Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: KaksNeliKymppi - 31.07.2014, 04:18:52
-
Auton ostin keväällä ja ehdin ajaa yli 7000 huoletona kilometriä, joskin hieman öljyä auto syö.
Eilen kihdyttäessäni kaasu pohjassa onnettomuus sattui... Kierrokset pysähtyvät 4000rpm, aivan kuin rajoitin olisi ottanut vastaan. Painaessani uudelleen kaasua käynti alkoi pätkiä. Ajoin auton läheiselle parkkipaikalle... tuntuu ettei turbo keräisi oikein painetta ja etenkin pienillä kierroksilla kiihdyttäessä alkaa pätkiä. Konehuoneesta kuuluu myös pientä kolinaa (äänen tarkkan sijainnin selvitän huomenna), ettei vaan olisi alakerrasta jotain paskana :'(
Hinasimme auton varmuuden vuoksi kotiin, ja kotipihalla käynnistäessä auto tuntui käyvän paremmin (voisiko vika siis olla puolassa joka hinauksen aikan ehti jäähtyä).
Ehkä myös turbo putki haljennut, mutta mistä kolina kuuluu??? Koitetaan vielä huomenna katsoa minkälaista infoa OBD mittari antaa.
Muilla samanlaisia kokemuksia??? Kaikki apu tarpeen!
Volvo V70 98' T5 340tkm
-
Turbon ja moottorin välinen ilmaputki irti/halki?
-
Kato tarkasti että kaasuläppään menevä noin 20cm ahtoputki on ehjä ja että siitä lähtevä putki tyhjäkäyntimoottorille on kiinni ja ehjä.
-
Pitää tutkia ahtoputket! Ei antanut vikakoodeja ja lyhyellä testiajolla ei tänään huomannut mitään vikaa ennen kuin kierrätti 5000rpm. Silloin pätki vähän.
Enemmän kun ajoin niin alkoi pätkiä taas enemmän ja matalilla kierroksilla.
-
Mulla oli samat oireet kun kaasuläppää ennen oleva letku halkesi kiihytyksessä. Töppäs ku seinää ja nyki ja hävis tyhjäkäynti.
-
Joko selevis?
-
Nyt selvisi! Vika korjautui vastoin kaikkia odotuksia... virranjakajan kannen ja pyörijän vaihdolla!!! Kaikkea sitä näkeekin. Kiitos kaikille vinkeistä! P>