Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Ville K - 01.08.2014, 00:08:30
-
Tarviiko alahihnapyörää irroittaa? Siitä alahihnapyörän ympäriltä sai sellaisen peltisuojuksen irti, ja näyttäis että remmin saa sinne koukattua paikoilleen ilman alahihanpyörän irroitusta, mutta onko näin?
Säästyis vaan isolta hommalta, ja mitä alahihnapyörän mutteria katsoo, niin ei näytä ollenkaan siltä että sitä olis koskaan aukaistu, remmi kuitenkin vaihdettu viimeks kolme vuotta sitten.
-
Näin on. Mahtuu remmi sieltä välistä, myös leveämpi 28mm, vaikka vähän hankala.
Öljypumpun kuoressa on kampiakselin alapuolella sellainen alumiinitappi, ni varmista että remmi menee kunnolla hammaspyörälle, eikä jää sen nystyrän taakse.
-
Juu, huomasinkin sen tapin, ja muutenhan se oliskin ollut ihan selvä homma. Ja on just se leveämpi 28mm hihna kyseessä. Kiitos tästä tiedosta!
-
Eipä tuo ollut ollenkaan hankala tuolla leveämmälläkään remmillä, sen sai helposti sen koukattua sen tapin ohi. Nyt on remmi vaihdettu ja yks huolen aihe vähemmän.