Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: wh - 02.05.2011, 09:15:42
-
elikkäs siis auto on lastutettu, mutta nostaa ahdot nopeasti 2.0bar ja sen jälkeen tiputtaa 1,7bar kun kiihdyttää kolmonen päällä ja lähtee n.1800rpm ja siitä eteen päin, isoilla kierroksilla ahdot enää noin 1,2-1,3bar. automaatti puolella kiihdyttäessä 1,3-1,5 bar.. onkohan mikä vialla, ei ole ahto vuotoa vaan joku viisaampi arvuutteli että siivet olisivat jumissa kun kerta on geometrinen turbo, eli mitä on tehtävissä ja mitä itse luulisitte olevan vialla?? :idiot2: :facepalm:
-
Tuskin ne kovin jumissa on ku nuin heiluu. Mitkäs ahot tossa kuuluu lastutettuna olla? 1.7 kuulostaa ihan hyvältä ja toki ne tippuu varmaan ku tulee jenkaa ku on pikku turbo ja vastapainetta rupee oleen...
-
lastutuksen jälkeen oli 2200rpm jälkeen 4000rpm asti 2,0bar ahtoja, mutta nyt pomppii aivan hulvattomasti..
-
Itselläni levisi oma ahdin pari viikkoa sitten ihan paskaksi... nyt odotan kuumeisesti uutta viri ahdinta fin-turbon pojilta...... ;) Kenenkä tekemä softa, kerran ahdatuttaa noin paljon?? Vakio ahdinta on minusta turha kiusata yli 1,5bar ainakaan tasaisella, mutta itse ainakin vakio ahtimella huomasin että toi alle 2bar tuntuu ainakin vakio ahtimelle ihan "normaalille", kiihdytyksessä automaattilaatikolle... ...käytä ahtoletkua irti niin näet että onko putkistossa öljyä... ...tietää saman tien jos on runsaasti, niin ahdiin alkaa puhallella viimeisiään...
-
Itselläni levisi oma ahdin pari viikkoa sitten ihan paskaksi... nyt odotan kuumeisesti uutta viri ahdinta fin-turbon pojilta...... ;) Kenenkä tekemä softa, kerran ahdatuttaa noin paljon?? Vakio ahdinta on minusta turha kiusata yli 1,5bar ainakaan tasaisella, mutta itse ainakin vakio ahtimella huomasin että toi alle 2bar tuntuu ainakin vakio ahtimelle ihan "normaalille", kiihdytyksessä automaattilaatikolle... ...käytä ahtoletkua irti niin näet että onko putkistossa öljyä... ...tietää saman tien jos on runsaasti, niin ahdiin alkaa puhallella viimeisiään...
eihän se nyt paljoa loppu peleissä ole, vakiona 1,3bar ja piikki 1,5bar. autotalo Debilin softa on sisässä ja kyllä se noilla ahdoilla toimi ihan mukavasti, on muuten turbon jälkeen 3" putkisto perälle asti. ja hiukkassuodatin poistettu.
Minkä turbon olet tilannut ja millä teho tavotteilla ? ajattelitko että tomaatti kestää enempi potkua ?
-
eihän se nyt paljoa loppu peleissä ole, vakiona 1,3bar ja piikki 1,5bar. autotalo Debilin softa on sisässä ja kyllä se noilla ahdoilla toimi ihan mukavasti, on muuten turbon jälkeen 3" putkisto perälle asti. ja hiukkassuodatin poistettu.
Minkä turbon olet tilannut ja millä teho tavotteilla ? ajattelitko että tomaatti kestää enempi potkua ?
[/quote]
Tavoite olisi ottaa kaikki vaan pihalle mitä löytyy... ;) vääntöjä ainoastaan rajoitan... ens viikolla pitäisi olla ahdin valmiina pajalta... sisuskalut olivat aivan tohjona... ...pesät ehjät, mutta sinne tulee niin isot hyrrät kuin vaan mahtuu... ;) uus kello tulee samalla... Pitää sitten kirjoitella ja ilmoitella lisää kun saa auton penkkiin ja uuden softan sisälle... ;) ...EGR lähtee samalla pois ainut downpipe on minulla vakio... kuuten on 3"RST... Olisiko tarvetta vaihtaa sekin isompaan virtausten takia?
-
eihän se nyt paljoa loppu peleissä ole, vakiona 1,3bar ja piikki 1,5bar. autotalo Debilin softa on sisässä ja kyllä se noilla ahdoilla toimi ihan mukavasti, on muuten turbon jälkeen 3" putkisto perälle asti. ja hiukkassuodatin poistettu.
Minkä turbon olet tilannut ja millä teho tavotteilla ? ajattelitko että tomaatti kestää enempi potkua ?
Tavoite olisi ottaa kaikki vaan pihalle mitä löytyy... ;) vääntöjä ainoastaan rajoitan... ens viikolla pitäisi olla ahdin valmiina pajalta... sisuskalut olivat aivan tohjona... ...pesät ehjät, mutta sinne tulee niin isot hyrrät kuin vaan mahtuu... ;) uus kello tulee samalla... Pitää sitten kirjoitella ja ilmoitella lisää kun saa auton penkkiin ja uuden softan sisälle... ;) ...EGR lähtee samalla pois ainut downpipe on minulla vakio... kuuten on 3"RST... Olisiko tarvetta vaihtaa sekin isompaan virtausten takia?
Itsellä ainakin alusta asti loppuun 3" rst ja vakioon verrattuna toi herkkyyttä, suosittelisin katin ainakin poistamaan. :P laita yvllä miten auto muuttui ja hv tulokset.