Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: tomimikael - 29.07.2014, 11:58:08
-
Eli -98 classiic b230ft+aw alkoi tekemään kummia.
Auto toimii alipainealueella ihan normaalisti. Mutta heti kun mennään ahtojen puolelle, loppuu kiihtyminen kun seinään. Ahtopaineet kyllä nousee sinne piirun alle baariin, mihin ne on kellolla säädetty.
Oudointa on että samassa suhteessa kun ahdot nousee, kuuluu kojelaudan takaa suurinpiirtein keskisuulakkeiden kohdilta, tulipellin syvyyden tienoilta suhina..
Ekaksi tuli mieleen että teollisuuspainemittarin haara olisi irti, mutta molemmat painemittarit toimii, ja ei vuoda. Lämppärille tulee 3 ohutta paineletkua, ja ne on silmämääräisesti ehjiä.
Konehuoneesta ei mitään ole mielestäni halki/rikki/irti.
??? ???
Ainiin ja lämppärin hanakin toimii, lykkää kuumaa ja kylmää ihan miten nupikasta tilaa.
-
DB löysällä? Vaikka en sitä ehkä suhinaksi kuvailisikaan. Käykö kone ahdoillakin kuitenkin siististi vai alkaako pätkimään?
-
Db om tiukasti kiinni kuten myös hukkiksen tanko. Voi perseensuti, alkaa ideat loppua. Konehuoneesta kun kaasuttelee, ei mitään huomaa.
-
Imm ja ahtimen välissä oleva letku menee lyttyyn? Ei taida näkyä jos paikallaan polkee?
-
Lämppärin alipainekelloilla raju ilmavuoto? Pääsee näkemään kun ottaa kuskin potkumuovin pois.
-
Tulppaa imusarjalta lämppärin alipaine lähtö ja kokeile häviääkö ääni :)
-
Lämppärin alipainekelloilla raju ilmavuoto? Pääsee näkemään kun ottaa kuskin potkumuovin pois.
Tuonne ei pitäisi päästä painetta, koska siitä imusarjalta tulevassa putkessa on takaiskuventtiili. Tietysti se voi vuotaa ja sitä kautta painettaa pääsee väärään paikkaan.
Helppo testata. Nykäisee sen putken irti imusarjasta ja tulppaa sen imusarjan nipan. Jos tuhina loppuu, pitää löytää vuotava paikka sieltä kojelaudan alta ja vaihtaa se konehuoneen takaiskuventtiili.
-
Ei auttanut letkun irroitus ja lähdön tulppaus.
Laitan illalla videopätkän kabiinin tapahtumista.
Bybass purettu ja kalvo ehjäksi todettu. Cooleri on alumiinia ja kaikki liitokset kiristetty.
-
http://vid770.photobucket.com/albums/xx346/tomimikael/2014-07-30_15-41-21_2771_zpsebdc8c71.mp4
No toi video meni ihan reisille..
Mutta ahdoille kun menee, ei kierroksia tule millään ja auto hiipuu.
-
http://vid770.photobucket.com/albums/xx346/tomimikael/2014-07-30_15-41-21_2771_zpsebdc8c71.mp4
No toi video meni ihan reisille..
Mutta ahdoille kun menee, ei kierroksia tule millään ja auto hiipuu.
Katsomalla tuota videota, niin ahtovuoto tulee vahvaksi vaihtoehdoksi. Mitä sopat sanovat tuossa tilanteessa? (olihan sinulla laajakaista?).
-
Pakoputki tahi katti tukossa ?
-
Mikä tässä oli ongelma? löytykö vika?
-
Mikä tässä oli ongelma? löytykö vika?
Auto on seisonut viikon tossa pihassa, tuskin on itsekseen korjaantunut. ELK
Liian kuuma auton rassaukseen, ajellut vaan h-d:llä. Kai sitä pitää ruveta katteleen, syksy tulee kun kalenterista tarkistin.
Eli ahtovuoto nyt on kai poissuljettu, kun imusarjan kabiiniin tuleva lähtö tulpattuna tekee samaa ja ahtopaineet kumminkin pysyy tapissaan.
Oon tässä futsinut että mites toi kipinä, jos ei jaksa enää ahdoilla muodostua? Puola?
-
Kokeile toisella puolalla :) multa löytyy turbo ysin toimivana käytöstä poistrttu puola testaukseen
-
Nolona tunnustan vuodon ahtoputkessa.. :-[ Lämmityselementin haarassa oli reikä.
-
Hyvä että selvis.
-
Nolona tunnustan vuodon ahtoputkessa.. :-[ Lämmityselementin haarassa oli reikä.
Ei tuossa mitään noloa ole! Minä sain vetokoukun ja sinä sait ehjän putken! :hello:
Molemmat tyytyväisiä! :)
-
Ahtoputkessa vai lämmityselementin tykönä? Mulla ainakin lämmitysasia on imuputkessa, ja sehän on yleinen vika. Mutta tuo oireilu viittais ahtovuotoon?