempi syyllinen tohon puututmiseen kun lambda antaa kuitenkin koodia kun alkaa mennä...