Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: lassii - 02.05.2011, 09:02:37
-
Perheeseen siis hankittiin tuollanen 250tkm ajettu farkku. Kyselinkin jo joskus tuosta ratista, siinä tosiaan on väljää puoleen ja toiseen.
Onko siis kyseessä tämä FAQ asia:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=299.0
Miten tuollanen todetaan?
Entäpä vaihteisto, pakille kun laittaa niin välillä rusahtaa ikävästi, onko kytkin menossa vai pääseekö ihan siirtäjien puslien vaihdolla jos ovat kuluneet?
Muita "ominaisuuksia" ei ole vielä tullut eteen ::)
-
Jos väljä ei ole ohjauksen nivelissä niin tuo on hyvin toden näköinen.
Itse en ole koskaan ollut katsomassa ko. akseli mutta uskoisin sen paljastuvan ihan irrottamalla rattiakselin muovit, siis se holkki onko hitsit pettänyt vai ei.
-
Juu, auto on juur kats eikä väljää löytyny nivelistä, tarvii tutkia tuo asia. Vissiin helposti havaittavissa tuo asia?
-
Juu, auto on juur kats eikä väljää löytyny nivelistä, tarvii tutkia tuo asia. Vissiin helposti havaittavissa tuo asia?
en tuohon osaa vastata mutta heitän arvion että akseli ei liiku vaikka holkki heiluisikin...
-
Täytyy tutkia.
Mites tuo vaihteisto?
-
Kytkin ei ehke irrota kunnolla...
-
Onko tää sellasella ns. salpalukkopakilla (pitää nostaa nupin alla olevaa rengasta ylöspäin) varustetulla vaihteistolla? Itellä kans samanlainen ongelma tossa S40:ssä, helpottaa vähän ku lyö eka ykkösen silmään ja kytkintä nostamatta laittaa sen jälkeen pakille. Tiiä sit onko noi puslat menossa...